Sv: Betäckningar 2012
Jag inser att jag varken har ett sto med tävlingsmeriter eller diplom, och hon får inget av det pga akut skada som visades på 3-års. Jag har dock visat mitt sto för en av sveriges mest meriterade exteriördomare och han var mycket positiv till att prova se vad hon lämnar i avelsboxen, och tittade även på modern och diskuterade även henne i avelsboxen om några år.. Det som är det bästa med de där hästarna är nog temperamentet. Mor och dotter är lika och jag kan gladeligen skicka ut en nybörjare att rida ut på modern ena dagen och andra dagen ha en verkligt arbetsglad och energisk häst som är mer kapabel än vad jag behöver. Men du har rätt, jag kommer troligen inte hitta köpare lätt eftersom jag inte är känd på något sätt alls, och hästarna kommer ur gamla hederliga stammar som lämnat polishästar och ridskolehästar, men även några fina svårklasshästar i både dressyr och hopp.
Jag tycker att det är positivt med gallringen om rätt ston stannar i avel. Men jag tycker fortfarande jag ser ston som jag bedömer som svaga som betäcks med svaga hingstar, samtidigt som duktiga uppfödare gallrar hårt bland sina fina ston.