Betäckningar 2012

Sv: Betäckningar 2012

Tack för svaren! Känns bättre nu när kunniga har talat ;)

Nougat: Vi kollade också bara tidigt och hoppade 45-dygnskollen, men har också magkänsla att hon är dräktig, så hoppas det stämmer för båda!

Poison: Vad roligt! min pålla är också betäckt 18 maj!

KL

Nu är Weefoal 120 beställt så imorn borde det ligga på lådan :) Blir spännande, hon är inte kollad sen UL på dygn 40.

Då får vi antagligen båda två reda på om dräktigheten är kvar imorgon, får svar på blodprovet då. Men hur tar man urinprov på en häst? Kan väl inte va de lättaste?

Man springer runt med en hink i näven och hoppas att den (envisa) damen kan tänka sig att kissa. Förra gången Novan var dräktig så kissade hon alltid på ett visst ställe på väg in från hagen men så fort testen trillat ner i brevlådan så knep hon. Det tog flera dagar innan jag lyckades få en skvätt och då hade hon som sagt kissat där varje dag i minst en månads tid.

oj då.. Ja det låter ju inte så lätt. Inte kul å springa ute efter hästen nu när det är sådant här skitväder heller! Jag som tänkte att det kanske fanns något trix som jag jag inte kunde komma på!

Haha, ja hinkvarianten är spännande ;) jag tänkte ta in henne i boxen och hoppas på att hon ska kissa och då vara beredd ned en hink eller något.
Fortsättning följer....;)

Jag gjorde som så att jag tog in henne i boxen, placerade mig utanför på en pall med en ituklippt pet flaska. Och väntade, som tur var behövde jag inte vänta länge. Hade inte gått runt med flaska/hink efter hästen, undra vad grannskapet skulle fundera om en då:p Bara att vänta på den vita tvångströjan skulle komma fram;)

Självklart kommer jag både ha fölvarnare och kamera men jag kommer att bo där ändå ;) JAg skulle gräma mig om något gick fel...helst ska strömsholm stå jour utanför stallet oxå hihihi (nu tog jag i....)

Jag ska ta min semester från beräknat földatum och försöka lägga två veckor ledigt innan fölning på schemat....

På mitt jobb kan jag inte bara ta semester med några dagars förvarning utan den planeras nog redan i februari......

Jag tänkte ha kamera och sedan sovplats :angel: Jag skulle aldrig förlåta mig om någiot gick fel, känns extra läskigt denna gång då det inte längre är mitt sto utan att uppfödaren har köpt tillbaka henne...

Tänkte lägga semestern från dygn 320, så får man väl sjukskriva sig om det skulle dra ihop sig innan, men det får man väl hoppas att det inte kommer ut någon halvfärdig skrutt! :)

Haha, ja hinkvarianten är spännande ;) jag tänkte ta in henne i boxen och hoppas på att hon ska kissa och då vara beredd ned en hink eller något.
Fortsättning följer....;)

Jag är mycket intresserad av att få ett livstecken när det är klart :angel:
Kan tala om att det andra stoet i stallet knep nästan lika bra som min, men bara nästan.

Hmmm... Så som jag förstog det fick vi kolla stona i stort sett hur ofta vi ville under säsongen, om man var orolig vill säga, annars hade vi 14, 30, 90 som standads och när stationen stänger har de en "samlingsdag" med en sista koll av alla stona som varit där under säsongen, oavsett hur långt gågna. (om ägaren vill såklart), det var den vi var på på 80 dagar, hade de fortfarande haft öppet tvivlar jag inte på att jag fått komma in och ula igen senare. :D

Det är sån skillnad, jag har ju själv jobbat på station och vet vilken service som vi har haft mot kunder! :)

Jag är mycket intresserad av att få ett livstecken när det är klart :angel:
Kan tala om att det andra stoet i stallet knep nästan lika bra som min, men bara nästan.

Fick hem testet igår och tänkte att det här är en piece of cake :angel:

Nähä då! Satt ute i stallet i två timmar och väntade, men näpp. Hon knep! Försökte mig på ett nytt försök imorse. Satt och väntade, gav henne en hink med vatten med havre och knäckebrödsbitar i. Hon fiskade duktigt upp det mumsiga sen struntade hon i det :devil: Borstade och grejade inne i stallet, satte mig ute i hagen (i regnet) men gav till slut upp :eek:

Ja detta var minsann inte lätt.... Gör ett nytt försök efter jobbet :p

Men åhh va drygt! Mina kissar ofta i hagen efter att jag ridit en långtur, slår sällan fel! Väntade mig provsvar i går men det hade inte kommit än. De sa jag skulle återkomma på tisdag, men ringer ändå på måndag och kollar läget, man vet ju aldrig ;)

Blev inget kiss igår heller :eek: Precis när jag klev ur bilen efter jag kommit hem från jobbet såg jag henne (dom går nära huset) stå och pissa :devil: Fanns inte en chans att jag skulle kunna springa o hämta flaskan och in i hagen.

Efter vi tagit in dom försökte jag med knäckebrödsvatten. Näpp. Då gick jag en promenad sent på kvällen men näpp. Då hade jag väntat i 3 timmar så sen var det dags att gå in :angel:
Idag ska jag försöka rida en sväng på henne och ta med mig flaskan :p hon brukar alltid stanna o kissa då haha!

Vilken otur! Jag skulle nog gett upp för dagen då jag sett henne stå och kissa i hagen! Bra ide att ta när du rider henne om det nu är så att hon brukar kissa då, mina gör aldrig det..

Haha!, vilka envisa ston ni har! :rofl:. Jag vill att det ska vara 90-dygns-koll NU!, är så otålig! :bump::bump:

Har ni något tips på något bra foder för att få upp hullet på digivande ston nu när gräset är så dåligt i värde?.

Min tant har trots att jag gett henne 3-4 kg Hippo Grow Breed ändå börjat falla ur i hullet, hon mjölkar säkert mera nu också iom.att hon stödfodras, hingstungen åker troligast nu nästa helg, så är fram tills han åker och sedan bygga upp hull och muskler efter att hon har sinat som gäller. Tips? :bow:

Haha!, vilka envisa ston ni har! :rofl:. Jag vill att det ska vara 90-dygns-koll NU!, är så otålig! :bump::bump:

Har ni något tips på något bra foder för att få upp hullet på digivande ston nu när gräset är så dåligt i värde?.

Min tant har trots att jag gett henne 3-4 kg Hippo Grow Breed ändå börjat falla ur i hullet, hon mjölkar säkert mera nu också iom.att hon stödfodras, hingstungen åker troligast nu nästa helg, så är fram tills han åker och sedan bygga upp hull och muskler efter att hon har sinat som gäller. Tips? :bow:

Vi ger våra Pavo. Har precis börjat emn hatr bara hört bra om det fodret. Annars skulle jag satsa på att tilläggsfodra med fr tillgång på grovfoder/hö och lucerne/proteinfoder.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 250
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 780
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka