Bilder från skyddsträning

Is

Trådstartare
Provade söka men hittade ingen sådan har tråd. Kan ni inte lägga ut lite bilder när ni tränar skydd med era hundar? Pappa tränade nämligen lite med valpen idag och jag tog lite bilder som jag tänkte lägga upp men jag skulle vilja se andra träna, skriv gärna också om ni tävlar och hur gammal hunden är och hur länge ni tränat skydd med den.:banana:

Sv: Bilder från skyddsträning

Här kommer bilder från idag. Norton är en 6 månaders Schäfer hanne. Vi har juh inte tränat så mycket skydd hitils och skyddsarmen är fortfarande väldigt stor jämflört med han så allt sker på skoj än.
Det här är iaf dom första bilderna.

20410434.jpg

20410433.jpg

20410435.jpg

20410438.jpg

20410437.jpg

Fina bilder! :)

PIRU här på buke håller på med IPO, han kommer säkert lägga in bilder

Vilket skydd ska du köra? Om du ska köra IPO får du nog tänka till lite med hans dåliga bett.

Vart kommer hunden ifrån.

Hur ser man att hunden har dåligt bett? Hur ska dom "betta"?

Här ser du en hund som biter i en bitkudde och trasa. Lädret är blöt o då mycket svårt även för en vuxen hund o bita sig fast i. Första gången den biter i kudden och den är lika hård som min vuxenärm. Hunden på bilden är min egna o är då 8mån på bilden. Han har aldrig bitit med nåt annat än fullbett det finns med i generna o är avlat i många generationer. Med svagare linjer som inte har samma driftanlag får man dåliga bett på köpet. En duktig figg kan kanske rädda en del men kommer alltid synas.

Då IPO:ts största bedömning just ligger på betten så är ju dom A&O om du ska få bra poäng.

IMG_6536.jpg

IMG_7144.jpg

Sen ser man hur en trygg hund vill bita han fäller undan frambenen. Det ser man väldigt ofta att hundar känner sig för med tassar först sen biter i det är osäkerhet. Ligger också aveln bakom.

IMG_7118.jpg

Vilket skydd ska du köra? Om du ska köra IPO får du nog tänka till lite med hans dåliga bett.

Vart kommer hunden ifrån.

Haha näh jag vet inte det är pappa som håller på får väl se vad han ska köra. Och ja han har dåligt bett (pappa klagar jämt på det)än men somsagt vi har bara lekt lite hitills han har juh haft all tandlossning och allt det där men det börjar vara klart nu så det är väl dax att börja jobba lite mer allvarligt med han.
Min egen tik biter ganska bra på det lilla vi har provat men hon har istället inte rätt psyke.

Norton är en Molars efter E: Elute von der Mohnwiese U: Molars Zarga
Så kollar man på stammen så ska det väl kunna bli något för framtiden men stammen gör juh inte hela hunden så vi får väl se.

Så kollar man på stammen så ska det väl kunna bli något för framtiden men stammen gör juh inte hela hunden så vi får väl se.

Ha ha ha körde en avkomma i dag ur den kullen efter E pappan där är ju Eros v Mohnweise. kommer precis hem från den träningen...

Ha ha ha körde en avkomma i dag ur den kullen efter E pappan där är ju Eros v Mohnweise. kommer precis hem från den träningen...

Nej va roligt! hur är den då? Vart håller ni till? Jag är juh inte hemma när dom ska ha kennel-läger annars hade jag nog farit dit och kollat lite på alla(hade varit roligt). Pappa ska juh så klart dit.

Ganska normal inge dåligt inget superb heller... Men en fin tävlingshund.

Jag kör med några i Örebro ibland där jag bor men denna Tjej har bott i Örebro o var på besök bara.

Jag normalt sett kör mitt skydd i Kil värmland.

Så kollar man på stammen så ska det väl kunna bli något för framtiden men stammen gör juh inte hela hunden så vi får väl se

Åfasen du, den kombinationen väntade jag valp efter men tackade nej när dom var leveransklara. Kul ändå att se en av hundarna som kunde varit en potentiell hunds syskon :D

Ganska normal inge dåligt inget superb heller... Men en fin tävlingshund.

Jag kör med några i Örebro ibland där jag bor men denna Tjej har bott i Örebro o var på besök bara.

Jag normalt sett kör mitt skydd i Kil värmland.
Ok ja då är den nog ganska lik Norton fast jag vill inte dömma norton så hårt än för han har ett jäkligt bra psyke men vi har somsagts inte gjort så mycket annat än lekt med han då han först hade väldigt ont när han tappade tänderna och sedan har han varit hallt till och från väldigt länge så nu när vi kollade upp honom hade han någon slags benhinne infamation.

Skulle ha velat sett mer skydd här uppe i skogen också men det ända jag vet här omkring är några halvtokar faktiskt:grin:.

Åfasen du, den kombinationen väntade jag valp efter men tackade nej när dom var leveransklara. Kul ändå att se en av hundarna som kunde varit en potentiell hunds syskon :D

Jaha va roligt. får man fråga varför du tackade nej? alltså hade det någonting med själva hundarna att göra?

Jaha va roligt. får man fråga varför du tackade nej? alltså hade det någonting med själva hundarna att göra?

Ja dels det som Piru sa, fast det visste jag inte då för detta var ju ett tag sen :D

Mest var det för att det aldrig verkade finnas tid för mig att få komma och hälsa på tiken, dom var sällan nåbara på telefon om jag ville ställa frågor..men först och främst var det för att jag på ett seminarium fick träffa en Ellutte avkomma och höra att dom kan vara ganska oföriga vilket var det sista jag ville ha, samt att jag hade blivit lovad en tik men sedan blev erbjuden en hane..då kändes det inte rätt helt enkelt. Jag är hursomhelst glad ändå, jag har nog hittat rätt nu tillslut. Fröhoppningsvis blir det en vettig skyddshund av den också..;)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 499
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 061
Senast: MML
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 294
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka