Betäckningar 2016

Min va kollad idag en, dygn 44.. fortfarande dräktig, men inflamationen hon hade i början som hon behandlades för va en.seg jävle, så
nu behandlas hon igen. Finns det risk att hon kan kasta denna behandlingenk?

Hur gick det för henne? Jag blir lite orolig av ditt inlägg?
Tack , det har gått bättre än förväntat, kommit hem från kliniken. Benet såg ut på sina ställen som skivad korv, från knät hela vägen till insida has, med ett djupare sår vid hasleden. Men leden har klarat sig så nu står hon på lite olika sorters medikament och smärtstillande. Detta punkterade dock både min ork och ekonomi att seminera.

Tack , det har gått bättre än förväntat, kommit hem från kliniken. Benet såg ut på sina ställen som skivad korv, från knät hela vägen till insida has, med ett djupare sår vid hasleden. Men leden har klarat sig så nu står hon på lite olika sorters medikament och smärtstillande. Detta punkterade dock både min ork och ekonomi att seminera.
Men då lever hon i alla fall! Jag har hört om sönderslitna senor vid den sortens olyckor och anade det värsta. Hoppas hon mår bättre snart och att ni kan välja vad ni vill göra tillsammans senast nästa säsong!

*kl*
Idag är Cajsa på 92 d.tanken var att hon skulle kollas imorgon,men blir i nästa vecka då semin-vet.kom på att hennes betes-kompisar (som har andra sto-ägare) skulle kollas då också,så tar vi alla samtidigt, men min magkänsla säger att hon är dräktig och hon har inte brunstat. :)

Jag råkade visst köra iväg mitt sto och föl till seminstationen idag..
Jag hade inte tänkt att betäcka om i år men gubben min tycker att lilltanten är mycket snällare som dräktig så det var väl bara att göra om samma resa igen så dom blir nöjda och glada :D

Så hoppas det blir ett säljbart trevligt litet föl nästa år :)
Ett gult sto som landar på 165+ beställer jag :p

Suck, bara ett ägg som visade sig vid ul. Andra gången hon var inseminerad, bak.prov taget men var inget.
Känner mig sådär lagomt hoppfull inför denna tredje gång :meh:

Är iof trött och hjärnan fungerar inte men det är väll 1 ägg man inseminerar på som är målet .
, inte att det ska släppa flera ägg ?
Man vill ha en fosterblåsa när man kollar dräktighet, om stoet inte är dräktigt så är hon på väg in i ny brunst = Nytt ägg på G =) Hänger du med? :)

Man vill ha en fosterblåsa när man kollar dräktighet, om stoet inte är dräktigt så är hon på väg in i ny brunst = Nytt ägg på G =) Hänger du med? :)
Haha säger ju att jag är trött Tog inlägget som hon var besviken för att det bara fanns 1 ägg att inseminera på

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Hedwig
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 994
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar