Betäckningar 2012

Sv: Betäckningar 2012

KL

Jodå - till slut kissade hon :D Hahaha såg nog ganska muppig ut när jag sprang fram med flaskan i högsta hugg och skrek YEEES! :angel: Tur man inte har grannarna så nära kanske ;)

Dräktig var hon allt :) Hon är på dygn 134 idag :banana:

6066_10151249513562112_1279669940_n.jpg

Sen en fråga. Blev väldigt orolig idag när jag skulle rida ut. Hann precis hoppa upp och skulle fixa med stigbyglar osv när Havanna började knata iväg och jag hann inte stoppa henne innan hon klev på en bergsfläck och ramlade o landade på rumpan :eek: :cry: Hon var helt oberörd och gick precis som vanligt. Blev såklart rädd att hon slagit sig någonstans men jag kände igenom henne och sen gick vi en promenad och hon var precis som vanligt.
Ikväll vid insläppet var hon också precis som vanligt, men jag blir ändå rädd att det finns någon risk för fölet? Att hon ska kasta. Vad tror ni? :confused:

+ Miia, tack:love:

Jag tror inte du behöver vara orolig om hon själv tar det så lugnt, men ha koll på henne för säkerhets skull :)

Tack!!!

Jag har haft sånt fruktansvärt oflyt att jag inte vågar tro eller hoppas något... Man kanske inte borde hålla på med avel :(

poisonheart: Vad roligt att hon är dräktig! Tror inte alls att du behöver vara orolig för fölet i magen, det ligger så skyddat där inne! Särskilt nu när det är så litet!

Gradezza: Håller tummarna för dig också! Spännande!

I em ska jag ringa vet för å se om svaret på blodprovet har kommit, dygn 135 isåfall!

Trött man blir, ringde vet idag och hon sa att det inte kommit något svar på blodprovet.. Frågade om det brukar ta så lång tid, nej sa hon då.. Efter lite hummande sa hon att hon skulle ringa labbet och kolla vad som hänt och sen ringa upp mig. Men hon har inte ringt :( Känner mig tjatig, så jag väntar med att ringa igen till imorgon em, kanske hinner provsvaret komma till dess..

Trött man blir, ringde vet idag och hon sa att det inte kommit något svar på blodprovet.. Frågade om det brukar ta så lång tid, nej sa hon då.. Efter lite hummande sa hon att hon skulle ringa labbet och kolla vad som hänt och sen ringa upp mig. Men hon har inte ringt :( Känner mig tjatig, så jag väntar med att ringa igen till imorgon em, kanske hinner provsvaret komma till dess..

Det kan ta lång tid att få just det provsvaret. Det är tydligen ett prov de bara kör typ en gång i veckan (skall väl köras på något speciellt sätt eller något liknande) Råkade ut för det en gång att det tog väldigt lång tid och det visade sig att mitt prov tydligen kom in typ samma dag men de andra redan var igång, så fick vänta en vecka innan de ens påbörjade det. Min veterinär viste inte om att det var så utan fick veta det när hon efterlyste svaret.

Hon var dräktig idag trots allt!!!!!

:banana::bump::banana::bump:

Kanske man vågar hoppas på en frisk fölunge till sommaren...:love:

Håller tummarna för att du får reda på provsvaret imorgon, segt att behöva vänta så länge!

åh va kul! Grattis!!

gylle: jaha så kanske det är då! Var lite orolig att provet försvunnit på något sätt och måste tas om. Men då hoppas jag på att de kommer imorgon!

Poisonheart: Ja verkligen, särskilt när vet sa att jag får svaret på fredagen, man ställde in sig på det.. Men är hon dräktig så gör de inget att jag får vänta lite på svaret ;)

kl
Tack alla!!!

Jag måste säga att jag hade inte mkt hopp, när hon brunstat så... Och när jag säger det till vet, sa hon, ojdå, och kollar lite snabbt baktill o säger, ja hon är ju röd :crazy: Då var jag säker på att där inte fanns någon bebis :( Men så fort vet fick in ul sa hon direkt, hon är dräktig!!!!

Jag stod som ett fån med hakan i backen :angel:

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 250
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 780
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka