Betäckningar 2013

Sv: Betäckningar 2013

Ja det hade ju varit perfekt egentligen!

Men jag är lat och vill helst inte köra så långt..såg en wm hingst i klippan och någon i falkenberg, tycker det kunde finnas någon i laholm/halmstad ;) har faktiskt tittat lite på en hingst welsh sektion B som står här i Laholm och är jättefin! Carrwod Redving heter han. Men kanske borde man hålla sig inom sin sektion?

Miss Sixty, vad roligt att du ska betäcka! och trevligt hingstval :)
 
Sv: Betäckningar 2013

Vad intressant!
Jag har kollat in Contendro 1 som möjlig kandidat till nästa års betäckning ;)

Vem tar in på 2an och var hittar jag mer info om honom? Hittar typ inget på svenska alls.. :/

Det är Birgitta Jonasson på Stuteri Stora Nääs som tar in på honom. Du hittar uppgifter på hennes hemsida och det är Gut Osterrade i Tyskland som har honom. Får hoppas han ger lika bra som helbrodern:) Contant Q som Arnold Assarsson tävlar är efter Contendro II.

A
 
Sv: Betäckningar 2013

Kl

Tjoho! Min pärla konstaterades dräktig ikväll på 17-dygn!
Så glad o lättad! En stor o fin fosterblåsa :-)
Längtar efter 45-dygns kollen nu så man kan slappna av lite grann....eller nä det kommer jag nog inte göra förrän här står ett friskt föl på gården! Blir ett jobbigt år ;-)
 
Sv: Betäckningar 2013

Vad trevligt med welshblod i tråden ;). Även jag betäcker med welsh fast sektion D. Det är en mor och dotter som betäcks. Modern på naturlig om hennes livmoder verkar må bra ( har precis haft en komplicerad och långdragen fölning) och dottern går på semin. Brunstade för fullt i helgen men hingsten var inte klar för att verka på semin förrän igår! Hon åker till station nu på morgonen så får vi se om det går att seminera eller inte. Håll tummarna det är fjärde året vi försöker få föl på henne...:cautious:
 
Sv: Betäckningar 2013

Lycka till!
Nu på morgonen hade ägget gått på mitt sto så det räckte med en seminering. Nu gäller det bara att hoppas :)
 
Sv: Betäckningar 2013

Ja det hade ju varit perfekt egentligen!

Men jag är lat och vill helst inte köra så långt..såg en wm hingst i klippan och någon i falkenberg, tycker det kunde finnas någon i laholm/halmstad ;) har faktiskt tittat lite på en hingst welsh sektion B som står här i Laholm och är jättefin! Carrwod Redving heter han. Men kanske borde man hålla sig inom sin sektion?

Miss Sixty, vad roligt att du ska betäcka! och trevligt hingstval :)

Ja, du ska inte blanda in Sek B i alla fall för den är så olika sek A :)
Du har Pentyrch Tom Sawyer som står i Båstad ;). Inte visad för kvalitetsstamboken, men jag tycker att han är en väldigt flott häst. Han är pappa till Jack Bauer som vann Riksponnyfinalen kat B hoppning.
 
Sv: Betäckningar 2013

Vad trevligt med welshblod i tråden ;). Även jag betäcker med welsh fast sektion D. Det är en mor och dotter som betäcks. Modern på naturlig om hennes livmoder verkar må bra ( har precis haft en komplicerad och långdragen fölning) och dottern går på semin. Brunstade för fullt i helgen men hingsten var inte klar för att verka på semin förrän igår! Hon åker till station nu på morgonen så får vi se om det går att seminera eller inte. Håll tummarna det är fjärde året vi försöker få föl på henne...:cautious:

Ja, jag läste om den dramatiska fölningen. Vilken tur att ni klarade både henne och föl!

Frustrerande att hingsten inte hade klartecken för semin, men att det går att seminera idag. Och håller verkligen tummarna för att hon tar sig!

Vilka hingstar har du valt? jag är inte insatt sådär i sek d-aveln, men lite hingstar snappar man ju upp här och där :d
 
Sv: Betäckningar 2013

Vad kostade hela den historien?

