Bilbur till lite ovanligare bil (Subaru Forester)?

Sv: Bilbur till lite ovanligare bil (Subaru Forester)?

Jag vet inte hur buren reagerar om man skulle krocka (försöker undvika det genom att tänka säkert medans man kör). Men jag tror att man aldrig riktigt vet hur en bur reagerar, det beror ju helt på hur man krockar vilken hastighet.
Tycker det är bar att det finns delade meningar och krav på detta ämne då man tvingar tillverkarna att utvecklas, men alla som köper en bur har väl alltid säkerheten som krav?
Läste en artikel för ett tag sedan dom intervjuade en trafiksäkerhetsdirektör (gud vad fina namn det finns:) ) och om man skall lyssna på honom så skall man använda ett krocktestat säkerhetsbälte till hundar, men om man använder bur så skall hunden ha så litet utrymme som möjlligt (självklart inte plågsamt litet) för att hunden inte skall fara runt om man skulle krocka. Sedan sa han att det det skulle mycket till om bilen knycklade ihop sig så ordentligt baktill att den skulle bli helt förstöd då det finns säkerhets det händer om en lastbil skulle köra in i en och då är det ju änndå kört om man har hög hastighet. Buren skall sitta fast ordeltligt om man skulle volta tillexempel.
Han sa också att dom burar som är ihopfällbara (han syftar på dom billiga som finns att köpa överallt) att om man krockar med en sådan så blir resultatet som en råttfälla för hunden:crazy: . Inte för att jag tror att din bur fungerar på det sättet.
Om det skulle finnas en helt säker bur så tror jag att alla skulle köpa en, tyvärr finns den inte, men det finns ju burar som har klarat att hålla hunden vid liv utan allt för svåra skador men samma märke kanske inte har lyckas så bra i en annan krock. Man skall ha gudarna med sig om man skulle smälla ordentligt och inte bara en bur.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 936
Senast: ako
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 511
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 182
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 521
Senast: Millz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp