BF idag, vart är du lilla bebis?

Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Muaha, jag får ju äta massa kanelbullar.. Eftersom dom inte är ok att ge till andra så blir det ju fler till mig.. Och jag glömde inte pärlsockret i alla fall..

Snart bär det av till förlossningen för att kolla "vattnet" osv. Jag skulle ju gärna vilja tvätta mig lite innan, luktar ju inte direkt Hallontårta..

Behöver jag säga att jag hoppas att jag INTE kommer hem idag?
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Min man brukar säga att när jag var ung snygg pingla så sa jag att, sova det kan jag göra när jag blir pensionär....sen kom barnen, då sa jag att den som ändå fick sova, ska jag aldrig mer få sova? Det var min högsta önskan!!!

Nu är barnen ganska stora och sömnen är åter tillbaka, helt fantastiskt!
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

tänk om man ändå fick sova gott om nätterna :. denna natten har vart en plåga och inte hjälper det att han har fått feber nu med :mad:..

Hoppas att du, Irpa och pmm snart får era små, jag är så nyfiken :D
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Jag har hela mitt jobbs telefonlista, de räknar alla med att jag ska ringa dem när det blir dax... Mja säger jag, det blir nog efter i såfall.

Mina och sambons föräldrar kan vi ringa dygnet runt.

Som jag skrev längre upp, mamma och pappa kör 150 mil enkel väg nu på måndag...:crazy:

Visst vet du att du bara MÅÅÅÅSTE smsa/ringa mej när du åker in... Bara å klämma in ett samtal mellan värkarna ;)
Åååh, jag tror jag måste komma och prata allvar med "lillToken", nu är JAG less på att vänta :angel::D
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Pfffhhht!

Det blir ett videosamtal direkt mellan krystvärkarna! :D
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Har läst nånstans att det kan funka att massera bröstvårtorna och även kanske be sambon suga lite på dom..:o:o det ska visst kunna dra igång det hela!
Är supernyfiken nu!! *Hejar på* :banana::bump:

Emma- v. 26 + 2
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Nu är jag hemma!

Men ja, jag hade rätt ang vattnet i alla fall, barnmorskan jag fick på förlossningen trodde inte det var så som jag sa, det var nog bara flytningar.. HA! sa jag till läkaren när hon gjorde undersökningen i alla fall och det rann som sjutton.

Bebisen har i alla fall mycket vatten kvar därinne så det är ingen fara på taket ännu, jag skall tillbaka imorgon kl 08 på koll igen, på tisdag blir jag igångsatt om inget har hänt..

Vi åkte in för vattnet, blev kvar för blodtrycket.. *suck*
Kom in med 140/100, en stund senare låg det på 140/110.. Sen sjönk undertrycket och övertrycket steg till 160/90.. Fortfarande inga spår av äggvita, ingen havandeskapsförgiftning.. Dom tror att det är arvet från min pappa som har hypertomi som startade nu iom graviditeten.

Känns i alla fall skönt att ha en liten plan.
Bebisen var lite större än medel med sa läkaren.. Men som tur var inte samma size som pappa Tintin runt huvudet (strl 62)..

Behöver jag säga att dom tycker om mig på förlossningen? Jag är en underbar patient sa dom.. :D
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Du, känns det inte lite jobbigt att du inte fått än?
Jag menar, du hade ju faktiskt BF i lördags?
Jag hade då tyckt att de varit lite störande... :devil:
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Kan inte du springa in i en vägg eller något, och smälla av tills ungen är ute. :devil:
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Kan inte du springa in i en vägg eller något, och smälla av tills ungen är ute. :devil:

Äsch, du bara gnäller...
Förstår du inte att jag faktiskt är lite less på att h*n inte vill komma ut?
Jag menar, hur kul är det för MEJ att gå och vänta?
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Ja, stackars dej, det är nog bäst jag klämmer ut honom nu, så du slipper lida mer. :smirk:



(:D)
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Härmed förbjuder jag dig och Liten82 att skriva i den här tråden, om ni inte kan bli snälla! :D
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Jag hade säkert också fått gå på övertid, men eftersom jag valde att föda via kejsarsnitt så fick jag det tidigt.

Det är väl helt upp till var och en, om man vill minimera risken för övertid eller inte på just det sättet. Jag tror dock att varken Jolanta eller Irpa hade valt snitt hur som helst, för att dom får gå över litegrann.
 
Sv: BF idag, vart är du lilla bebis?

Nu har jag bara 1 vecka kvar till BF :bump:

Bebben Fast att begära snitt för man inte vill gå på övertid är nog himla svårt, bebisen kommer som sagt ut när den är färdig ;) och de har ju en marginal på 2 veckor före och 2 veckor efter datumet som blir satt vid UL och igentligen blir det ju inte riktig övertid först de 2 veckorna gått.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
758
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 911
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 153
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 482
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp