Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

Då mindes jag inte fel, men så intressant - vet man varför det är så?

Och lite lättad är jag, för jag har liksom lovat mig själv att om jag någon gång köper en röd hankatt så ska jag döpa honom till Max (Maximiliam), det blir ju lite lättare med att många röda katter är hanar :angel:

Oj, var tog kattungen vägen? En katt kan faktiskt inte växa sådär fort. Du har lagt ut bilder på någon annan katt :O.

Då mindes jag inte fel, men så intressant - vet man varför det är så?

Och lite lättad är jag, för jag har liksom lovat mig själv att om jag någon gång köper en röd hankatt så ska jag döpa honom till Max (Maximiliam), det blir ju lite lättare med att många röda katter är hanar :angel:

Det har väl med generna att göra. Tror att hankatter bara behöver att en förälder har anlag för röd medans en hona måste ha att både pappan och mamman har anlag för rött för att kunna få den röda färgen.

Oj, var tog kattungen vägen? En katt kan faktiskt inte växa sådär fort. Du har lagt ut bilder på någon annan katt :O.

Jag undrar detsamma! :D

kl

Idag har jag varit och klämt på en liten plutt som ploppade ut igår, alldeles liten och pluttig och ååååh snuttegullepruppen då! :love:

1-22.jpg

2-21.jpg

Indeed! Har aldrig klämt på så färska kattungar förut, så liiiiiten! :love: Två svarta syskon finns också men det blev inga bilder på de, ville inte vara där och störa för länge så det räckte med ett par bilder och lite klapp och kläm på min :D

En grannes huskatt :) For now iaf! Hen flyttar in till mig och Göte om 12 veckor :bump:

Åh nu blev man genast på bättre humör och lite gladare av att se massor av fina bilder på alla underbara katter !

Några bilder på min älskade kisse :love:

Sååå sööööt! Jag hoppas på att ha sånna småbebisar i slutet av sommaren/i höst. fast då blir det små vita råttor i form av ragdoll :).

M85: Vilken fin. Vilken päls! :)

Kunde inte låta bli att föreviga Socker när han såg lite småfånig ut med sitt vikta öra.:p Han blev dock måttlig road av att väckas av blixten.;)

P4030025.jpg

Men åh, vill ha! :love:
Har han något namn ännu? Vet ni vad för färg han kommer att utveckla?
Många frågor och skogisarna är givetvis också söta men hjärtat snörper åt lite extra när det gäller en ragdoll och jag är så nyfiken! :o

Japp! Uppfödaren har döpt honom till Moses.
Färgen är ännu oklar, uppfödaren får komma och färgbestämma sen. Raggisfärgerna är inte vår starka sida ;) Men han har vitt i ansiktet iaf :D

Den där verkar du i alla fall inte få några problem med att tvätta :D

Tänkte på dina problem med Sixten ;)
:D

kl
Dagens blandade skörd
13623385355_f078eb0906.jpg

Skum konstruktion med en sviktande avsats. O_o
13623384255_e263ac7e64.jpg

13623384935_1f219a5ce4.jpg

13623385635_b0c72a30de.jpg

(Blomman stod faktiskt där först, jag har inte varit artsy fartsy :p)

*kl*

Så här mysigt kan man ha det på morgonen (Missia tycker om att lägga sig på mig när jag har vaknat):

Hon fyller dessutom 10 år idag!

En gosig sådan här brukar jag ha vid fötterna på kvällen i TV-soffan:

Tassa (som fyller 10 år 140504!).

Sötnosen :love: men den där avsatsen ser lite oroväckande ut xD Tänker mig samma avsats när Sauron är fullvuxen och betydligt tyngre ^^

Vanligtvis brukar Socker ligga och sova under eller över överkastet, men idag var det något mittemellan.
DSC_0030.jpg

Skönt att sträcka på sig trots att man kan se lite lustig ut.:D
DSC_0032.jpg

Indeed! Har aldrig klämt på så färska kattungar förut, så liiiiiten! :love: Två svarta syskon finns också men det blev inga bilder på de, ville inte vara där och störa för länge så det räckte med ett par bilder och lite klapp och kläm på min :D

Så gullig :love: Blir nyfiken nu, jag tyckte att hen på bilden såg svart ut men när du nämnde syskonen så undrade jag om hen kanske egentligen var grå..?

Sååå sööööt! Jag hoppas på att ha sånna småbebisar i slutet av sommaren/i höst. fast då blir det små vita råttor i form av ragdoll :).

:eek::love::love::love:
Jagskaintehaenkattungenu, jagskaintehaenkattungenu..!
... Vad har föräldrarna för färger? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
554
· Visningar
12 935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka