Sv: Betongkostnad 2012
Ja, vanlig K20 är inte tillräckligt bra. Om man berättar att det är till ett stall när man beställer så brukar de hjälpa till att reda ut begreppen.
Jag ringde och chit-chattade med två olika leverantörer och fick massor av hjälp. Dock tipsade de om en aningen olika blandningar, men slutpriset blev i stort sett det samma. Jag vill minnas att det typ skiljde 1000-1500 kr på totalen för den mer urinbeständiga betongen så det var småsummor i sammanhanget.
Jag betalade tillslut ca: 2200kr ink moms per kubik (Stockholm). Då bor jag 300m från betongfabriken. Vill minnas att vi gjorde av med 11-12 kubik till plattan på 80 kvadrat. Sen tar de ju betalt per 6min intervall som de står där och lastar av så har man koll kan man få ner kostnaderna och är man ovan kan det dra iväg mer i tid. Första bilen tog för oss dubbelt så lång tid som andra att lasta av innan vi amatörer blev ihoptrimmade och fick in snitsen. Men återigen han som kom med första lasset var hygglig och basade lite över oss och dirigerade vad som skulle göras tills vi fick häng på det.
23 099 slutade räkningen på för betongen. Behöver man pumpbil fick man lägga på 4-6000 till.
Armeringen gick på ~3400kr och runt 800kr för plastdistanser och lite sånt.