Biggles Avkommor

Sv: Biggles Avkommor

har försökt men kommer inte riktigt på hur..
ska försöka igen

Hon har en väldigt rolig teckning, hon har en stor vit fläck under magen oxå som går från mitten av magen bak mot juvret i prickar.
Ja, väldigt lik farfar, för mot hennes mamma finns det då inga likheter imellan..
Tror oxå att hon är en typisk Biggles & Briar avkomma i beteenden
lätt lärd, vill alltid stå i centrum, älskar att bli ompysslad, inte rädd för något, och självklart dom "överrörliga" frambena som är lite känt för Biggles.
Hon har vart lite omotoverad och seg nu i vinter men nu börjar hon komma igång och bli sig själv igen, tror hon har haft en vinter deprition :)

Hon har en väldigt rolig teckning, hon har en stor vit fläck under magen oxå som går från mitten av magen bak mot juvret i prickar.
Ja, väldigt lik farfar, för mot hennes mamma finns det då inga likheter imellan..
Tror oxå att hon är en typisk Biggles & Briar avkomma i beteenden
lätt lärd, vill alltid stå i centrum, älskar att bli ompysslad, inte rädd för något, och självklart dom "överrörliga" frambena som är lite känt för Biggles.
Hon har vart lite omotoverad och seg nu i vinter men nu börjar hon komma igång och bli sig själv igen, tror hon har haft en vinter deprition :)

Min Biggles avkomma har också en vit fläck under magen. Hon har dessutom fått Briars benteckning och nästan hans huvud.
Det är en snäll dam med en super gång. Kommer att ha jätte lätt för samling. Hennes mamma är ganska hård i huvudet men unghästen har ärvt Biggles temperament, tack och lov för det!

Vill gärna hålla liv i denna tråden :) Vore jätte kul med fler bilder på avkommor & lite uppdatering vad gäller avkommornas utveckling. Någon som kanske tävlat i hoppning?

Knapplån.

27813960.jpg

Biggles i egen hög person! Eller häst..

Avundas alla som har en avkomma efter han!

Knapplån.

27813960.jpg

Biggles i egen hög person! Eller häst..

Avundas alla som har en avkomma efter han!

Jaaaaaa verkligen,super fin...Min är oxå lik pappa framför allt på vintern när han är varmt kopparbrun men nu sommartid är det mesbrun med vita stick hår som gäller..Vill bara skryta lite att för ca 2 år sen när jag red min häst var det en tränare som hadde sett oss och kom och sa , vilken trevlig häst du har ,en riktig gummiboll är det en Biggles...

Senast ändrad:

Jag tycker att många svenska hästar är lite röriga i psyket, de har svårt för att vara ensamma i stall i hagar, lite hm.. korkade kanske man skulle säga:angel:

Jag vet att hästhandlare inte är så glada för svenska hästar just för deras psyke, livet nerviga och så.. Holländare är hästar som har bra rykte om sig om att vara lätthanterliga på marken, trevliga hästar. Och jag håller med, har för tillfället fyra holländare och de är väldigt trevliga. Mina föräldrar hade uppfödning med ''svenska'' hästar innan, mycket nerv utanpå och mitt svenska sto jag har nu har inte hon heller nerverna på rätt ställe..

Jag har hört att holländarna däremot har dåligt rykte. Att det lätt stressar... Men jag vet inte om det stämmer?
Min holländare kan väl iofs vara rättså taggad, men inte så att andra reagerar eller så man störs...
Men många har sagt att de är så himla stressade..

Undrar om någon vet,hört hur det kommer bli med Biggles i framtiden,jag vet bara att JB ska tävla honom tills en ny ryttare tar över...

Grattis pappa Biggles till vinsterna i dressyr eliten 2009.Hoppas att han får vara skadefri nu...

Hur går det för era avkommor ,jag har nog tyvärr lullat runt i skogen för mycket och ska börja dressyr trimma med tränare nu...

Jätte kul att han är tillbaka på banan!!

Har startat i kvalitetstestet den 12e och vart delad etta på gångarterna så riktigt nöjd med fröken. Hoppa gjorde hon 8 - 8 fick beröm för hennes udda bakbenstaktik ?!
Jag och min fröken är ute och klättrar lite i raviner och galopperar för att få upp orken lite, tröttnar fort på banan men det är nog lite lathet oxå :D
På söndag åker hon till mora med ägaren och träna dressyr söndag kväll o måndag, jag åker upp på måndagen och fotar lite så då blir det bilder.

Hur går det för er andra då?

Ja grattis pappa Biggles, film: http://www.youtube.com/watch?v=K3jHcsLrAr0

Vår treåring, hingst rycker kulorna på nu, hade ju tänkt spara, kopia av biggles själv, men vi inser att vi inte har tiden att hålla och träna hingstar så nu får han blir vanlig tävlingshäst i framtiden. Han växer fortf mycket så vi tar det lugnt. Men blir nog inridning till våren som 4-åring och träning inför nu i vinter..

Sen har jag ju en 1-åring med, som är över 160 nu, Höghus! Han kommer bli stor, men ack vilken go och snäll häst han blir.

Tack för film snutten,hans koppar färg är grym..Min har den färgen endast på vintern .....Det skulle vara kul att rida en jätte kadrill med alla avkommer som otroligt nog är ofta är väldigt lik honom,hans utseendes gen måste vara väldigt dominant...

Senaste ryktet är att JB ska sälja Biggles, han vill inte själv tävla dem klasserna utan vill fokusera på unghästarna.

Har ett 3-årigt sto efter Biggles med ett helt underbart psyke, dock lite krafsig med frambenen när hon står på gången och är lite bökig med huvudet men annars en otroligt framåt och orädd häst som har lätt för att lära:laugh:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 441
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 977
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar