BF idag, vart är du lilla bebis?

Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

PISS!!!!

EN av oss kan väl åtminstone få idag! :mad:

Min lille har varit stenlugn hela dagen, han som brukar leva rövare mest hela tiden.
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Min är allt annat än lugn, det gör så ont när den rör sig.
Värken i ryggen sitter kvar i alla fall.. Vi kommer förmodligen ändå åka in till förlossningen, kanske kan man få dem att hjälpa till lite :angel: Det är faktiskt jobbigt det här!

Och dom borde ju vara mina bästisar vid detta laget så som jag springer hos dem...
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Jag hälsar mina värkar hjärtligt välkomna tillbaka!! Dom gav mig nog bara lite vila..

Eller så satte mina kanelbullar igång dem.. Första plåten i ugnen nu.. Lite jobbigt dock att pensla dem, prata med mamma och få en jättevärk.. Mamma är nästan redo att sätta sig i bilen och åka upp.. Men ICKE! Jag och sambon skall ut med hanses jobb så jag har inte tid att leka med mammsen!
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Ja, hade det varit så väl! :)

Äsch, såg först inte att du länkat! Gud vad söt hon är! :love: Har suttit å skrattat för mig själv, men jag tror inte bebis bryr sig!

Nu ska jag tröstäta kakor...:angel:
 
Senast ändrad:
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Nu ska jag tröstäta kakor...:angel:

Utan att bjuda? :angel:

Jag får sympati ångest och förvärkar av den här tråden. Iofs en bra ursäkt för att få krypa ned i badkaret en timme till... Blir jobbigt bara när man ska upp igen. :o
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Men jag är övertygad om att Bebis vilar upp sig, om bebis inte bryr sig om Bullfnatt så tror jag att bebis planerar något STORT :p
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

*KL*

Kom ut nu alla bebisar!!

1 vecka kvar till BF nu, såå less, kör i alla gropar jag hittar på vägen ;) sambon fick nästan en utskällning när han försiktigt sa åt bebisen att hålla i sig när vi körde om en bil :angel:

"Bebisen ska inte alls hålla i sig! Den ska, ut! Kör i alla gropar!"
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Ah, jag har redan legat och jäst i badkaret idag! :D

Var hemma hos svärmor, där vart det kladdkaka och vaniljbulle :d

Calazirya:

Jag hoppas att du har rätt, för så här kan vi inte ha det, jag och bebis, vi måste ju bygga upp våran relation, utanför magen!
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Min lilla var så lugn 2 dagar innan förlossning att vi fick komma upp och göra ett UL för att se så allt var okej. Han var oerhört livlig normalt, och det kändes ingenting där ett tag..... Håller tummarna för att det är som någon sa innan mig - att det är för att bebis vilar sig inför förlossning!
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Kladdkaka funkade här.

Trodde jag ätit för mycket men magontet blev bara värre och värre. Tillslut insåg jag att det nog inte var "vanligt" ont i magen.

Jag hade planerat snitt och var så inställd på att inget skulle hända innan dess, men ack vad jag bedrog mig :)
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Precis vad man vill höra när man går på övertid...:crazy:


Lycka till alla tjejer!!
Själv gick jag över 11 dagar. En verklig pina, jag hade i och för sig inte ont eller mådde dåligt. Men väntan var ju olidlig.
Men när Jason väl tittade ut var han värd varenda sekund av extra väntan.:love:
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

*KL*

Jag har tre barn, alla tre alldeles fantastiska och mina största stoltheter i livet! Jag vet att det är jäkligt tungt att vara gravid mot slutet och själv fick jag sitta upp och sova halva graviditeten med minstingen för jag hade såna sura uppstötningar...Det var liksom bara en grej av allt! (trodde graviditet 3 skulle vara en piece of cake, men ack vad jag bedrog mig. Slog nog rekord i kräkningar, vilket jag inte gjort med de två första)

Men...Jag tycker vi ska skänka en tacksamhetens tanke över att, som jag begåvats med tre fina barn, eller som ni som väntar era barn eller precis fått. För det finns de som kämpar och kämpar och det blir ingen liten bebis, de skulle nog mer än gärna ta alla graviditetsbesvär ihop om de fick känna det ni gör. Min väninna har fått ett barn genom ivf-behandling och de har nu försökt att få ett barn till. Eftersom deras tre försök är gjorda så får de betala allt själva och efter ca fem försök har de nu gett upp hoppet. Detta är en oerhörd sorg för henne och pappan och jag vet att hon mår oerhört dåligt över hennes förlorade graviditeter. Fast jag försöker peppa henne att hon faktiskt har en liten dotter som är lika söt o go som 100 barn tillsammans...

