Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

jäklans vilken nacke på hingsten! :eek:

Ditt nya avelssto ser supertrevlig ut! Ska bli kul att se vad som tittar ut nästa vår!

KL.
Solette är kollad 30 dygn med Luxus cml, och är fortfarande dräktig! :love:

Fölungen blir inte min utan stoet är utlånad.
 
Sv: Betäckningar 2013

Åh grattis!! :)

Koll idag på dygn 19, och hon var tom... Aja, får se om det blir nåt nästa år istället :)
 
Sv: Betäckningar 2013

Äntligen är våra två ston båda dräktiga!:banana::banana:
Det har strulat hela sommaren, men nu är dom konstaterade dräktiga på 18:e båda. Så vi bör få ett föl i slutet av juni och ett i mitten av juli, om allt går som det ska.
Första stoet hängde upp sig i brunsten och vi åkte fram och tillbaka varje vecka för att hitta en brunst, när den väl kom så tog hon sig med en gång.
Andra stoet tog sig på 4:e försöket. Pust!
Så det blir RicciFay (Riccione x Don Schufro) dräktig med Florencio I
och Cinnamon (BH Hertug-Weltmeyer) dräktig med Johnson
 
Sv: Betäckningar 2013

Nu får ni dansa ordentligt idag allihop!!!


...sista försöket ikväll (!) pga specialleverans...får åka till Knutpunkten vid 20 ikväll och har lyckats få vet att ställa upp på kvällsseminering...ett ägg som inte vill släppa och hon sprutades igång igår morse... Jaja, det är väl ngn mening med allt antar jag... :(
 
Sv: Betäckningar 2013

Åh håller tummarna för er ikväll!!

Kanel, vad härligt att det äntligen lyckades. Florencio är väl inte den billigaste i språng/anmälning heller? jag funderade på honom till mitt sto men vågade inte..(sen är de lite släkt också)
 
Sv: Betäckningar 2013

Jag har världens bästa veterinär! Ikväll 21.16 möttes vi på kliniken semin,sto, hon och jag. Hoppas nu det blir en bäbis!!!
 
Sv: Betäckningar 2013

Kl
Skrället konstaterades dräktig i fredags. Plockar hem henne imorgon! Bara 10,5 månaders oro kvar då :D
 
Sv: Betäckningar 2013

Grattis! :D

Själv är det meningen att min ska kollas idag, men vet har fortfarande inte behagat tala om för semin när hen ska vara där... O_o
Så jag vet inte vilken tid hon ska kollas! :p

Nu är jag övertygad om att hon är tom och på väg in i en ny brunst, men jag måste ju få det bekräftat också. :meh:
 
Sv: Betäckningar 2013

Hoppas hon är dräktig, jag trodde absolut inte vår ponny var dräktig men tydligen var hon det ;)

Kollade Fendi idag och hon är dräktig på 89 dygn idag, så bara att invänta 90dygnsfakturan.
 
Sv: Betäckningar 2013

Vore väl typiskt om hon grundlurar mig igen nu när jag redan förberett allt och gjort planer som bara fungerar om hon inte är dräktig (fölvisning). ;)
Känns inte som att det är vårat år i år, men det är ett nytt år nästa år. :D

Grattis till dräktigt på så lång tid! :bump:
 
Sv: Betäckningar 2013

kollen är ikväll 20:00, så då faller yxan. Hade ju hemskt gärna fått en liten fjortis jag med... :o
 
Sv: Betäckningar 2013

Nämen Grattis!! Trodde nästan det var kört där ett tag.

Det trodde jag med! Fick dock nån förklaring till strulet dom jag inte riktigt minns så det bör inte innebära några problem i framtiden.

KL
Hämtningen blev en dag försenad och imorgon ska hon få komma hem :)
 
Sv: Betäckningar 2013

Hon är tom, som jag trodde. :cry:
Säkert enda stoet som inte blivit dräktig med Canterbury i år. :banghead:
Hoppet kom lite varje gång jag såg något som såg lovande ut, men bilden var av någon anledning jättedålig och grumlig och de fick släcka ner alla lampor för att vet skulle kunna se nåt. Vet hittade inget lovande iaf, och konstaterade henne tom.

Kommer troligen ge det ett försök nästa år, när vi har hela säsongen och inte bara 2 brunster.

Det var väntat, men klart jag är besviken ändå, lite hopp fanns det ju tills hon var kollad.

Jaja, jag får trösta mig med att både sto och föl skötte sig exemplariskt med lastning osv, samt att jag nu har fritt fram för fölvisning. ;)
 
Sv: Betäckningar 2013

Kl

Äntligen får jag vara med i denna tråd också ;)

Vi har försökt med crelido hela sommaren på mitt fälttävlanssto och nu sista gången bytte vi till Canterbury, nu är hon dräktig på 17 dygn! :bump:
Har tom börjat fnula på namn.. :p
 
Sv: Betäckningar 2013

Är med nojig nu för nästa koll (45 dygn) :nailbiting: Börjar närma oss den kollen...
Samma jobbiga väntan här, mitt andra sto blev äntligen dräktig på 3:e försöket, med Heartbeat och han har ju hög dräktighetsprocent, så det var ju lite oväntat. Men hon är ett maidensto.
Så nu inväntar jag med spänning 40-dagarskollen!! Sen kan jag äntligen ta hem henne.
Hunter, hur gick det, visst hade du ett Diaradoföl i år och skulle försöka med Diaradoföl i år igen?
Jag har ju ett sto dräktigt med Diarado, nu på ca dygn 80.

Så om allt flyter på så kan det bli två fölisar hos oss nästa år med trevliga stammar!
:bump: :bump:
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
896
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 677
Senast: Sassy
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 574
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp