Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

Nobivac tricat, har fått symptom på herpes bla som höll på att göra så jag inte kunde exportera en kattunge men det försvann fort som tur va och har inget mer sett på någon av de övriga katterna eller de 4 kattungarna efter det heller.
Andra kullar har fått feber och lite snuva.
provade ett annat vaccin nu senast, kommer inte ihåg vad det hette just nu och har ingen kvar ur den kullen, där märkte jag inget direkt.
Men det är väldigt vanligt med reaktion på vaccin har jag märkt, de flesta uppfödare märker av det. Även om den kullen som fick herpes symptom var extremt, men det vill man ju inte uppleva igen!! Ögoninflammation och en fick munsår.

*kl*

Liten blir stor!:love:

1-1.jpg

1.5 år senare
2-1.jpg

Nobivac är ett levande vaccin som kan vara rätt tufft på små missar.
Visst kan de reagera på avdödat också men det brukar vara snällare.

Japp jag vet.
Men rekommendationerna från veterinärer är också att inte vaccinera för tidigt eftersom diandet påverkar effekten av vaccinationen.
Så jag ska vaccinera nu i veckan vid 10v ålder.

Den där verkar du i alla fall inte få några problem med att tvätta :D

Tänkte på dina problem med Sixten ;)

KL.
Vi har kattungar (skogisar) och fick en liten adoptiv ragdoll som är en vecka yngre. Hans mamma brydde sig inte om honom så nu bor han med sina aningens större "syskon" hos min mamma :D

När han kom

140319-o-kull-lillebror.jpg

Förra veckan

140330-o-gruppbus-3v.jpg

:up:;)
Men vilket dundergull, så fina färger :love: Får mig verkligen att bli sugen på en maine coon som nästa katt :angel:

Men ufot, du vet väl att det är skillnad på att bada och badas? ;)

fetange: Men åååh lilla gubben då :( vilket tur att han kunde adopteras in i den fina syskonskaran och vilken vänlig kattmamma :love: Är det inte lite stor skillnad på en kattunge som är en vecka yngre än de andra? Tänkte på när skogisarna börjar leka och så, men ragdollen kanske blir en riktig tuffing av det och tror att han är minsann en äkta skogis ;)

kl

Idag hittade Kakan en ganska stor, orange boll på köksbordet. Så hon kramade den med tassarna och skulle börja gnaga på den, med hela gapet vidöppet:
88b38130b96411e3b022122e0b075ecb_8.jpg

Det ångrade hon ganska fort och tittade sen surt på... apelsinen.

Är det inte lite stor skillnad på en kattunge som är en vecka yngre än de andra? Tänkte på när skogisarna börjar leka och så, men ragdollen kanske blir en riktig tuffing av det och tror att han är minsann en äkta skogis ;)

På första bilden är han två-tre dagar gammal och dom andra är exakt en vecka äldre.
Skogisarna är ju en större ras så ja, han kommer få kämpa lite ;)
Men han är skittuff redan. Skriker som en stucken gris när han är missnöjd och ligger vid mjölkbaren mest hela tiden. Han stödmatas ändå för säkerhetsskull.

Skogisarna blev tre veckor i söndags och raggisen är alltså en vecka yngre.

140330-odin-3v-2.jpg

140330-olle-3v-5.jpg

140330-opie-3v-4.jpg

140330-oska-3v-7.jpg

140330-moses-2v-3.jpg

Men åh, vill ha! :love:
Har han något namn ännu? Vet ni vad för färg han kommer att utveckla?
Många frågor och skogisarna är givetvis också söta men hjärtat snörper åt lite extra när det gäller en ragdoll och jag är så nyfiken! :o

Sorbe: Ser ut som en äkta lejondrottning! :love: Jag kan komma ihåg fel men är det lite sällsyntare med röda honor än röda hanar? :o

Cili: HAHAHA *host* undra om Kakan lärde sig något av det? :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
554
· Visningar
12 935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka