Betala för att få vara med

Madick

Trådstartare
Jag skulle behöva lite tankar och åsikter från två perspektiv.

Situationen är denna: Ny 6 åring på "sexårs" vill vara med att leka och det går bra OM denna betalar med en kär ägodel vilket barnet såklart gör men ångrar sig sen och säger till en fröken. Det utpressande barnet hävdar att denne fått grejen men erbjuder sig "snällt" att ge en annan sak i utbyte. Lite senare råkar det komma fram till föräldern till den utpressade vad som egentligen hänt, inte meningen då den utpressade känner sig dum och lurad.

Hur skulle du reagera som mamma/pappa till det utpressade barnet?
Hur skulle du som mamma/pappa till det utpressande barnet vilja få reda på detta och hur skulle du reagera?

Sv: Betala för att få vara med

Tycker det är konstigt att inte fröken reagerade genom att det var "rätt" sak som skulle lämnas tillbaka!!! Och som förälder till vilket som av barnen hade jag konstaterat att det är sådant barn kan hitta på, men självklart ska det redas ut så att det utpressade barnet får tillbaka sin sak och det utpressande barnet får reda på att man absolut inte gör på det viset!!!

Som barnen förklarade för fröken var det en gåva och att det gavs tillbaka något öht var bara för att vara snäll.

Jag skulle behöva lite tankar och åsikter från två perspektiv.

Situationen är denna: Ny 6 åring på "sexårs" vill vara med att leka och det går bra OM denna betalar med en kär ägodel vilket barnet såklart gör men ångrar sig sen och säger till en fröken. Det utpressande barnet hävdar att denne fått grejen men erbjuder sig "snällt" att ge en annan sak i utbyte. Lite senare råkar det komma fram till föräldern till den utpressade vad som egentligen hänt, inte meningen då den utpressade känner sig dum och lurad.

Hur skulle du reagera som mamma/pappa till det utpressade barnet?
Hur skulle du som mamma/pappa till det utpressande barnet vilja få reda på detta och hur skulle du reagera?

Som förälder till det utpressade barnet hade jag ringt föräldrarna till det utpressande barnet och förklarat att mitt barn ångrat sig och nu ville ha tillbaka rätt sak. De är trots allt bara sex år och kan ha svårt att se vilka konsekvenser deras handlande får.

Som förälder till det utpressande barnet hade jag blivit glad om föräldrarna till det utpressade barnet kontaktat mig och sen hade jag sett till att det barnet fått tillbaka sin sak och talat om för mitt barn att utpressning inte får förekomma.

Saken uppredd, MYCKET förstående förälder till det äldre barnet som tog det på ett bra sätt, ett tillfälle att prata om värdegrunder och vad som är accepterat och alla kan göra fel men att allt går att rätta till. Pust!

Vad skönt att det redde upp sig :laugh: Känns alltid bra, framför allt när man sedan kan klappa om sitt lungt sovande barn när man går och lägger sig med vetskapen att det är ett lyckligt barn igen!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 329
Senast: Enya
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 037
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV