Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är en fri marknad och man får välja vilken station man vill.
Det var ju bra! Eller så var det min deal som var mindre bra. Var det 17/45/90 dygn?
Det där tycker jag är jättesvårt! "Mitt" sto står ju hos ägaren till stoet och det är lite drygt 25 mil från mig, men jag är fast bestämd om att inte lämna något åt slumpen, så planen är att vaka. MEN hur ska man göra med jobbet, ska man ta ledigt från typ dygn 320 och sen till vilken dag då? Alltid tidigare har jag ju jobbat på stuteri så då har det inte varit något problem...
Hur gör ni andra?
Jag är så glad över att jag inte ska ha något föl nästa år. Vilket helvete det var.
Det är spännande vad olika de olika stationerna har vad som faktiskt ingår i avgifterna. Där jag var var stations avgiften 1600 och sedan FAI-avgiten 10 000 + moms... Där ingår inga extra UL förutom det på 17 dygn... Någon standard borde sättas kan man tycka!
Har en liten fundering.. Mina hästar vaccineras ju varje år mot hästinfluensa, men hon som har en häst i samma hage som mitt dräktiga sto ska inte göra det i år. Kan det på något sätt påverka mitt dräktiga sto? Nu vet jag inte heller hur hästinfluensa påverkar dräktighet osv, vet ju att inget vaccin är fullgott skydd och vill ju därför ha det så säkert som möjligt för henne...
Haha, men det var verkligen hemskt, och när hon bestämde sig för att föla så visade hon inga tecken alls.
Jag tror att det var runt halv 9 - då stod hon helt lugnt i boxen, hade plockat in henne från hagen någon timma innan.
Kvart i 9 så hade hon klämt ur sig ungen helt och hon blev inte ens svettig.