BF idag, vart är du lilla bebis?

Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Nej, jag vet att det inte är lätt. Jag skrev så, eftersom jag fick en syrlig kommentar om att man inte ville höra att andra fött sina tidigare, när man går på övertid.

Jag valde inte snitt för att slippa gå över tiden, det var dock en trevlig "biverkan" av valet så att säga.

Njae, övertid räknas det som direkt efter BF, däremot att bebisen är överburen, räknas det inte som förrän i v 42+nånting har jag för mig.
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Jag tror dock att varken Jolanta eller Irpa hade valt snitt hur som helst, för att dom får gå över litegrann.

Jag har funderat på snitt många gånger.

Men så tänker jag på läkningstiden efter ett snitt och det känns inte helt ok, min mamma har fött oss alla med snitt, ett akut och två planerade (tvillingpar i nr 2). Hon själv önskar att hon hade fått föda vaginalt. I alla fall med någon av oss.

Min syster hade en mardrömsförlossning, vi pratade om det häromdagen, hon och hennes man planerar att starta bebisverkstaden igen, och trots allt hon gått/går igenom tack vare sin förlossning vill hon helst föda vaginalt igen. Jag tycker det är rätt strongt av henne.

Själv är jag rädd för förlossningen, jag är nervös och har svårt att slappna av och tänker på hur det kommer att gå. Vad kommer vara värst, kommer jag ta EDA eller kommer jag stå ut med smärtan, kommer jag "prata i luvan" tack vare lustgasen..

Tankarna är många, men ut skall bebisen, det är det enda jag vet. Jag själv tror att bebisen kommer den 25, på min mammas födelsedag!
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

KL

Allmänt, är det inte farligt att läcka fostervatten?

Finns det de som läcker ut allt fostervatten innan de föder, och hur klarar sig bebisen då?

(nu var det ju ingen fara för dig Irpa, så ta inte åt dig :) )
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Det är ingen fara som helst att läcka vatten.
Det bildas nytt varje timme!

Finns de som gått ganska länge med sipprande vatten. Men man brukar vilja sätta igång förslossningen om man gått ett tag med sipprande vatten, pg infektionsrisken. Men ett par dagar en vecka är ingen fara alls.
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

KL

Allmänt, är det inte farligt att läcka fostervatten?

Finns det de som läcker ut allt fostervatten innan de föder, och hur klarar sig bebisen då?

(nu var det ju ingen fara för dig Irpa, så ta inte åt dig :) )

I min föräldragrupp så var det en som vattnet gick för samma dag som vi var på studiebesök på förlossningen :D

Hon fick komma och göra UL för att kolla hur mkt vatten som fanns kvar, sen bildas det som sagt nytt vatten hela tiden. Här får man gå som längst 3 dagar innan de sätter igång förlossningen om vattnet gått för att inte bebisen ska bli för torr.
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Nej, jag vet att det inte är lätt. Jag skrev så, eftersom jag fick en syrlig kommentar om att man inte ville höra att andra fött sina tidigare, när man går på övertid.

Det var ingen syrlig kommentar från min sida.
Bara ett konstaterande då jag själv gick 11 dagar över och när andra kläckte ur sig saker som

-ja, jag e ju glad att ** kom i v 38/39/prick på bf...

Så var det inget som jag ville höra, och ingen annan heller som jag känner som gått på övertid.

Det känns lite som att sitta hemma med världens godissug utan nån möjlighet att få tag på nått och nån ringer och berättar om den stora godis/chips/glass skålen dom just nu sitter och mumsar i sig;)
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?


Lyssna inte på Jolanta, fortsätt att skriva i tråden, så mycket du bara kan :devil:
Jag är i maskopi med Jolantas pojkvän, vi ska försöka RETA ut bebisen:angel::D
Men hysch, säg inget åt henne ;)
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

KL

Ingen bebis här.

Nu kommer jag lämna buke tills bebis är ute, jag mår skit, och orkar inte se och höra alla som fått/ får bebisar hela tiden. (Absolut inget illa ment mot någon här, varken ni som skämtat i tråden, eller ni som har fått) Jag är helt slut, stressad över att bebis ska dö i magen, stressad över att mina föräldrar kommer idag, och att de kört 150 mil kanske helt i onödan, över att min hund har blivit knäpp, över hur jag ska klara av en bebis.

Över att folk ska ringa hela jävla tiden och fråga om jag inte fått än, över alla jävla kommentarer hur mycket jag gått upp i vikt. (ingen på buke) bla bla bla, jag kan fortsätta i evigheter.

Ja, detta är ett gnällinlägg, men jag är gnällig, och det är inget tycka synd om mig inlägg.

/ Jolanta- på rövigt humör
 
Senast ändrad:
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Man FÅR vara gnällig, och det är inte konstigt att du är det heller!

jag håller alla tummar och tår för dig nu iallafall, och önskar dig all lycka till med förlossning och allt omkring den!

massor av kramar!
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Gnäll på, så mycket du bara orkar! Du har all rätt i världen till att kasta lite skit just nu.

Oroa dig inte för mycket bara! Och jag önskar lycka till med förlossningen och hoppas ändå på uppdateringar för hur allting går!

Ta hand om dig själv nu i första hand! :)
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Jag hejjar på Jolanta!

Men jag förstår att du inte vill höra mer!
Det är så jobbigt med allt tjat, och dom som själva aldrig riktigt behövt uppleva det kan inte förstå hur det är.. Jag har sagt ifrån till familjen så det är jag som ringer dom, inte tvärtom. Man orkar helt enkelt inte. Det är tufft som det är.

Men Jolanta.
Jag är övertygad om att din bebis mår jättebra, din hund är bara knäpp för att han är en blandras ( :angel: ) . Dina föräldrar är glada och lyckliga över att få träffa dig, sen att bebisen är lite blyg och har lite scenskräck är en annan sak.

Och du, man SKALL gå upp i vikt..
Jag såg mig själv på ett ordentligt kort, och jisses, det är ingen vacker syn.. 30 kilo gör möe!

HEJA PÅ NUUUUUU!
Sura och gnäll, skäll och sparka..
Det tänker jag göra idag.
Min sista dag som gravid i det här hemmet...
Läskigt!

KRAM!
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

*kl*

Jag gick själv över tiden med 16 dgr, det var ingen katastrof för mig för jag visste om att jag inte kan vara gravid i all evighet ändå och att det skulle ta slut nån gång.

Men man blir ändå besviken när ännu en dag gått och inget hänt på bebisfronten!!! Man vill ju få träffa sitt underverk som man producerat, burit på i månader, som man känt sparka och leva rövare i magen.

Man är nyfiken på om barnet kommer att ha mammas näsa, pappas ögon och framför allt all oro man har om barnet är normalt. Alla har är nog oroliga och nervösa över om allt är som det ska med sitt barn. Om barnet har 10 fingrar och 10 tår och det är sånt man vill se med sina egna ögon för att vara säker på att det stämmer.
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Usch vad jobbigt, men jag förstår din känsla till fullo. :crazy:

LOVA att du hör av dig här såfort din bebbe har tittat ut & du har kommit hem. För vi är väldigt nyfikna. :bump::bump:

Hoppas att det blir snart. :)
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Åhh - jag känner igen om minns den sinnesstämmningen.

Jag gick 16 dagar över med sonen (jag hade haft förvärkar sedan vecka 20). De sista dagarna "gjorde jag slut" med alla.

Sen när han väl var ute så var jag glad och snäll igen och alla mina vänner förlät mig :-)

Bebisen kommer....

Och du apropå vikt, jag slutade räkna efter 25 kilo, jag gick nog pp närmare 35...
När han var ute så vägde jag lika mycket som jag toppade med tvillingarna kvar i magen....
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Jag vet att jag kanske inte kan tillföra så mycket eftersom jag aldrig har varit gravid. Jag vet inte hur det känns och ska inte försöka ge intrycket av det heller. Men jag vill ändå säga att jag tycker att du är jätte vacker som gravid, och att jag önskar att jag kan få se ut som dig i kroppen den dagen jag bär på en unge i magen.

Hoppas att du tar dig igenom de här dagarna innan förlossningen utan att det är allt för jobbigt för dig, och hoppas att din lille behagar titta ut snart!

Styrkekram!

//Julia
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Jag hoppas varje dag när jag vaknar att jag ska finna en tråd från dig JOLANTA, av alla graviditeter är just din den jag följer !
* fråga mig inte varför *

Är väl någon jäkla gravidstalker ...

Menade inget illa med mitt ( mohahaha ) och det tror jag du förstår, inser nog att det är jävligt jobbigt med alla som frågar och "tjatar" ...

Nu jäklar får Minijolant komma ut!! ( tjatar en sista gång )
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

KL

Ingen bebis här.

Nu kommer jag lämna buke tills bebis är ute, jag mår skit, och orkar inte se och höra alla som fått/ får bebisar hela tiden. (Absolut inget illa ment mot någon här, varken ni som skämtat i tråden, eller ni som har fått) Jag är helt slut, stressad över att bebis ska dö i magen, stressad över att mina föräldrar kommer idag, och att de kört 150 mil kanske helt i onödan, över att min hund har blivit knäpp, över hur jag ska klara av en bebis.

Över att folk ska ringa hela jävla tiden och fråga om jag inte fått än, över alla jävla kommentarer hur mycket jag gått upp i vikt. (ingen på buke) bla bla bla, jag kan fortsätta i evigheter.

Ja, detta är ett gnällinlägg, men jag är gnällig, och det är inget tycka synd om mig inlägg.

/ Jolanta- på rövigt humör

Vet inte om du kommer se det här?

Mina föräldrar var här i söndags, mamma lagade en ordentlig brackmiddag och jag åt så mycket att jag blev alldeles spy färdig.

Sen åkte ju de på kvällen och innan mamma åkte så buffade å petade hon å retades med magen.
Ca 8 timmar senare gick vattnet!

Så se till att bara ta det lugnt nu och se till att dina föräldrar skämmer bort er.

När mamma väntade mig så åt hon också en riktig brak-måltid kvällen innan jag kom.
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

*KL*

Senaste aktivitet igår kl 10:21.

Kan det vara nåt på G tro?

Jag håller alla tummar för dig Jolanta! :banana::bump:
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

fast hon sa ju att hon inte skulle logga in mer förrän bebis var ute? :p

Lycka till Jolanta!
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Jaa, fast det sa hon ju den 22a och hon var inne igår! :) Men hon skrev ju inget så hon kanske bara va in och smygkika!
 

Liknande trådar

Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
758
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 911
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 153
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 482
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp