Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

Nej vad tråkigt, usch :( Du får glädjas åt din fina fölis som du har kvar efter ditt sto
 
Sv: Betäckningar 2013

och Ponte: Ah! Okej, ungefär som jag trodde då. ;)

Håller tummarna för att allt går bra och du får en fölis som lever ett långt och lyckligt liv den här gången! :)
 
Sv: Betäckningar 2013

KL
Gha, här verkar det som de två kliniker som är inblandade klantat sig. Bokade in ett ultraljud till nu på tors, hemma. Det var inga problem, skulle kosta en hundring extra att vetten kom hem. Hade väl lika gärna kunnat åka in, men för en hundring så kändes det inte värt.

Klinikerna som är inblandade tillhör samma kedja och har nån sorts samarbetsavtal men har nog inte kunnat kommunicera. Nyss ringde de från ena kliniken, den som är vettens "hemklinik" och sa att de inte åker ut när de är vid min "hemklinik" utan att det måste vara ett missförstånd. Det trots att jag faktiskt pratade med båda klinikerna när jag bokade. *suck*

Människan skulle ringa imorgon, så får vi se hur det blir.
 
Sv: Betäckningar 2013

Har varit hos veterinären idag och kollat min gamla Norma på 116 dagar.
Jag ska betala per 1/10 så därför är hon kollad först nu.

Och visst var där en fölis som tränade galopp för fullt!
Med ett utvärtes ultraljud kan man se nästan hela fostret och benen rörde sig hela tiden.

Himla skönt att det går att göra utvärtes så man slipper hålla på och gå in i dem hela tiden. Tror Norma också uppskattade det.

Så jag är glad idag och hoppas på ett stoföl e Contendro II - Norma Jean - Norson.

A

Från vilken dag kan man göra utvärtes? :)
 
Sv: Betäckningar 2013

Är lite osäker men jag vet att jag gjorde det på 90 dagar i fjol med mitt andra sto. Dock krävs det en större ultraljudsapparat som kan gå djupare än det vanliga. Min vet använde det som hon har till att ultraljuda senor och muskler när det är skador där.

A
 
Sv: Betäckningar 2013

Jag får också lämna tråden, min fina 3 års sto fick somna in igår då hon fick en infektion i en led för 6 veckor sen som inte gav med sig. Kollade ultraljud innan hon togs bort och hon var dräktig på 113 dagar.
 
Sv: Betäckningar 2013

Är lite osäker men jag vet att jag gjorde det på 90 dagar i fjol med mitt andra sto. Dock krävs det en större ultraljudsapparat som kan gå djupare än det vanliga. Min vet använde det som hon har till att ultraljuda senor och muskler när det är skador där.

A

Intressant :)
 
Sv: Betäckningar 2013

Jag får också lämna tråden, min fina 3 års sto fick somna in igår då hon fick en infektion i en led för 6 veckor sen som inte gav med sig. Kollade ultraljud innan hon togs bort och hon var dräktig på 113 dagar.

Så hemskt för dig! Ledsen för din skull!

A
 
Sv: Betäckningar 2013

kl

Efter mycket strul med sjukskrivna veterinärer etc så är min donna äntligen kollad. Bättre sent än aldrig. Fortfarande dräktig :D:D Idag är hon dräktig på 63 dygn!
 
Sv: Betäckningar 2013

Kl
Här konstaterades det att skrället inte var dräktig, känns lite trist, men helt ok ändå.
 
Sv: Betäckningar 2013

KL
Får man vara med här?

Är nu för första gången i mitt liv med dräktig märr.
35 dygn o den ev. fölisen är med D, S o R linjer.

Är i total chock o lycka.:crazy:
 
Sv: Betäckningar 2013

Tack o det är långt kvar o mkt kan hända.

Ska lära mig av er som varit med förr...:)
 
Sv: Betäckningar 2013

Jag får också lämna tråden, min fina 3 års sto fick somna in igår då hon fick en infektion i en led för 6 veckor sen som inte gav med sig. Kollade ultraljud innan hon togs bort och hon var dräktig på 113 dagar.
Åh, vad jag lider med dig. :cry: Så sorgligt med ditt fina sto.

Kollade min 3-åring, Stella, (Cartier-Stanford) idag och hon är fortfarande dräktig (97 dagar) med Cornettino Ask (också 3 år :o)
 
Sv: Betäckningar 2013

Äntligen kan jag också hoppa in i denna tråden. I morse var det dags för ultraljud...
79 dygn är hon på :D

Är så himla glad... Allt gick av bara farten!!!

Vi körde stoet på dygn 26 efter fölning till semin bara för att vara säkra, på dygn 27 kollades hon och hon stod då med ett ägg på 5,7(!!!) körde i ilfart för att hämta sperma hingststationen körde för att möta upp.
1/2 dos var allt de fick ur den stackars kraken...

3 timmar senare är hon seminerad och på kvällen hade hon släppt ägget...

Kollad på 17 dygn och nu på 79 dygn!

Är såååå himla glad!
Så får vi hoppas på en lillasyster till Allecto QRE nästa år.
 
Sv: Betäckningar 2013

KL
Får man vara med här?

Är nu för första gången i mitt liv med dräktig märr.
35 dygn o den ev. fölisen är med D, S o R linjer.

Är i total chock o lycka.:crazy:

Stort grattis! Roligt med "förstagångsfölisar" som jag :D

Mitt hispiga polska sto visade sig vara en bra tävlingsindivid och är nu dräktig med Dalhwinnie och förhoppningsvis pluppar det ut ett friskt föl i mitten av april nästa år.

Jag förstår precis din reaktion av total chock och lycka - hamnade där själv och har nog inte kommit ur den ännu. Det är en totalt ny värld jag blivit inslängd i :nailbiting:

/Lizzie
 
Sv: Betäckningar 2013

Först var det ett infall att betäcka sent. Tja om stoet visar brunst endast i Nov varje år. Den äldre maiden seminerades en gång o UL på 17 dygn visade potentiell fosterblåsa med vävnad i:crazy:, men nu på 30 var det en Alien där.:eek: Som en räka....

Än är inte Undrens tid förbi

Jag är väldigt skeptisk till att det verkligen kommer att bli något. Det kan hända mkt.
Jag valde Don primus o stoet har R. som farfar o mor diplomsto.

Tanken är att möjligen få en trevlig hobbyhäst på gamla dar då hon har grå papper.
En helt ny erfarenhet för en gammal kärring. Pirrigt som tusan.

Ni som vet. Första fölet brukar bli litet sägs det. Stoet är 180+. Spelar stoets storlek in?
 
Sv: Betäckningar 2013

Det där skiljer nog väldigt mycket mellan ston. Det stoet jag har nu, en treåring, är nu 162 cm, hennes föräldrar var 175 (mamman) resp 171 och hon var första fölet, så på henne stämde det verkligen att första fölet blir litet.

En helt annan stolinje jag hade där stoet själv var 167 blev första avkomman 172. Hennes andra föl blev 167 i manke och när hon sen fick sitt första föl så blev den 175.

Kul med Don Primus, jag tittade lite på honom :)
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
895
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 666
Senast: Sassy
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 574
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp