Betäckningar 2012

Sv: Betäckningar 2012

*kl*

Svär ve och förbannelser i långa ramsor över att dom som inte ska brunsta brunstar och dom som ska brunstar vägrar att brunsta....

Fan hade planerat vara klar nu! :mad:

Jepp! Tidagare år har vi åkte till hingstens hemstation, men då jag känner på mig att det kan bli många vändor i år tog vi närmsta! Skulle det krisa kan jag rida dit stoet :rofl: Känner dem sedan innan också, gjorde min praktik där för några år sedan :D

kl

Har förresten bestämt att vänta till nästa brunst på mitt sto. Nästa vecka är hektisk nog ändå med två tentor för min del och en studentskiva för min syster.

Jag tycker de gör ett bra jobb, de har hög dräktighet på stona de seminerar... :-) Därför vi fortsätter åka dit...
Vi har också förr åkt till hingstens hemstation, men 1 år skulle vi betäcka 6 ston... så då gjorde vi så att då tog vi också den närmsta... o vi är jätte nöjda...
Vi skall dit med våra ston nu på söndag... då är det nya kontroller

*kl*

Båda mina ston går till ponny avel i år :)
Ska betäcka med en WM hingst som är i avel för första gången i år, så jag hoppas att det tar sig.

Har några reservare i rock ärmen, man har ju 1000 hingstar man vill betäcka med :angel:
Men dom som står på årets "vill ha lista" är Cosmeo, Baltimore och Sir Oldenburg ;)

Och jag har hört att det även i USA var konstiga brunster på stona (en gård förvisso). Klimatförändringar ;);) ? Inte för att det hjälper, men ändå.

Ja man kan ju undra vad det beror på :confused: verkar verkligen jätte konstigt...

Vi får se om vårt sto är dräktig nu när hon skall kollas.

Var på hingst stationen idag och gjorde ultraljud och vet ser nya fina ägg som är 1,2,2,5 cm och föreslår att jag ska åka till hingsten redan i morgon kväll då det är 20 dagar sen hon gick men hingsten är det inte tidigt att åka då?

Åh vad roligt! Vad är det för WM hingst? Blir det på semin då?

Jag har köpt mig en egen wm hingst, han är 3 i år.
Han är e: Penswig Pizzaz, inköpt som hingstämne som föl av sin förra ägare men hon fick nu sälja honom av olika anledningar.
Jag har inte visat honom som hingst i år utan tar 3 års test i aug och visar honom nästa år.
Han både rör sig trevligt och hoppar helt fantastiskt:love: även om han bara löshoppat ett par gånger så visar han stor talang :)

Det blir naturlig betäckning med hjälp typ :p och det var det jag syftade på med att jag har "reserv hingstar" utsedda om det inte skulle funka.
Alla jag har pratat med säger att det inte ska vara några problem om man bara hittar nån backe/grop att ta till hjälp, men vi får väl se ;) skam den som ger sig?

Var och lämnade mitt sto hos hingsten igår:-)igår han gick med två andra ston och ihop släppet gick jätte bra och natten till i dag allt lugnt ända tills nu då alla tre ston tog emot honom och var tok brunstiga stackars hingst som har fullt upp,,,, hoppas hon tar sig denna gången då;-)

kl

Fick mail av hingstägaren att min donna blev betäckt nu i veckan och har nu gått ur brunst. Håller alla tummar och tår nu så jag får ta hem henne och börja nedräkningen! :love:

Var hos ny veterinär idag och det visade sig att min rödhåriga busa brunstat under veckan men dolt det :grin: har kollat tecken varje dag men nada, i vanliga fall skvätter hon så det står härliga till. Nåja, sprutar igång henne på onsdag så kan vi förhoppningsvis inseminera tisdagen därefter :bump:

Var hos ny veterinär idag och det visade sig att min rödhåriga busa brunstat under veckan men dolt det :grin: har kollat tecken varje dag men nada, i vanliga fall skvätter hon så det står härliga till. Nåja, sprutar igång henne på onsdag så kan vi förhoppningsvis inseminera tisdagen därefter :bump:

Vilken hingst valde du till slut:)?

kl

Dezza är på seminstationen igen sen igårkväll, hade ägg igår på 4cm, får hoppas att hon tar sig denna gången, ska även behandlas efter semineringen...

*kl*
Iguana är på seminstationer nu och semineras i eftermiddag med Dalwhinnie. Mina ston brunstar inte för varandra hemma så det var mest en ingivelse att det var dags att åka. Spännande!

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 250
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 780
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka