betäckning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
M

misterhultspyret

hej!
har ett nordsvenskt sto som jag vill betäcka.
undrar vad som är mest lämpligt att betäcka ett nordsvenskt sto med om man inte ska betäcka med en nordsvensk.
vill ha en lite ädlare avkomma och gärna med någon fin färg.
vad ska ni betäcka era nordsvenska ston med i år.

Nordsvensk/arb är en fin korsning! Har träffat flera stycken o de har alla avrit trevligare. Ser ut som små ädla nordisar :love: .

Varför inte med en nordsvensk? Eller en kallblodstravare om du vill lätta upp lite.

Jag tycker inte att man ska ge sig in på korsningsavel om man inte absolut vet vad man håller på med.

Det finns ju lättare nordsvenska brukshästar också. Kan ingen nu sähär på direkten.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Roheryn
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 004
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 060
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!