Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där är ju Bollen
Hon är nog lika less på den där väckarklockan till Kaka
Låter som en jobbig julafton, men då är det tur att katterna finnsJulafton... en av årets jobbigaste dagar då man har en massa måsten och dåligt samvete över att inte kunna klona sig. Jag har ett jätteotäckt skov i min fibromyalgi och har varit sängliggande en vecka. Fick droga mig med starka värktabletter för att komma ur sängen och kunna åka iväg. Firade hemma hos mormor som inte ens kom ihåg att det var julafton (begynnande demens) och fick börja dagen med att kunna diska o torka av överallt för att ens kunna värma den medhavda maten. Hemtjänsten ska få en skarp reprimand om detta då tantan har alla insatser som finns i boken, och däribland städning och sånt som uppenbarligen inte utförs. Luktade illa där hemma o var dyngskitigt överallt Fläckar på golvmattan som jag såg i somras var fortfarande kvar, så de HAR inte svabbat golven hur mycket de än säger att de har gjort det.
Nåväl, efter städ o disk värmde vi mat o sen öppnade vi klappar.. alla utom jag som inte fick några. Det var lite trist..
Hämtade ju en exotic till mormor i påskas som ersättning till hennes gamla elaka katt som dog i vintras. Den här är en liten myspropp, och jag valde henne åt mormor just för att hon är så snäll o lugn. Hon bor typ i mormors knä hela kvällarna och är definitivt den som styr i hemmet. Bra val uppenbarligen o mormor pratade bara om hur rätt det blev och hur mycket hon älskar katten. (mamma bor granne så hon har koll på att katten sköts ordentligt, o det är väl det enda som blir omhändertaget där hemma vad det verkar)
Hela kvällen låg Queenie i mormors knä.
Sen åkte vi hem o drack lite kaffe, o vår "inneboende" kom över för en lugn kväll. Bästa vännen som jag är typ lite bonusmamma åt. Bellis gjorde oss sällskap i sängen o glodde på tv. Jag blev nerbäddad o så låg vi o käkade godis resten av kvällen.
Igår var jag överansträngd till max och åter igen sängliggande, och då har jag ju mitt självklara sällskap... som blir plåster när jag har ont. Då ska hon trösta matte
Hon fick en elementsäng i julklapp, men har ännu inte insett att man ska ligga i den... tips på hur man får dem att börja använda en sån??