Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
M sprutades en fredag, skulle brunstat i mitten veckan efter (~5 dagar) seminerades sen en vecka efter sprutan, något senare än förväntat, och dräktig på första...
Vad har "det andra stoet" för stam?I morgon åker vi för dräktighetskoll på 57dgr (hann inte vid 40). Hon har varit väldigt hingstig sista dagarna så jag hoppas att det indikerar på att det fortfarande är en bebis där inne och att hormonerna är i rubbning bara. Dessutom bestämdes det lite impulsivt att vårt andra sto får följa med för inseminering med For Romance I.
Vad har "det andra stoet" för stam?
Blodpropp? Förklara
Hm, jag menar givetvis gulpropp..
Detsamma hände vår lilla ponny när hon kördes till hingst för nu tre år sedan. Stod jämte hingsten i en månad utan att vara det minsta intresserad så det blev en spruta och veckan efter kom hon i brunst.Tror dom sa gulpropp som fastnat och stoppat inte en gulkropp...
Det är iaf så dom sa, har jag fattat det fel då? Det blockerar brunsten iaf, så att hon inte släpper till.
Som sagt, helt ny inom detta eftersom hon aldrig krånglat lr missat en brunst någonsin först nu när hon kördes till hingsten.
Detsamma hände vår lilla ponny när hon kördes till hingst för nu tre år sedan. Stod jämte hingsten i en månad utan att vara det minsta intresserad så det blev en spruta och veckan efter kom hon i brunst.
Jag vet faktiskt inte. Tyckte att de sa att de späder 1:1? Men det är ju helt klart en tanke att det kan vara det hon reagerar på.Det kanske är något med spädningen som hon reagerar på.
Fick hon outspätt förra gången?
Jag vet faktiskt inte. Tyckte att de sa att de späder 1:1? Men det är ju helt klart en tanke att det kan vara det hon reagerar på.
Intressant! Väljer man vätska och koncentration efter hur hingstens spermier är? Ger man aldrig outspätt?Hur mycket man späder beror på koncentrationen. Det finns olika slags spädningsvätskor (4-5 stycken vanliga på marknaden). Sperma som skickas späds på ett annat sätt än den som semineras på plats, men även den späds.
Intressant! Väljer man vätska och koncentration efter hur hingstens spermier är? Ger man aldrig outspätt?
Tack för informativt svar.Nej man seminerar aldrig med råsperma. Det är koncentrationen på den som avgör hur mycket man späder, vid AI på hingstens station ska man seminera med 500 milj motila spermier och vid TAI dvs skick gäller 1 miljard motila spermier.