Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

Ja, jo, det e det ju "bara att göra" :p

Det ända jag har emot det hela att det bara är ett dyrt språng... Blir det ingen bebis så står man där med kostnaderna iaf...

Vet du om man får lov att byta sto om det skulle skita sig med den ena?

*peppar peppar så har dock stoet alltid tagit sig direkt*
Men det vore ju lagen om alltings jevlighet att det inte skulle göra det bara för att man brakar på med en lite dyrare hingst...:meh:
 
Sv: Betäckningar 2013

Eftersom det var så dyrt språng så tecknade jag en föl- och fosterförsäkring när dräktighet konstaterats. Men då ska dom ju såklart bli dräktiga först innan den går och tecka...vet faktiskt inte om du får ersättning om du har ditt sto avelsförsäkrad om det inte skulle ta sig alls? Jag har inte avelsförsäkring på mina ston utan vanlig veterinär och liv.

Jag vet att om du använder en PShingst och det inte blir något (var det konstaterad ej dräktig vid 90 dagar) så får du 50% rabatt nästa år.
 
Sv: Betäckningar 2013

Oki, det var ju bra att veta.
Får ta och läsa på lite när det blir aktuellt i så fall.

Har ju en hingst till på min "drömlista" men det är samma vilkor och pris på honom så det kan egentligen kvitta.

Och hon börjar ju snart komma till åren så vill jag lägga nån lite dyrare hingst på henne så får det bli inom dom närmaste åren kan jag tänka mig
 
Sv: Betäckningar 2013

Contendro 1 :)

Har läst någonstans att han ligger i typ samma prisklass men där står ingen info för i år...
 
Sv: Betäckningar 2013

Mitt sto er til bedekning med Diarado i disse dager. Dessverre var hun ikke drektig på 17-dagerskontrollen i dag, men vi gjør et nytt forsøk neste brunst, og håper på bedre resultat da!
 
Sv: Betäckningar 2013

Diarado er superfin! Mitt sto står utenfor Uddevalla, og jeg tror hun trivs godt på "semester". :)
 
Sv: Betäckningar 2013

*KL*
Den här tråden skulle väl inte handla om hingstval? Utan om betäckningsresultat och eventuellt strul?
 
Sv: Betäckningar 2013

Blir byte av hingst till Hip Hop istället till mitt Cardento - Cortez sto.

Hoppas avkomman blir som hennes första efter Hip Hop. Hon var underbar att hantera, lasta och verkask. Tyvärr dog hon av följdsjukdom av fölsjukan :(
 
Sv: Betäckningar 2013

Columbine är fördigbetäckt nu, så hoppas hoppas att hon tagit sig :)
Jag hämtar hem henne på lördag för det är lite ont om plats hos hingstägaren. Superman är ganska populär i år så där är fullt.

Kul, håller tummarna:) Jag har precis fått möjligheten att låna hem en av Supermans avkommor. Av fyra helsyskon som är regade i asrp så blev tre ponnys men Månbacka Santano, som han heter, är ca 155 cm hög:crazy:
 
Sv: Betäckningar 2013

Jaha nu kan ju jag vara med i den här tråden, äntligen! Sist jag betäckte var 2010! ( Fick föl 2011 )
Jag har ett 3 års-sto e Nintender fick diplom 9/9 hopp i söndags. Såg brunst på henne i tisdags, åkte till seminstationen onsdags.
Torsdag så seminerades hon och på fredag hade hon släppt ägget.
Den 17 juni ska vi på koll igen och är hon dräktig då så är det den smidigaste betäckningen jag varit med om ;)

Hon är betäckt med Bravour! =)
 
Sv: Betäckningar 2013

Knapp

Mitt sto seminerades för andra gången igår så nu är det bara att vänta och hoppas att hon tar sig.
 
Sv: Betäckningar 2013

KL

Har precis varit iväg och ultraljudat mitt sto på 16-dagarskontrollen. Konstaterad dräktig :D

Nu bli det en nervös väntan till nästa kontroll som ska göras 19-20 juni... :nailbiting:

/Lizzie *Lycklig*
 
Sv: Betäckningar 2013

Blir byte av hingst till Hip Hop istället till mitt Cardento - Cortez sto.

Hoppas avkomman blir som hennes första efter Hip Hop. Hon var underbar att hantera, lasta och verkask. Tyvärr dog hon av följdsjukdom av fölsjukan :(

Varför blev det inte fryst med Fille?
 
Sv: Betäckningar 2013

Kul, håller tummarna:) Jag har precis fått möjligheten att låna hem en av Supermans avkommor. Av fyra helsyskon som är regade i asrp så blev tre ponnys men Månbacka Santano, som han heter, är ca 155 cm hög:crazy:

Oj, det var en stor kille! Men Superman har ju haft en del ganska stora halvblodsston om jag förstått det rätt. Svårt med welsh part bred ;) Men snygga och rörliga har de varit, i alla fall de som jag sett.

Jag fick passa på att träffa columbines helssyster som står på stuteriet bredvid och hennes avkomma efter Superman. Jättekul och jag hoppas att columbines eventuella avkomma blir lik Chardonnay. Hon var bästa hoppponny kat c, avelsdiplom och gångartsdiplom på riksponny 2011. Klart man vill ha en likadan!:d

Jag ska kolla Columbine på seminstation på dygn 17, men hon är väldigt väldigt känslig där bak så jag vet inte det går att göra en vaginal undersökning på henne. Dessutom är hon ju liten b-ponny så grova armar på veterinären funkar ju inte alls:eek:
Vad finns det för alternativ att dräktighetskolla så tidigt? Fungerar blodprov?
Min plan b är ju annars att se om hon kommer i ny brunst eller ej. The natural way, liksom. Men samtidigt vet man ju int säkert då. Någon med förslag?


Grattis lizziie till dräktigheten!

Emsan : håller tummarna här!
 
Sv: Betäckningar 2013

Jag funderar på samma sak med vår ponny. Känns nästan lite taskigt att undersöka en så liten ponny men jag ska höra med veterinären när jag är där med halvblodet nästa gång. Annars kör jag iväg med henne till hingsten och så får hon säga ja eller nej.

Om hon nu behagar komma i brunst lilla Dingla, än har hon inte blivit betäckt.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
896
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 677
Senast: Sassy
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 574
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp