Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: BF idag!!

Men ÅHHHHHHHHH vad spännande!!!!!!! :bump: :bump: :bump:

STOOOORT LYCKA TILL och tänk att ni snaaaart ska få träffa er lill* bebis :love: :love: :love: (Känns som om det var igår för en annan fast det är 16 månader sen :) )

Min kompis bärjade bära vattendunkar till hästarna samma dag som hon var beräknad tat föda. Efter att inte burit så tungt under graviditeten tyckte hon att nu är det iallafall dags! Så hon bar och släpade och fixade och donade, 12timmar sedan fick hon åka till BB för att föda....

LYCKA TILL!!! Hoppas att allt går bra... :bump: :banana: :bump:

Om det går som jag tror så kommer jag nog att åka in framåt natten här oxå... sammandragningarna har varit mycket ihärdigare idag än de brukar... så vi får väl se... men som sagt har ju varit falskt alarm innan... :(

Lånar knapp!

Måste bara säga att jag faktiskt är lite avis på er som går och väntar. Fick själv min första i maj i år och det var så roligt (trots jobbig förlossning). Gick över en vecka men vilken belöning det är. Önskar alla lycka till!

Inget händer här.... men nu börjar jag fundera på om jag skulle försöka knipa över helgen istället... :angel:

Satt med värkar till ett i natt... men sen slutade det bara... :( ... så nu jobbar jag på det igen... har precis varit ute och gått en "rask" promenad med hunden... å nu ska jag lägga mig i badkaret och vila ett tag... får se om det kan sätta fart då... :)

Näää stackare! :( Usch, det var precis som för mig, jag höll på så i tre dygn innan de fick kejsarsnitta. Fast det är ju så olika för alla så det kanske sätter ordentlig fart ikväll istället så har du en liten gosig bebbe i morgon?!! *hoppas för din skull*

Kram och lycka till!!!! :)

Nu är visst dagen D nådd, men ingen bebis i sikte :smirk: Systern min har hamnat på sjukhus så var där en timme och hälsade på, igår kunde hon inte gå eller kissa själv, så hon fick gå igenom magnetröntgen och så vidare. Diskbråck tror jag diagnosen blev, hon blev förflyttad till ett större sjukhus för eventuell operation. :(

Klippte av hunden all päls, han blev några storlekar mindre, tog ca tre timmar haha :p
Nu är det bara att vänta, det sönderglodda datumet är ju snart över, vad ska man nu rikta in sig på istället? ;) Tror jag satsar på pappas födelsedag den 30e, bebis får gärna komma den dagen, skulle vara underbart för pappa får inte träffa lilla liv då han gick bort fem år sedan. :(

nädu fortsatte likadant igår... men icke att det är nån bebis ännu... sååå jobbigt... men jag ska till MVC nu om en stund så jag får be om en ordentlig undersökning då... för att se om det kan vara så att det är på G iaf... huga jag som är jätterädd för sprutor får hoppas på att det inte blir snitt iaf :cry: ...

Jo då får vi verkligen hoppas att den lill* tittar ut då... vore ju toppen... är säker på att han ler där uppifrån och är stolt... hoppas att min farmor och farfar gör det mot mig *ler*... man önskar ju sååå att de skulle fått vara med... men ibland vill inte världen... men de är ju med ändå... där inne i hjärtat... :love: ...

Förresten... håller tummarna för att syster din ska bli frisk snart oxå...

Min sambo hade hört något på radio om att det är tal om att man ska börja beräkna förlossnings datumet till v. 41 i stället för v. 40 eftersom det blir allt vanligare att man går över tiden och en genomsnittlig graviditet sträcker sig nuförtiden i 40 veckor och 6 dagar. Om man räknar så borde det vara dags för dig idag! :banana:

Lycka till!

Vilya skrev:
Min sambo hade hört något på radio om att det är tal om att man ska börja beräkna förlossnings datumet till v. 41 i stället för v. 40 eftersom det blir allt vanligare att man går över tiden och en genomsnittlig graviditet sträcker sig nuförtiden i 40 veckor och 6 dagar.
Ja, det känns som om de flesta går över tiden faktiskt! Om det blir 40 veckor och 6 dagar för mig kommer min bebbe på juldagen...hm.

jamen du har väl inte gått över tiden särskilt många dagar ?

Lugn, bara lugn bebisar kommer ut.

Ingen bäbis här heller.... inga känningar heller... buhuuu jag hinner inte innan helgen.... men jag har ställt in mig på att jag troligen inte kan åka med till Rix... hoppas att dom reder ut det själva mina kompisar.... :(

Har precis kommit hem från MVC och nu är det snart dags... inte länge kvar... hon trodde den skulle titta ut innan helgen... så vi får väl hoppas... det var nästan utplånat och väldigt mjukt så mina värkar har iaf gjort nytta :) ... känns sååå skönt... om den inte dyker upp nu har jag fått tid på förlossningen på tisdag för utredning... men hoppas att jag slipper den :) ´...

Lite tråkigt att du inte kan åka med... förstår att det hade varit skoj... själv hade jag velat åka med div 2 laget på andra omgången... men näää får nog låta den lill* bli lite äldre än en vecka :angel:

Härligt att det har hänt något :) Så kände jag också, kul att NÅGOT förändras fastän man inte märker av det :p
Jag har endel mensvärk och sammandragningar, men förutom det är det kolugnt.
Tack för lyckönskningarna, hon hade opererats igår ikväll, men kan fortfarande inte kissa själv och läkarna trodde att hon inte skulle få tillbaka känseln i benen. Men det ska hon visst det, det säger jag! ;)

Fick sålt mina mammabyxor över internet, nu gäller det bara att skicka dom på billigast möjliga vis.. och vad är det haha, får nog gå till posten och prata med dom!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 283
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 527
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar