Sv: Betäckningar 2012
Gud så spännande! Var de inte de hästarna det var ett repotage om i (om det var ridsport eller hästmagazinet/hästfocus?)?
Hoppas att det kommer ut ett litet sto som ökar på Sveriges genpool.
Jag har länge suktat på en fulsöt Akhal-Teké, de är ju rätt ovanliga så då vore det kul att med få ett stoföl. Men det får vänta tills man har en gård att ha dem på så man kan bedriva lite mer seriös avel. Nu får det bli ett föl när den gamla hästen håller på att ta slut.. (skämt å sido)
Jag är visst inte ensam om att önska ett stoföl
Själv gillar jag ston bäst, men i just detta fall är det för att jag gärna skulle vilja behålla ungen och då har jag mycket mer nytta av ett sto än en hingst.
Håller helt med om att man ända tar med ett sto på resan är det ju trevligt att få ut lite mer för pengarna, det var en anledning till att jag lät betäcka i USA. Jag har Rocky Mountain hästar, troligen de första i Sverige. Det gör det ändå mer värdefullt att få lite olika blodslinjer.
Så, nu hoppas jag på en liten fölis i slutet av mars efter detta sto:
..och hingsten hon är betäckt med, en av mina absouluta favoriter inom rasen:
Gud så spännande! Var de inte de hästarna det var ett repotage om i (om det var ridsport eller hästmagazinet/hästfocus?)?
Hoppas att det kommer ut ett litet sto som ökar på Sveriges genpool.
Jag har länge suktat på en fulsöt Akhal-Teké, de är ju rätt ovanliga så då vore det kul att med få ett stoföl. Men det får vänta tills man har en gård att ha dem på så man kan bedriva lite mer seriös avel. Nu får det bli ett föl när den gamla hästen håller på att ta slut.. (skämt å sido)