Jag har varit medryttare på en häst i ca ett halvår. Jag har nu börjat upptäcka att ägaren vill ha så mycket betalt som det går för minsta lilla. Igår frågade jag om jag kanske kunde få gå på en pay&jump. Det gick bra och jag blev överlycklig. Sen skriver hon att jag bör träna för tränare innan, vilket jag tyckte lät rimligt. Den tränaren jag skulle ridit för skulle då ha tagit 270kr. Sedan så frågar jag hur mycket hon vill ha betalt för hästen, varpå hon svarar att jag ska betala 300 kr för att hyra hennes transport. Det tycker jag låter rätt dyrt. Tävlings avgiften var 140 kr så 140+300+250=690 kr!! Så mycket pengar för tävling, träning och att hyra hennes transport . Jag kändr inte att jag var villig att betala 300 kr så jag frågade om jag kunde kolla med någon jag känner som vill låna ut eller hyra ut till billigare pris. Men då svarar hon att hästen är van med deras transport och ska inte åka ngn annan heller. Jag säger då att hästen har ju inte ens åkt i den på 3 år så hur kan det spela någon roll, som svar på det säger hon att det är så hon vill ha det. Vill ha lite åsikter kring detta om hon tar för dyrt eller om jag överreagerar lite?