Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: BF idag!!

Är det ditt första barn? Hur upplevde du din förlossning, värre eller bättre än vad du trott?

:banana: :bump: GRATTIS!!! :banana: :bump:

Hon är ljuvlig... vill oxå ha ut min nu.. alla får ut och gör mig sotis... kom ut nu bebis... titta på de andra söta bebisarna och gör som de... :D

Hoppas att förlossningen gick bra?? Men jag måste säga det igen hon är ju bedårande helt fantastisk...

Jag var inne i tisdags för en utredning men de ville inte sätta igång mig... *suck* två veckor över nu... ska dit imorgon igen men jag är tveksam till att de sätter igång nåt då heller tror att jag kommer få gå över helgen... förhoppningsvis sättas igång på måndag... men vad vet jag... har jag tur så kanske de sätter fart imorgon... :banana: ... man kan ju alltid hoppas iaf :)

Tja mig satte dom igång på 19 dygnet (julafton) då det började bli torrt. Bäbis tyckte inte att det var dags ändå för han var svårövertalad - gick m dropp hela dagen och öppnade mig mycket lååååångsamt. Dötråkigt var det. När det väl satte igång så var man bara lättad.

Huga... med andra ord ser det itne särskillt ljust ut om igångsättning imorgon... *suck*... börjar bli lite för mycket med alla uppstötningar och halsbränna som får mig att kräkas flera gånger om dagen... dessutom börjar fibron göra sin påminnd nu när jag blir tyngre och inte kan göra så mycket... menmen man får väl lägga upp det lite snyggt och se vad de säger...

Jobbigt 19 dagar över.. bläää tycker det är jobbigt redan ju... fast blir det som jag tror att de sätter igång mig på måndag så är det ju 18 dagar... så ja man får väl bara vänta då :cry:

Tack igen allihopa!
Jepp det är mitt första (och precis efter förlossningen svor jag att det var den sista också haha), fast på något konstigt sätt börjar minnena av smärtan försvinna i takt med att dottern blir sötare och sötare ;)
Det var definivt värre än vad jag trodde det skulle vara, smärtan gick inte förutspå, fast tur nog fanns det bedövning. Hade inte tänkt ha det men till slut stod jag inte ut mer och tog en eda så fick jag vila ca två timmar innan krystvärkarna satt igång!
Jag hoppas att åldern ska hjälpa till när det gäller magmusklerna och allt, är ju inte så gammal så det får allt dra ihop sig haha, hoppas det spelar in lite!
Tror faktiskt inte åldern spelar så stor roll när man väl har sin bebis där, det mesta kommer nog naturligt och instinkter struntar nog i åldern ;)

Du ska se att plötsligt så dyker bebis bara upp! :banana: Eller blir det ner ;) :D .
Håller tummarna för att du inte ska behöva gå längre i alla fall!

Tack... hoppas verkligen att de sätter igång mig imorgon men vi får väl se... det börjar ju slita på en nu... menmen det gör det ju på alla *ler*...

Kom igen nu Fullblod, kämpa på!! Snart är det över för dig!!
:)

Nu har min dotter fått namn - Linn :D

Åh så gulligt... måste vara ganska ovanligt numer... men ett helt bedårande namn som passar på en så bedårande liten flicka :love: ...

håll tummarna för att de sätter igång mig imorgon... :bump:

Jaa, tyckte namnet var passande :D

*håller tummarna* :banana: :bump: Ut nu!!

Nähä inte tillräckligt mogen än heller... så jag får vänta till måndag.. så får vi se vad som händer då... han trodde att de skulle kunna sätta igång mig då iaf... men de tär ju inte säkert... beror på hur mycket tappen mognat under helgen... går tydligen inte att sätta igång för tidigt för att det då blir så smärtsamt... menmen...

Hoppas att det går bra med din lilla skrutta...

Fullblod skrev:
Ja det är väl nu det ska vara dags då :bump: :bump: :bump:
men här händer det verkligen inget... *suck*... det är ju nu det börjar bli riktigt segt...
Nu har du ju gått över ett bra tag! Jag har följt tråden på lite håll och lidit med dig. Din stackare! Du måste nästan tro att det bara var lögn och dikt alltihop?

Jag var galen efter två dagar och äntligen på dag tre kom mitt barn. Jag kan knappt föreställa mig hur du känner dig?

Men jag skulle ta allvarligt på det här och begära att de gör någon slags utredning. Det har visat sig att överburenhet inte alltid är bra och att barnet tom dött i magen efter BF-datum.

Jag läste någonstans att man inte vill att kvinnor gör över mer än två veckor numera, då det visat sig finnas fler risker när kvinnan gått över närmare tre veckor.

Så - se till att de tar tag i detta nu! Och så vill vi ha bebisrapport snart! :D

Här blev det en liten here på 3770g 49cm den 5/10 kl 12.55, nu återstår bara att komma på något bra namn....
Allt gick jättebra och fort...hmm hade krystvärkar i knappt 10 min och dom kom 5 min efter att vattnet gick... tur att jag åkte in när jag kände värkarna...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 283
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 527
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar