Saigon
Trådstartare
Sv: Beteendeproblem? Tips...
Sorry att jag inte hunnit bevaka min tråd!
Nej, man måste absolut inte hälsa på alla hundar. Och det är jag som väljer vilka. Men att lämna i bil för att man inte lyckas träna sin hund korrekt är inget jag vill. Och jag tvivlar def. inte på att det här inte är ngt som går att lösa utan jag var mest ivrig på att höra om det fanns ngn annan som haft liknande erfarenheter och som kunde ge lite råd. I detta fallet så är det dessutom så uppenbart att det är brist på kontakt som gör honom osäker möjligtvis kombinerat med lite tonårstrots dvs problem som går att lösa om man hanterar situationen på ett bra sätt. Och eftersom Buke överlag brukar besitta mkt kunskap så tog jag min chans att se om det fanns lite erfarenhet att få tilldelat!
absolut skrev:Måste hunden hälsa på andra hundar? När jag har mina i koppel eller lösa är det jag som ska hälsa på både hundar och ägare först. Jag tycker inte hunden ska vara den som får gå i täten och avgöra om den vi hälsar är vän eller fiende, det är jag. Om han får lära sig att det inte är han som har ansvaret kanske han kan lita på att du kan göra rätt bedömning.Finns det många lösa hundar runt omkring blir det lite sjå att få bort dom förstås...
Om du är i stallet kan väl hunden vara i bilen dom timmarna? Har aldrig förstått varför det alltid ska vara så mycket lösa hundar i stallet.
/absolut
Sorry att jag inte hunnit bevaka min tråd!
Nej, man måste absolut inte hälsa på alla hundar. Och det är jag som väljer vilka. Men att lämna i bil för att man inte lyckas träna sin hund korrekt är inget jag vill. Och jag tvivlar def. inte på att det här inte är ngt som går att lösa utan jag var mest ivrig på att höra om det fanns ngn annan som haft liknande erfarenheter och som kunde ge lite råd. I detta fallet så är det dessutom så uppenbart att det är brist på kontakt som gör honom osäker möjligtvis kombinerat med lite tonårstrots dvs problem som går att lösa om man hanterar situationen på ett bra sätt. Och eftersom Buke överlag brukar besitta mkt kunskap så tog jag min chans att se om det fanns lite erfarenhet att få tilldelat!