Irpa- kämpa på, inget barn stannar förevigt i magen! Jag håller alla tummar för att det kommer en liten gosse till dig idag. (för det blir en pojke tror jag) Och vad härligt att ha nybakta bullar att bjuda alla gratulanter på.

PMM- Njut sista veckan, sov, läs, titta på gamla filmer...ät frukost utan att ha en bebis hängandes vid bröstet...Min dotter skulle alltid äta när jag åt. Jag brukade få sitta med en kökshandduk över henne så att hon inte skulle bli full av smulor..När jag fick barn nr 3 ammade jag till och med i köer på mataffären, alltmedans storebror satt på rullbandet o tjoade:o:D:devil:

Jolanta- Nu har det gått en dag över tiden för dig...Om inte liten flicka tittat ut i natt?(ja, jag tror du får en flicka) Det är underbart att gå runt att dra barnvagn och känna att man är jordens centrum och alla vill titta på ens underverk. Det är även fantastiskt att titta på små söta rosenöron och pussa och krama tills läpparna blir nariga. MEN när bebisen är ute finns det stunder som man tänker, Att det var allt lugnt när bebis låg i magen....

Och ett sista visdomsord innan jag ska gå ner till mina nuvarande bebisar(pållarna): NJUT av den sista tiden innan bebis kommer, och njut av liten bebis när den tittar ut. De första tre månaderna går så oerhört fort att man inte kan tänka sig, så pussa o krama o kela så mycket ni bara hinner!

Från millus mamma till en 14-åring(huvaligen, tonåring) en 12-åring( liten ibland, jobbig pubetertetsunge ibland) och en liiiiiten bedårande 7-åring, som börjar bli väldigt stor men som tack och lov sover mellan mamma o pappa fortfarande.
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Ingen bebis inatt heller! :)

Tack för ett jätte fint inlägg! :bow:
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Vad du skriver bra :bow:

Jag kan bara hålla med dig - NJUUUT av den sista tiden med lugn och ro, för sen får man leva livet, inklusive toabesök, ätande, och allt annat, med en liten en som hönger vid brösten hela tiden. Det är helt underbart, men det finns stunder då man nästan längtar tillbaka till foglossning, sur mage och sammandragningar.......:D
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Irpa- kämpa på, inget barn stannar förevigt i magen! Jag håller alla tummar för att det kommer en liten gosse till dig idag. (för det blir en pojke tror jag) Och vad härligt att ha nybakta bullar att bjuda alla gratulanter på.

Åh, du skriver så fint så jag blir alldeles tårögd.
Det kom ingen gosse igår, ingen flicka heller. :( Nu har jag också gått en dag över tiden.

Bullarna blev misslyckade, jag lät dem inte jäsa upp ordentligt. :angel:
Vi var ut igår och käkade med sambons jobb, SJ. Det var kul.. UNDERBART god mat, jag hade värkar mest hela tiden så vi åkte hem tidigt, vad händer? Jo, allt försvinner, minsta lilla värk i kroppen sa poff och försvann.. Ett tag, sedan kom ryggen tillbaka stort och jag la mig i ett bad, och somnade.. En timme senare väckte sambon mig och jag fick skäll.. MAN SKALL INTE SOVA I BADET.. Bah.. Säg det till min kropp som inte kan bestämma ngt själv längre..

Inatt har värkarna vart värre, men inte vattnet har inte gått, jag är dock säker på att jag läcker, så nu går jag med binda på för att samla upp, det skall man göra. Får se om förlossningen har tid att ta emot oss idag och kolla upp det..

Annars har jag och bebisen haft en bra natt tillsammans, får jag ont så vill den ju ut.. *evillaugh*
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Man SKA inte baka bullar i slutet på graviditen, det är dömt att misslyckas! :D


Jo precis, då färgar de typ bindan på BB för att kolla om det är fostervatten! :)
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

sooov sooooov sooooov sooooov sooooov soooooov soooov sooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooov

/filidutt som har sova som intresse numera :rofl:
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Jag har sovit som en stock inatt, jag tror den här natten har varit den bästa i sovväg sen jag vart gravid. Jag känner mig helt utvilad!

:D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 323
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 482
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 192
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp