Biggles Avkommor

Sv: Biggles Avkommor

Jag som har skrutit om min lätthanterlige 4 åring nu har hormonerna börjat hoppa och värsting åldern börjat, han är lätt hanterlig men GRYMT ENVIS ,det är helt klart ponny varning och SMART ,tack och lov aldrig aggressiv men idag tog det mig 1 timme att få tjurskallen att bli longerad ,inte ett dugg rädd för pisken här inte.Men följer matte som hund men jobba tjocka magen ,NEEEEJ tack!!! bockar och busar och noll fokuserad på att jobba ,ska bara rida i skogen på banan vill man inte vara...:devil::love:

Jag som har skrutit om min lätthanterlige 4 åring nu har hormonerna börjat hoppa och värsting åldern börjat, han är lätt hanterlig men GRYMT ENVIS ,det är helt klart ponny varning och SMART ,tack och lov aldrig aggressiv men idag tog det mig 1 timme att få tjurskallen att bli longerad ,inte ett dugg rädd för pisken här inte.Men följer matte som hund men jobba tjocka magen ,NEEEEJ tack!!! bockar och busar och noll fokuserad på att jobba ,ska bara rida i skogen på banan vill man inte vara...:devil::love:

Har ett 2 årigt sto e Biggles som är så social så hon vill helst komma till oss människor när vi ska löshoppa. Hon springer hela tiden och kollar in oss istället för att fokusera på hindret... Hon är mer som en hund än en häst:love::love: Men helt okomplicerad i alla lägen och lätt att läsa av, kunde inte blivit bättre:bump:

Har ett 2 årigt sto e Biggles som är så social så hon vill helst komma till oss människor när vi ska löshoppa. Hon springer hela tiden och kollar in oss istället för att fokusera på hindret... Hon är mer som en hund än en häst:love::love: Men helt okomplicerad i alla lägen och lätt att läsa av, kunde inte blivit bättre:bump:

Det kunde vara min kille när jag köpte honom som 3 åring var vi ute och gick och folk garvade eftersom min häst gick snällt och lydigt efter matte men med MULEN nere i backen för att lukta på ALLT.Han nosar på allt än idag..Har du hört att Pappa Biggles blev två i FEI kur i Helsingborg i söndags,enl Jan Brink ska Biggles ta över efter Briar ,Spännande.Jag skulle vilja träffa Biggles eftersom min häst är så otroligt lik pappa :love:

Det kunde vara min kille när jag köpte honom som 3 åring var vi ute och gick och folk garvade eftersom min häst gick snällt och lydigt efter matte men med MULEN nere i backen för att lukta på ALLT.Han nosar på allt än idag..Har du hört att Pappa Biggles blev två i FEI kur i Helsingborg i söndags,enl Jan Brink ska Biggles ta över efter Briar ,Spännande.Jag skulle vilja träffa Biggles eftersom min häst är så otroligt lik pappa :love:

Då har jag ett jätte bra tips:idea:
Åk till Tullstorp då de har hingstvisningarna, det brukar vara någon gång i Mars... Efter visningen får man gå runt i stallarna och titta på hingstarna och de andra hästarna som står där;)

Mitt sto har en avkomma e: Biggles. Vet inte så mycket om den eftersom jag bara träffade den som 1 åring(?) när jag var där och provred hästen. Verkade väldigt snäll och social. Var snygg i kroppen och mkt bra hals men ngt tungt huvud, vilket stoet definitivt inte har. Vet att den visades som föl och fick rätt bra poäng på trav, galopp och typ men mindre bra på skritten. Vet inte exakta poäng dock.

Mitt sto har en avkomma e: Biggles. Vet inte så mycket om den eftersom jag bara träffade den som 1 åring(?) när jag var där och provred hästen. Verkade väldigt snäll och social. Var snygg i kroppen och mkt bra hals men ngt tungt huvud, vilket stoet definitivt inte har. Vet att den visades som föl och fick rätt bra poäng på trav, galopp och typ men mindre bra på skritten. Vet inte exakta poäng dock.

Min fick bra poäng förrutom på skritten ( 6 ) men det är en typisk unghäst grej (dålig skritt).Det skulle inte jag oroa mig....;);)

Är inte min unghäst utan jag har bara mamman så jag har inte mkt att oroa mej för....
Skulle dock vara intressant att se vad det blir för nåt av unghästen ifall jag skulle komma på att betäcka om stoet:D

"lite sent svar men ändå"
Min tjej går oxå gärna med mulen i backen och luktar:) Såg att det gick bra för dem på kuren. Otorligt spännande!!!!!!! vill oxå träffa Biggles skulle vara super kul, min tjej är ju oxå så otroligt lik sin pappa. Jag har haft mamman själv (fick tyvärr ta bort henne) och hon är inte lik henne alls, varken i utseende eller i sättet.
Känner en tjej som jobbat på Tullstorp och hon säger att Biggles är en jätte trevlig häst, det är den hästen man går till om man vill gosa med någon!!!! Låter super tycker jag :love:

Min faster har en hingst e. Biggles eu. D-day som är född 2003. Han gick vidare vid hingstrådgivningen men sen tog det stopp. Missade kvalitésbedömningen P.G.A dålig o allmänt omogen utbildare. Men de har inget gett upp hoppet än, vet inte om det finns några bilder på google eller något. Uppfödare : Kristina Nilsson

vill bara skvallra att Biggles ska ta över efter Briar som Jan Brinks 1:A
häst,jag hoppas att han ska tävlas i närheten av Mälardalen då kommer jag iallafall vara där.....:D

Är det någon med Biggles avkomma som har börjat tävla i Dressyr/hopp/fält tävlan ännu???det skulle vara kul med lite info hur det har gått osv...:D

Hej! Såg stammen på din häst IFIGENIA och började fundera... Jag har varit med och ridit in/utbildat en helbror till ditt sto (han är dessutom med i höökskatalosgen, Jackman heter han) samt en kusin efter Bellini-Lester!
Jackman var också otroligt okomplicerad, men det är nog Hubertushästarna över lag särskilt med tanke på vad som ligger bakom henne sedan :)

Ooops, trodde jag skickade det som PM!Vet ej hur man raderar heller så ni andra får ursäkta att jag avvek från ämnet...

*kl*
Måste bara uppdatera er lite med min biggles-tjej:)

Nu har vi kommit igång och börjat rida efter hennes fölning. T.o.m skaffat ridhuskort!
riderMagica02_5711.jpg

Jättesnäll att hantera på alla sätt och vis. Lastar sej själv så jag kan lugnt sticka iväg till ridhuset eller löshoppning utan sällskap.
Ridmässigt är hon ett sto med humör, kan se riktigt grining ut ibland när det är jobbigt...
Men brukar gå att övertala till lite till:angel:

Hur går det med alla andra bigglesar?!?
Vill se mera ridbilder (eller andra "jobb-bilder")

:bump:

*kl*
Måste bara uppdatera er lite med min biggles-tjej:)

Nu har vi kommit igång och börjat rida efter hennes fölning. T.o.m skaffat ridhuskort!
riderMagica02_5711.jpg

Jättesnäll att hantera på alla sätt och vis. Lastar sej själv så jag kan lugnt sticka iväg till ridhuset eller löshoppning utan sällskap.
Ridmässigt är hon ett sto med humör, kan se riktigt grining ut ibland när det är jobbigt...
Men brukar gå att övertala till lite till:angel:

Hur går det med alla andra bigglesar?!?
Vill se mera ridbilder (eller andra "jobb-bilder")

Vad fin hon är och lik sin pappa,Hur gammal är hon?Min snart femåring är för tillfället väldigt ojämn ena dagen en ängel andra dagen en :devil:så humör finns det ,min är dessutom hingstig inte alltid lika kul nu så här på våren......:crazy:

Hon blir också fem nu i år.
Har varit och löshoppat en del och min blivande dressyrpålla får massor med lovord:smirk:
Jobbigt, bergis måste jag börja hoppa också:crazy:

*puttar lite*

Hur gåår det med alla Bigglesar?

Visa lite foton, vore jättekul att jämföra och kolla likheter:idea:

Just nu rider jag bara ut i skogen då min fäller och är supergrinig på volt och ridhus...

Men ute är hon riktigt possitiv och bjuder på bättre och bättre!

Så vi fokuserar på att ha kul!:p

Bilder från förra veckan i ridhuset.

trav_5711.jpg
ridM1_5711.jpg

*puttar lite*

Hur gåår det med alla Bigglesar?

Visa lite foton, vore jättekul att jämföra och kolla likheter:idea:

Just nu rider jag bara ut i skogen då min fäller och är supergrinig på volt och ridhus...

Men ute är hon riktigt possitiv och bjuder på bättre och bättre!

Så vi fokuserar på att ha kul!:p

Bilder från förra veckan i ridhuset.

trav_5711.jpg
ridM1_5711.jpg

Mycket fin och liknar väldigt mycket alla andra avkommor som jag sett :) hehe.. alla verkar ha fått ärva mycket bigglestyp.
Har en tvååring som går och hingstar sig i hagen. Kastering nu ivår. Kanske hade varit ett hingstämne, men jag vill först och främst ha en tävlingshäst. Fler bilder vill vi klart se:angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 443
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar