Betäckningar 2012

Sv: Betäckningar 2012

Idag ska mitt sto ultraljudas på 90 dygnet. Är såååå nervös å förväntansfull. För jag tror nog att hon är fortsatt dräktig. I alla fall verkar hormonerna dansa balett i henne... Kl 10.15 idag vet vi...

Lycka till hoppas att det går bra! Chloé är på dygn 79 nu... Enligt ägaren/uppfödaren verkar hon vara forsatt nöjd och dräktig, ska vänta lite till och göra urinprov... Så pirrigt, men är de dräktiga efter 90-dygn brukar det ju vara safe sen...

Grattis till alla som har fortsatt dräktigt, och till er andra hoppas jag att ni samlar nytt mod till nästa år! :)

Tussemaja: Håller tummarna :)) Får också reda på det idag :))

Neka: Oj va lyxigt! Den boxen vi ska ha till mitt förhoppningsvis dräktiga sto är bara 9 m2 ungefär.. Har en jättefin fölbox hemma hos min pappa men det ligger några km härifrån och då har jag ju hellre hästen hemma.. Antar att hon stortrivs din kuse? :))

Min D-ponny hade Inte fått plats att föla i en box på 9 kvm, så jag hoppas att devilsdaughter har en a-b ponny.

japp, hon är en c-ponny, en irishcob/tinker. Det är tal om att göra lösdrift här hemma, men som det ser ut nu så kommer det nog inte hända innan fölningen.. Då det tänkta lösdriftstallet är knökfullt med virke ;)

japp, hon är en c-ponny, en irishcob/tinker. Det är tal om att göra lösdrift här hemma, men som det ser ut nu så kommer det nog inte hända innan fölningen.. Då det tänkta lösdriftstallet är knökfullt med virke ;)

Var tvungen att kolla upp måtten då det lät så litet. OCh döm min förvångng när det är laglig area för D-Ponny:eek: 8.5 kv är minsta. Och 7.5kv för c-ponny. Helt sjukt litet ju! :(

http://www.jordbruksverket.se/amnes...hbyggnader.4.1cb85c4511eca55276c80002425.html

Det är helt sjukt. Jag hade 16 kvm till min när hon fölade och jag tycker det var på gränsen till min d-ponny.

9 kvm är för litet även utan föl för en d-ponny enligt mig.

Kl

Har också varit på 90-dygnskoll idag med mitt sto, hon var dräktig! :) Så nu ska hon bara hålla i det i 8 månader till...

Ringde veterinären nu för att kolla om svaret på blodprovet kommit och jodå min tjej är också dräktig:)) Dygn 136 idag om jag räknat rätt!

Grattis till dig och Gabby_ossi :banana:

Jag har en D-ponny och har som tur är särskilda fölbibgsboxar som är godkända för stora hästar, tror de är ca 16 m2 :)

Idag ska mitt sto ultraljudas på 90 dygnet. Är såååå nervös å förväntansfull. För jag tror nog att hon är fortsatt dräktig. I alla fall verkar hormonerna dansa balett i henne... Kl 10.15 idag vet vi...

Neeej, jag är så besviken. Ingen fölis...:cry: Hon har verkat så dräktig, kitslig, visat humär när jag rört vid juvren å en massa såna smågrejer som hon aldrig visat förut...Ingen idé att älta och fråga sig varför, som veterinären sa. Det kan ha massor av orsaker....fast jag ångra nu, att jag inte lät kolla henne runt 40 dygn. Då hade jag inte hunnit bygga upp riktigt så mycket förväntan... Hon är i alla fall fortsatt pigg och glad och det är bara att bryta ihop å komma igen. Nytt försök nästa säsong....

Hoppar in i tråden...har ett Cardento sto som är dräktigt med Daquar CC. Ska föla i början på maj. Men jag undrar varför ni kollar med tester på 120 dgr? Min var konstaterat dräktig på 100 dygn o då betalade jag avgiften. Hade inte tänkt kolla henne mer på nåt sätt men blir fundersam då jag läser här...

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 250
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 780
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka