Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

(forts. dumma buke sa att det var typ för många bilder eller smileys med allt i ett inlägg, så dumt, man kan ju inte ha för mycket! ;) )

Japp! Uppfödaren har döpt honom till Moses.
Färgen är ännu oklar, uppfödaren får komma och färgbestämma sen. Raggisfärgerna är inte vår starka sida ;) Men han har vitt i ansiktet iaf :D

Högst förståeligt, det kan verkligen vara svårt med raggisfärgerna. Min lilla Alice har fel färg i sin stamtavla antagligen pga hennes cremefärgade områden inte framträdde förrän sent :p
Hur mår lilla Moses nu då? :love:

13623385355_f078eb0906.jpg

Såå fin! :love:

*kl*

Rotade fram en fin liten tygbit häromdagen som jag tänkte skulle kunna passa lilla Alice :angel:
1d66583ab6a811e3a15a0e0e08496a62_8.jpg

Synd att det blev dum färg på fotot men den passade verkligen henne :love: Först var den konstig men när hon upptäckte att hon kunde fortfarande klia sig (hon har ju nyligen haft tratten på sig) så hade hon inget emot den längre.

En bonusbild:
eaf53ad6bbef11e384450eb05695aaf4_8.jpg

Efter lunchen (läs. se smulorna på hakan :love: )

Jame där ser man ju det tydligt när man kan jämföra! :p
Jag behöver nog snarare kika på mina färgkunskaper än mina skärminställningar :angel: Tänkte om det fanns en möjlighet att en katts svarta färg mörknar när den blir äldre, och att den därför såg lite "gråaktig" ut. Men nu med syskonen ser jag att det är en härlig blå katt :love: Långhårig eller korthårig tror du?

Ah du tänker så!
Oj jadu, ingen aning faktiskt! Mamma katt är långhårig, men pappa katt okänd. Blir inte förvånad om det är en specifik svart korthårig katt som är pappa. Vet inte hur tidigt man kan se om en katt blir lång- eller korthårig? :p

Hehe. Mamma är brun bicolor och pappa är brun colorpoint. Pappa har tyvärr inget anlag för blått så det blir vara brunt i kullen. Annars har min tjej chokladanlag så med en hane med sådana anlag kan hon få både choklad och lila :). Men det kanske blir någon annan kull. Detta blir min första kull så jag ville satsa mer på att väga upp Sallys exteriöra brister än haka upp mig på färg. Men först ska hon bli dräktig också! Planerad parning är i slutet av maj/juni :).

Och eftersom det trots allt är en bildtråd slänger jag väl in nån bild på Sally också ;).

Ingen aning om när man kan se om en kattunge blir lång-/korthårig, men det är väl ganska tidigt? (googlade på kattungebilder - big mistake :D)
Men om det är en specifik svart pappa du tänker på så är det väl möjligt att han är pappa till de andra två svarta syskonen, men den blåa måste (med risk att se dum ut) väl ha en blå pappa?

Marty: Vad kul och vad vacker Sally är! :love: Och jag som gärna vill ha en brun bicolor.. :angel:

Högst förståeligt, det kan verkligen vara svårt med raggisfärgerna. Min lilla Alice har fel färg i sin stamtavla antagligen pga hennes cremefärgade områden inte framträdde förrän sent :p
Hur mår lilla Moses nu då? :love:

Han mår som en prins :D
3 veckor och 354 gram idag. Åt mousse för första gången idag också.

140406-moses-3v-2.jpg

Moses å hans "brorsor"

140406-grabbarna-3.jpg

Lilla söta Moses <3 Han ser ut att bli en blå mitted, ser ut som en antydan till en yttepytte bläs och vita sockor ^^

De andra "syskonen" är ju bara för goa och vad charmig Oska är med den lilla vita svanstippen :love:

Åh Sally ser verkligen ut som min drömraggis :love: Jag har sagt till mig själv att OM det blir en raggis igen i framtiden så ska det bannemej vara en brun bicolor :D

Ja det var bara lite extra tydligt på Oska :D

Raggis finns i tre olika vitfläcksvarianter: Colorpoint, mitted och bicolor.

Mitted ska ha vita tassar både i fram och bak, vit haka där det ska gå som en vit strimma från hakan bak till genitalierna och de kan även ha en vit liten bläs även om bläs inte är ett "måste" :) Min raggis var en lila mitted men med bredare bläs så han hade fått nedslag på en utställning om han hade ställts ut, nu var inte det tanken ändå när jag hade honom så för mig gjorde det detsamma ^^

Tack! Nu kan jag något om raggisfärger istället för ingenting :D

Jag vill att han ska bli större nu nu nu! Dom är ju ännu sötare när dom fått lite färg och blivit några veckor äldre.

Mjae, om jag har fattat rätt (stort om här :p) så kan två svarta föräldrar få blått, men då måste båda bära på blått iom att det är en recessiv gen. Men det är om jag fattat rätt alltså - jag är mer inne på råttor, där enda sättet för två agoutis (dominant gen hos råttor) att få svart (recessiv gen hos råttor) är om båda bär på svart. Om jag förstått rätt fungerar det likadant med svart vs blå hos katt :)
//Zebra som redan har googlat just i nyfikenhet på om den svarta hankatten jag har i åtanke öht kan vara pappa katt :D

Så lite så ^^ kan ju ta de andra två med lite enkelt förklarat :) Colorpoint har dock ingen vitfläcksgrad alls utan de är "bara" siam-maskade så att säga.

Bicolor är Sally längre upp ett väldigt bra exempel på, de ska ha som ett vitt omvänt V i ansiktet, vitt på bröstet/magen och helst hela benen. De kan även ha vita fläckar på ryggen även om jag inte har sett så många ha det men här är ett exempel på en som har det :)
http://www.ragdollklubben.com/image...lor/brun_bic/reliances_cordialsaintpierre.jpg

Jo men eller hur, den farliga åldern kommer snart, när det är absolut förbjudet att visa kattungebilder på diverse forum :angel: :D

Går allting bra kommer det bli bruna bicolor och mitted i kullen. Jag skulle ju gärna vilja ha en brun mitted men jag har ju bestämt mig för att inte behålla någon från första kullen! :angel:

Smulis: Bruna bicolors är himla fina (och jag är inte ett dugg partisk). Det blir så fina kontraster. :love:

Jag blir så kattungesjuk när jag kollar i den här tråden just nu... Åhhh! Jag vill också! NUNUNUNU! :bump:

Sötnosen :love: men den där avsatsen ser lite oroväckande ut xD Tänker mig samma avsats när Sauron är fullvuxen och betydligt tyngre ^^
Haha eller hur! :D Förhoppningsvis har vi ett annat träd då, jag håller på att bearbeta husse. ;)

Mirre, Asko, tack å hans vägnar! :love:

kl
Igår vid frukost. (Stor bild, ursäkta :o)
1528463_10152098154356985_1985009669_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
554
· Visningar
12 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna