Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

i sverige precis som andra länder kan du ju avla på vilken hingst du vill,bara att titta på all buskavel.;)
Fast det kräver ju att man för och redovisar en språngrulla för hingsten, även då buskavel om den ska följa reglerna. Så det var det jag undrade över om det gick i ett annat land än det land där hingst och sto finns. Framgår inte helt klart av vad som står i lagtexten.
 
Sv: Betäckningar 2013

Kl
Idag har min snäcka gått 121dygn. Känns otroligt skönt att ha kommit såhär långt!
Hon är tröttare än tröttast, ingen brådska med att komma ut på morgonen om man säger så :p
En lika morgontrött matte som stressar för att inte komma försent till jobbet stör henne inte alls, har aldrig varit med om en häst som drar benen efter sig på detta viset :meh:

Ni som varit med förr.
Ska man tänka på något särskilt i foderväg redan nu?
Några mineraler / vitaminer som är viktiga att få i henne?
Sover inne på nätterna nu men verkar klarar sig på hö o gräs än så länge.
 
Sv: Betäckningar 2013

KL
Ni som ska/har kollat på 40 dagar, vilken metod väljer ni? Ultraljud, blodprov, hemmatest? Vilka är "godkända" för att teckna försäkring?
 
Sv: Betäckningar 2013

teckna försäkring kan du göra utan att ha kollat om hästen är dräktig
men om det inte blir något föl måste du kunna bevisa att hon har varit dräktig, antingen genom någon form av intyg eller att kunna visa upp ett kastat foster för att få ut någon ersättning för det.
 
Sv: Betäckningar 2013

Kommer kolla så jag har koll +att jag vill nog kunna teckna mig en försäkring. Vill veta lite vad andra tycker är smidigt också.
 
Sv: Betäckningar 2013

det är aldrig fel att kolla, så att man vet om de är dräktiga. Det håller jag helt med om
Men det behövs inte för att teckna försäkringen, som sagt.

Jag brukar ultraljuda mina, fast nån gång har veterinären bara känt på dem.
 
Sv: Betäckningar 2013

KL Vad är chansen att det tagit på ett sto som reagerade på sperma alt spädningsvätska med livmoderinflammation? Hingsten har 97 % dräktighet. Stoet är aldrig betäckt innan och var på väg upp i tävlings kondis efter skada.

Ska kolla på torsdag och har börjat noja ordentligt...
 
Sv: Betäckningar 2013

Då blir vi några stycken eftersläntrare som får peppa varandra i Juli månad !

min donna ska kollas på 26:e dygnet på onsdag. Får hoppas den lilla är kvar då :) ska hämta hem henne ett par dagar efter,ska bli spännande att se om hon är sig lik efter en sommar borta.
 
Sv: Betäckningar 2013

Kolla av med försäkringsbolaget för jag tror blodprovet måste vara efter typ taget 100-120 dagars dräktighet .
 
Sv: Betäckningar 2013

KL
Ni som ska/har kollat på 40 dagar, vilken metod väljer ni? Ultraljud, blodprov, hemmatest? Vilka är "godkända" för att teckna försäkring?

Vi ringde igår för att försäkra upp stoet (Agria)och de ville att vetrinären skulle ge intyg om positivt ultraljud mellan 40-45 dagen och då träder försäkringen i kraft. Hingsthållaren hade också någon fölförsäkring som träder i kraft vid samma tipunkt.
 
Sv: Betäckningar 2013

kl

Min skulle kollats idag på dygn 49, har varit dönervös och sett fram emot det. Naturligtvis har vet lyckats få ryggskott :mad: så himla typiskt! Kan oturen aldrig försvinna. Jag hade hoppats på att kunna åka till London i helgen med vetskapen hur det är. Inte mycket att göra annat än att stå ut till nästa vecka :nailbiting::banghead::(
 
Sv: Betäckningar 2013

jag har lite tur eftersom det finns en hingst på gården där min bor. Varken han eller hon visar något intresse så jag tror nog att det finns en lite knatte därinne. Vi kommer nog att kolla henne på dygn 45 eller 90. Om hon har resorberat nu så blir det till att vänta till nästa säsong ändå.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
896
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 676
Senast: Sassy
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 574
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp