Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag gissar att mitt svar svävade ut och blev mer generellt riktad till de som verkar tycka att om man ska ha en trevlig häst som går att hanskas med så ska det vara en korsning.
Folk får göra vad de vil och jag har inte med det att göra, jag har bara så svårt att låta bli att engagera mig. Ska se om jag inte kan sätta mig på fingrarna..
U
....
Om hon frågar mig så tycker jag hon borde skaffa ett PRE föl direkt istället men hon har bestämt sig att hon skall ha efter hennes sto och då kan jag skrika i det blå. Då är det bättre att tala om vad hon bör tänka på för det bästa resultat skall uppstå.
Krosning PRE/svenskt halblod är faktiskt inte det värsta man kan komma med. Du har ju hispanoaraber och anglohispanoaraber då och då i Spanien och dom ser oftast trevliga ut.
*KL*
BTW,
PRE-hingsten Ubio som är godkänd inom Tyska varmblodsaveln:
http://www.eurodressage.com/news/breeding/suddeutsch/06_ubio.html
Baden Wurttemberger står det i artikeln.
Den översta , är det den med Bernstein på mödernet som blivit lite större? Gudomligt söt iallfall, såld?
Läst i Ridsport att varken Arab eller Fullblod tillförde något till dressyr aveln.....
Kul tråd!
Summa summarum: Se till INDIVIDEN - se till ditt AVELSMÅL för den häst du vill skapa.
Som sagt hade ingen vågat korsningsavla skulle vi inte ha den HBL hästen vi har idag!
Jag är verkligen jättenyfiken på att se var i Robin Z's härstamning det döljer sig en Haflinger. Jag har letat på allbreed, men jag kan inte hitta någon, jag har verkligen lusat igenom det mesta..
Kan du visa på den ?