Biggles Avkommor

Sv: Biggles Avkommor

Hur går det för er med mini bigglisarna?? Min lille man har nu blivit 5 år och går fram själv i terrängen dock ibland på skakiga ben och snark andas åt all otäck grå mossa.Men går framåt gör han ,hur rädd han än är .Ett riktigt lejon hjärta!!!:love:

Till hösten har jag sagt att vi ska ut och tävla dressyr först och fämst men skulle kunna tänka mig en 90 bana också,för se vad det blir : Vilka sadlar rider ni i??? Min är rund och rak ryggad .liten manke så jag har en M&N flatback men ska till hösten köpa en dressyr sadel men vet inte vilken. Är kort med en häst som har jätte steg visserligen super mjuk men jag vill ha en sadel med bra stöd.. Kom med förslag ,har hittat en billig SQ Equition sadelgrossisten men ingen verkar ha haft sadeln??

JAG har träffat BIGGLES :love::love:vid strömsholmtävlingarna fick han inte starta pga att nån använt fel salva:confused:men jag fick iallafall klämma och känna ,helt underbar .man kan inte tro att det är en hingst..SUPER COOL!! stod med öppen box dörr och bara gosade..Otroligt vacker,koppar färgad!!:bow::bow:

Kan vi inte uppdatera denna tråden lite :)

Hur går det för era avkommor efter Biggles.
själv har jag (eller snarare mor) en treåring (till sommaren) som då ska ridas in, hingst fortfarande med supergångarter. Får se vad det blir av det.

Nu håller jag även på att köpa en åring efter honom:)

Gillar Biggles skarpt, synd att inte fler använder honom,

Du måste ju lägga in bilder på din Bigglesare ju!:laugh:

jahapp, då lägger jag väl in lite bilder på min tjej.
n778987864_1335090_8145.jpg

Hon blir ju 6år nu. 173cm i mkh och stor galopp. Tar tid att stärka och bygga upp denna tjej, men det finns kavlitéer!
Fick föl som 4-åring e.First Wish, sen har det blivit lite andra uppehåll pga vild lek i hagen, och operation av en konstig knöl mellan ganascherna.

Men nu är vi igång med träningen igen och det är riktigt kul:laugh:
n778987864_1335091_8575.jpg

n778987864_1335093_9190.jpg

n778987864_1335095_9779.jpg

n778987864_1279202_6307.jpg

n778987864_1279203_6583.jpg

okej, liten bildbomb bara! Vore kul att få se lite fler Bigglesar!

Försökte svara igår kväll, men mitt internet gav upp då..:mad:

Men "din" var ju riktigt fin, inte helt olik min tjej.

Min har också halvstrumpor på båda bak, fast det syns ju inte på bilderna för alla lindor:p

Och samma bruna färg. Hur stor är han nu?

När ska ni börja rida in?

Nu håller jag även på att köpa en åring efter honom:)

Är det den som står i Perstorp? Jättenyfiken, såg nämligen att dom "reade" ut en hingståring precis i närheten av där jag bor. Blev lite sugen, men har ju bara ston, så det skulle kanske va lite tokigt....

Om jag inte kastererar direkt och har ihop med mitt åringsto!:idea::angel:

Försökte svara igår kväll, men mitt internet gav upp då..:mad:

Men "din" var ju riktigt fin, inte helt olik min tjej.

Min har också halvstrumpor på båda bak, fast det syns ju inte på bilderna för alla lindor:p

Och samma bruna färg. Hur stor är han nu?

När ska ni börja rida in?

Ja han är döläcker;) Speciellt nu när han har fått lite mer hingstdrag, men nacke och allt vad det innebär. Har ett kanontemperament.

Han ska börjas på så fort det tinar upp och vi kan använda paddocken lite:grin: Han ligger nog runt 165 nu skulle jag gissa, men inte mätt.

Är det den som står i Perstorp? Jättenyfiken, såg nämligen att dom "reade" ut en hingståring precis i närheten av där jag bor. Blev lite sugen, men har ju bara ston, så det skulle kanske va lite tokigt....

Om jag inte kastererar direkt och har ihop med mitt åringsto!:idea::angel:

Ja det är den. Eller närmare bestämt örkelljunga. Han reades ut då han inte funkar ihop med hennes stoflock. Han var en riktigt trevlig en. Brun med stjärn och inga andra tecken.

*kl*

En bekant till mig har en åring e. Biggles-Amiral-Pascal, svenskt så det förslår;) Jag har ridit mamman en hel del och den lille verkar än så länge ha sluppit en del av mammans nerver. Social och kelig och vänlig är han, men "smakar" gärna lite på en om man inte håller efter honom. :o

Visades på fölmönstringen i somras och fick 888787.

Så här såg han ut några dagar gammal:
DSC_0039.jpg

Och såhär såg han ut på visningen:
DSC_0996-1.jpg
DSC_0974-1.jpg
DSC_0984.jpg

Och nu i vinter:
IMG_0363.jpg

/S.

Registerade mig nu för vart så sugen när ni pratar om era Biggles avkommor.
Har en sköthäst som är efter han född -04
Vi är i full gång med träning in för kvalitets provet i sommar.
(hon har fått föl -08 med First Wish)
Riktig rolig tjej alltid på bra humör och lättlärd.

Registerade mig nu för vart så sugen när ni pratar om era Biggles avkommor.
Har en sköthäst som är efter han född -04
Vi är i full gång med träning in för kvalitets provet i sommar.
(hon har fått föl -08 med First Wish)
Riktig rolig tjej alltid på bra humör och lättlärd.

Kan du inte slänga in lite bilder?:)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 443
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Inkorsningsmetod
  • Sopsortera kattsand?

Hästrelaterat

Omröstningar