Glömmer aldrig det året då jag fick för mig att prova Alcatraz till två ston. Och det var året innan de gick ut med att han hade dålig dräktighet, när jag frågade om dräktigheten skulle den vara bra... min vanliga tur ;)

Men hingstägaren var snäll och skickade mig en CD- skiva med Alcatraz på som plåster på såren :meh: :D

Mjo det kostade men jag betalade ingen ny språngavgift när jag bytte hingst för jag bytte till en hos samma hingsthållare. Jag betalde naturligtvis för transport av skicket. Det som tillkom i kostnad var att jag bestämde mig för att byta seminstation till min hemmastation. Så det blev ju dubbla stationsavgifter eftersom båda hästarna hade seminerats på Flyinge och så blev den ena dräktig men inte den andra och då bestämde jag mig för att ta hem båda för jag hade bara två hästar då och då kunde en inte vara ensam här hemma och ja :yuck:
 
Sv: Betäckningar 2013

Vi visste att hingsten inte var färdig han skulle prövas på bock i veckan och lämna prov. Vi tar nästa brunst det är inga problem.
Mamma Grynet som hade den jobbiga fölningen får efter 6 föl med samma hingst byta hingst och åker till Dwyfor Topaz. Dottern Gwylfah som precis ovulerat seminerars nästa brunst med Derwen Gladstone. Andra försöket vi försökte hela förra sommaren med honom när han stod på naturlig utan att det gick. Kanske att semin fungerar bättre.
 
Sv: Betäckningar 2013

Kl

Längtar efter 45-dygns kollen nu så man kan slappna av lite grann....eller nä det kommer jag nog inte göra förrän här står ett friskt föl på gården! Blir ett jobbigt år ;-)

Haha - ja tro inte att du kan slappna av efter 45-dygnskollen :D Finns massor att nojja över i elva månader (drygt), sen ska man nojja för fölet, att den utvecklas och mår bra och inte rymmer ur hagen när man sitter på jobbet...

Säger Hunter och hoppas på TVÅ föl nästa år :p
 
Sv: Betäckningar 2013

Haha ja uscha vad har man gett sig in på!
Kommer vara smått hysterisk när det drar ihop sig för fölning :-\ Tur jag har en granne nära som fött upp hästar hela livet som får hålla nere mig på jorden, redan förvarnat henne att jag förhoppningsvis ringer o väcker henne mitt i natten om elva månader ;-)
Efter förra året o att hon då tappade det så försöker jag inte ta ut nåt i förväg, men det är svårt!
 
Sv: Betäckningar 2013

Idag har mitt sto e Quite Easy seminerats med Ustinov (Libero H-Nimmerdor)!:)

Sedan tidigare har jag ett sto e Levisto Z dräktig på 42 dygn med Colman (Carthago Z - Lord):d

Hoppas på ett bra hästår nu, förlorade ju min superfina 3 åring e Stalypso för två veckor sedan! Så håll en tumme för mig och mina fina ston!:)
 
Sv: Betäckningar 2013

Nu har pålla nr 3 varit och blivit inseminerad i går morse!
Var tillbaka på stationen på kvällen för att se om ägget gått men det hade det ej... :meh:
Så nu blir det ny seminering i morgonbitti och sen tillbaka till stationen på söndag kväll för att se om tanten har behagat släppa iväg ett ägg :)

Nästa söndag så ska första stoet kollas på 45 dygn och sto nr 2 på 15-16 dygn så håller tummarna för att bebisarna är på plats :D
 
Sv: Betäckningar 2013

Klart vi håller tummarna att allt går vägen!

rebeckasff håller tummarna för dig och dina ston också :)
 
Sv: Betäckningar 2013

Kl.
Gudarnas vilket humör mitt sto fått! Kan det vara hormoner redan?
Sur som ättika mot sin shettis polare och världen går ju tydligen under när jag petar på henne :-\
Kastar sig o håller på när jag släpper ut henne på morgonen...
Hon som är världens snällaste i vanliga fall!
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
896
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 676
Senast: Sassy
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 574
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp