Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

kl

Idag har mina katter varit ute. Först en lång stund i sele (men bara på min uteplats), sen när dom ville gå in så tog jag av selarna och satte kompostgaller i dörröppningen så jag skulle kunna vara ute, vädra lägenheten och katterna skulle få ligga i solen om dom ville. Byggde som ett \_/ och ett galler ovanpå, än har dom inte kommit på att man kan hoppa direkt upp på "taket" så det funkar bra. Sitter dessutom precis intill så om dom skulle hoppa hinner jag fånga.
Boll har det himla mysigt ute på trappen i alla fall. Jag tänkte inte bygga någon utegård på det här stället eftersom vi eventuellt flyttar i augusti, men jag börjar fundera på om det inte är värt det ändå...

20140415_103658.jpg

20140415_103704.jpg

Japp, det funkar inte på honom tyvärr :(. Efter diskuterande med veterinär valde jag att idag på vägen hem efter en veckas "semester" att stoppa i honom postafen. Det funkade ganska bra! Så här lite har han aldrig dregglat innan (tänk dig modell vattenkran i vanliga fall), han bajsade inte på sig heller. Han fick ligga i mitt knä lös i bilen (jag körde inte såklart utan satt i i baksätet och han hade möjlighet att gå in i buren), det uppskattades. Han mådde mest illa när vi svängde, tur det var mest motorväg.

@Jen80 Men åh stackarn :( Verkar rätt vanligt att katter reagerar på att åka bil. Om jag kommer ihåg rätt så hade familjen en katt som spydde och sen hade jag en katt som reagerade lite sådär, bajsade en gång och dregel, men när hon blev vuxen(/-nare) så vande hon sig till slut även om hon fortfarande inte gillade det. Är så tacksam att min nuvarande katt verkar reagera helt ok på buren, ligger gärna i den när den står framme hemma och när vi åker så jamar hon mest.

*kl* (behöver man fortfarande använda dem här nu? :D)

Häromnatten fick jag en sånt där städryck som bara kommer typ en gång per halvår så jag fick för mig att städa kattens sandlåda. Jag tror att katten blev förvånad men nöjd :angel: hon använde den bara någon stund efter och hon kände visst att hon behövde bara krafsa över ett par gånger innan doften försvann :up: Imorgon är det påskafton, så då kommer familjen över, håller tummar och tår att hon reagerar minst lika bra som när mammas kusiner var på besök!

Längesedan jag lade in några bilder, eller skrev något för den delen :o

Ett par bilder på Mis som har hunnit bli 10 år
665bdaf79a2a05f4bb36ca08d3b51c25.jpg

ac20e07c153a1240ce6dc6c5ab803ee5.jpg

Och Jetson som väljer vedpåsen med husses jacka som bra sovplats i stället för sitt lilla "katthus"
026fd04d451c5d234e3df19001038f7d.jpg

Leah för någon månad sedan. När man har varit ute i närmare nio timmar utan att vilja komma in, ja, då blir man lite trött!
Blhyr_QIIAAHeqD.jpg

Kanske till och med lite... lealös?
BllHGUGIEAAevV4.jpg

Så här ser Ellen ut i stort sett varje kväll när vi har gått och lagt oss:
Bk5CFNEIYAEESHR.jpg

Ytterligare demonstration (från november):
BllIIDSIQAAI8r3.jpg

Första bilden tagen vid 16 veckors ålder, de andra (tyvärr tråkiga mobilbilder) är från den senaste månaden.
Tror inte jag skrivit i bildtråden tidigare - eller kattforumet ö.h.t. på flera år - så det kanske kan vara på sin plats att presentera katten också. Darwin, en Maine Coon (kastrerad hane) som blir 12 månader i mitten av maj. :)

mco_zps35f3da5f.png

Mobilbild #1, #2 och #3

@Avig Ooh så vacker! :love:

Alla era bilder på era fina maine coons får mig verkligen att törsta efter en maine coon som nästa katt :d

Här har lilla Alice fått gå ut både igår och idag då det är en härlig värmesmocka ute, hon verkar förtjust i det då vi båda var ute länge..! :D
928390_305151016308186_436660978_n.jpg

Och efter påskafton i helgen då vår närmsta familj kom över såg hon ut så här:
10246030_484782541649019_1741938275_n.jpg

:D
Fullständigt utmattad men vi är mycket nöjda! Hon höll sig undan i början lite även om hon höll sig i samma rum men efter hand så började hon låta dem klappa henne lite också :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
552
· Visningar
12 888
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5