Betäckningar 2012

Sv: Betäckningar 2012

WOHOO! Fortfarande dräktig på 80 dygn! Och här har man gått och förväntat sig att hon skulle vara tom trots allt. Så i början av Juni hoppas jag på att få en liten röding i stallet! (Vad som helst bara hon inte ger mig en skimmel! Jag har lovat att bita henne i örat om hon hittar på sånna dumheter. ;)

Här har vi henne, Apple Essence -94 e. Athlet Z ue. Lord:

1v2-5.jpg

5v2-1.jpg

Dräktig med Balougraph, valde honom till stor del pga hans temperament. Spöket som stoet kallas är gudasnäll, men var hetsig, tokhet och mycket svårriden när man befinner sig på hennes rygg. (Numer är hon som vilken gammal ridskolehäst som helst när jag rider ^^)

Guuud vad jag längtar nu!

Det verkar inte som Magini har varit i avel iår? :( Hittar honom inte på språngrulla..

Wayana var iaf dräktig på 28 dygn, ska tillbaka och titta på henne igen i början av oktober :) Zuidenwind verkar ha väldigt bra kvalité, hon tog sig förra året på ett försök på fölbrunsten och nu iår trots att vi var sent ute.

Ne, jag såg också att han inte fanns med på språngrulla, funderade först på att ringa till ägaren, det står ingen station på honom heller i hingstkatalogen, men det känns lite onödigt att ringa i år och fråga om nästa säsong... Eller har jag fel?

Imponerande med hingstar som både tränas aktivt och har många ston som håller hög och jämn kvalité! :)

Att ringa bör ju inte göra någon skada tycker jag ;)

Är ju möjligt att dom tycker att han är för gammal för att betäcka så det är därför han inte står med :)

Vilka fina hästar ni har!

Caisa: Kollade ni henne med ultraljud?

Kanske också lägger in en bild på min tinker om hon nu fortfarande är dräktig. Tänkte kolla me blodprov istället för UL om försäkringsbolaget går med på det..

Vilka fina hästar ni har!

Caisa: Kollade ni henne med ultraljud?

Kanske också lägger in en bild på min tinker om hon nu fortfarande är dräktig. Tänkte kolla me blodprov istället för UL om försäkringsbolaget går med på det..

Agria gör, men då måste du kunna uppviosa ett foster om stoet kastar.

kl
Tror ni att det gör någon skillnad att kolla på 80 el 90d? Orkar inte vänta mer snart :crazy:

Dezza, idag på 80d (forhoppningsvis)

dqnbr6.jpg

Det enda jag behöver försäkringen till är om det skulle uppstå något som kräver veterinärvård i början eftersom vi inte har lagt ut några höga kostnader på dräktigheten då vi betalar levandefölavgift.

Grandezza: Jag skulle ha väntat, då kan man känna sig lite säkrare längre fram sen. Finns ju kisseprov man kan ta själv annars för att kolla om hon är dräkig fortfarande. När kollade du henne senast?

Varför vill du ultraljuda på 90 dygn? Är det för avgiften till hingst så hade jag väntat och som tidigare nämnts ta kissprov :)
Men annars finns väl ingen anledning att vänta till 90? Då kan du lika gärna ULa nu :)

Det ingår ett ul till hos seminvet, så dit åker jag. Vad jag vill veta är att hon faktiskt är dräktig fortfarande, då hon har brunstat mot sin dotter...

Hon kollades på 44d sist.

Ok, har hon visat brunstbeteende förstår jag att du är otålig! Hade nog kollat tidigare faktiskt så länge du inte har någon avgift som ska betalas vid 90 dygn. Eller som sagt ta kisseprov så länge.

ang försäkring så beror det på vilket bolag man har.
Jag har IF, en foster och fölförsäkring var en ren livförsäkring och skulle inte ge nån skillnad på veterinärvården för mig.

ok. men fölförsäkring kan man väl inte teckna förren gölet har fötts och visar sig vara friskt. för att det ska täcka veterinärvård direkt efter födseln måste man väl ha fosterförsäkring? vi har agria.

Läste lite om det på hemsidan nu och tydligen har de en paketlösning där det ingår både fosterskydd och fölskydd de första 30 levnadsdagarna. Men efter de 30 dagarna, tecknar man den "riktiga" hästförsäkringen då eller tecknar man någon speciell för/unghästförsäkring?

man tecknar en försäkring för fölis på dag 2 i dens liv.
och ja, det är en vanlig försäkring man tecknar.

De första 30 dagarna täcker mammans vet.vård ev vård för fölis.
Det tror jag är samma i alla bolag.

Jag har ett sto hemma som är betäckt med Lambourgini. 4 månade gången. Hon börjar bli tjocker nu! Hihi Men åh, vad vi längtar!:rofl:

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 250
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 780
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka