Betäckningar 2012

Sv: Betäckningar 2012

efter? brukar man inte göra det före?

Om det är så att de har svårt att rena sig och får vätska av semineringarna så sköljer man dem efter de är seminerade och ev lägger in antibiotika direkt i livmodern. Har själv ett sto som vi fick göra så på då hon ställde sig med vätska efter betäckning och alltså inte själv renade ut "överblivet".

*kl*
Iguana är på seminstationer nu och semineras i eftermiddag med Dalwhinnie. Mina ston brunstar inte för varandra hemma så det var mest en ingivelse att det var dags att åka. Spännande!

Å vad spännande! En till med Dalwhinnie!:love:

Mitt sto är dräktig, men tyvärr med twins. Så hoppas hon resoberar en till nästa koll!

Fick höra från min vet att hans spermier var ganska långsamma dock:/ Men på mitt sto blev det ju dubbelt upp! Fråga gärna din vet vad hon tyckte om kvaliteén.

Om det är så att de har svårt att rena sig och får vätska av semineringarna så sköljer man dem efter de är seminerade och ev lägger in antibiotika direkt i livmodern. Har själv ett sto som vi fick göra så på då hon ställde sig med vätska efter betäckning och alltså inte själv renade ut "överblivet".

Min seminerades tidigt på morgonen och sköljdes runt 16 på em. Hon fick livmoderinflammation första gången hon skulle semineras (8 år sedan) Så nu är vi noga med allt!

Ja det är en spännande hingst, fina avkommor och ordentligt på väg i tävlingskarriären. Jag använder hans hemmastation och de har fått dräktigt med honom, frågade inte hur simmarna såg ut, men kan göra det nästa gång vi har kontakt.

Ja det är en spännande hingst, fina avkommor och ordentligt på väg i tävlingskarriären. Jag använder hans hemmastation och de har fått dräktigt med honom, frågade inte hur simmarna såg ut, men kan göra det nästa gång vi har kontakt.

Verkligen spännande! Kan vara så att de ej klarar längre transport. Bor själv i södra småland, så det tar ju inte superlångtid iom han tappas i Lund.

Jag "drabbades" också av Kristi himmelsfärd! :crazy:

För mig slutade det med en biltripp på runt 45 mil! Bara att åka över 20 mil enkel resa för att hämta simmarna till mitt sto... ;)

*kl*
Jag förstår inte vad ni gör:angel:;), lämnade ons kväll seminerad lö. hämtade må. em., kollad och dräktig, hur enkelt som helst;):banana:

Jag kan säga att det är så det brukar gå till hos också.
För mig strulade det till sig för att hon plötsligt hade tysta brunster.
Nåt annat har inte krånglat för mig så jag hoppas att det går bra framöver :)

HUR kan du veta att hon är dräktig?=) Det tar ju i regel 2 dygn innan spermien fäster vid ägget.

kvasthulda skrev ju inte att det var DENNA onsdagen hästen lämnades. ;) Kan ju varit flera veckor sedan och första dräktighetskollen är avklarad.

Här ska vi UL-a idag, en för dräktighet och en pga tysta brunster (tror vi). Plus bakteriekolla ett problemsto. Och en ska betäckas.

Kan bli mycket intressant med tanke på att jag vred knät ur led härom dagen, spenderade hela gårdagen på akuten och hoppar på ett ben och kryckor. :crazy: Bra timing eller vad säger ni?

HUR kan du veta att hon är dräktig?=) Det tar ju i regel ca 2 dygn innan spermien fäster vid ägget.

AJ:/ Inte bästa timingen nej. Men hoppas det går bra med alla ston! Jag är glad att jag bara har ett sto som ska betäckas i år! Hehe

Jag lämnade mitt sto Zwaantje på hingststationen igår. Det var lite trassligt att få till det, för årets föl har haft gips på frambenen och vi lyckades få till det så han blev av med det på morgonen och sedan visare till hingststationen. Lite mycket blev det, men nu är dom där. Vore ju tråkigt att missa första brunsten. Hon var i tidig brunst och skall kollas igen idag. Troligen semineras hon på torsdag trodde dom.

Oj vad glada vi är :-D

Vårt sto Dittrich E: Don Charly är konstaterat dräktig på 45 dygn nu :-)
I morgon skall nästa sto kollas.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 250
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 780
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka