Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag tror att Eklunda har någon liknande deal. Läste det på deras fb-sida.
Även Canterbury (ev fler från samma hingsthållare) har dealen med att språngavgiften räcker tills nästa år och jag tycker att jag har läst det nån mer stans...
Tittar man på villkoren på många tyska hingststationer står det att ston som börjar semineras efter 1 juli och ej blir dräktiga så får du en gratis betäckning året därpå med en hingst i samma prisklass. Ofta står det så här:Varför skulle man ha språngavgiften till godo nästa år? Hingsten kanske inte ens är i avel då.
Det är flera hingstar som erbjuder den möjligheten till ston som man anmäler sent. Dock inte alla. Förslagsvis tar man en hingst med just ett sånt erbjudande ifall man får för sig att börja betäcka med mindre än en månad kvar av säsongenVarför skulle man ha språngavgiften till godo nästa år? Hingsten kanske inte ens är i avel då.
Det är flera hingstar som erbjuder den möjligheten till ston som man anmäler sent. Dock inte alla. Förslagsvis tar man en hingst med just ett sånt erbjudande ifall man får för sig att börja betäcka med mindre än en månad kvar av säsongen
Men vi har inte anmält sent. Bara ett sto som har krånglat med bakterier o vätska i livmodern Får väl prata med dem om vi kan byta hingst ifall detta inte lyckades heller. Blir troligen inseminerad denna vecka med vårt första val.Det är flera hingstar som erbjuder den möjligheten till ston som man anmäler sent. Dock inte alla. Förslagsvis tar man en hingst med just ett sånt erbjudande ifall man får för sig att börja betäcka med mindre än en månad kvar av säsongen
Vad tråkigt. Jag slet mitt hår förra året minns jag, dock var det inte tal om infektioner eller så men stoet stod med ett ägg som bara _vägrade_ släppa hur länge som helst och sen gick hon tom en brunst efter det. Kommer ihåg att jag var helt förtvivlad över att jag hade börjat så sent (juni), men så till slut så tog det sig - på sista försöket i augusti. Hoppas det löser sig till det bästa för er också!Men vi har inte anmält sent. Bara ett sto som har krånglat med bakterier o vätska i livmodern Får väl prata med dem om vi kan byta hingst ifall detta inte lyckades heller. Blir troligen inseminerad denna vecka med vårt första val.
Och här var det dräktigt på 90 dygn på hästen och 28 dygn på hunden, vi körde bägge på samma gång när vi ändå var på G. Kul att din fortfarande var dräktig!Känns lite sådär efter läst om era tomma ston men här var det dräktigt på 30 dygn med Bernstein.
Grace tog sig på första med ett strå FAI.
Sablar så surt; håller tummar, tår och tassar att lyckan vänder för er nu!Det ekade tomt för oss också Hingstbyte till Feinrich meddelat till Flyinge, men som grädden på moset var hon grumlig i livmodern igen (det var hon ej för 14 dagar sedan) så nytt baktprov togs och skickades. De beställde trots allt semin idag då hon hade ett ägg redo.
Vad roligt! Tur att vi har några dräktiga ston i tråden att glädjas över.Känns lite sådär efter läst om era tomma ston men här var det dräktigt på 30 dygn med Bernstein.
Grace tog sig på första med ett strå FAI.
En liten fråga, hur ser rutinerna ut för uppdatering på era stationer? Hör de av sig till er eller ringer ni och frågar?
Du har väl redan koll på min, men jag svarar ifall det är intressant för andra att veta. Man får mail efter undersökning (som lett till seminbeställning iaf) och det är bättre än när jag hade henne där för två år sedan, då hörde jag ingenting. Men jag har lite kontrollbehov och skulle gärna ha ännu mer information, äggstorlek, antal ägg och ev annat. Men jag försöker släppa på detta, vet att de har mycket att göra...En liten fråga, hur ser rutinerna ut för uppdatering på era stationer? Hör de av sig till er eller ringer ni och frågar?