Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast hästen ska väl inte vara böjd ?IngelaH skrev:*bakdelsvändning
Jag tänker mig övningen som jag en gång lärt mig på ridskolan... "vänd dig själv och ta hästen med dig". Jag böjer hästen, drar tillbaka ytterskänkel och tittar i den riktning, som vi ska vända.
juno_ skrev:Till skillnad fran er andra slutar jag inte att inverka pa hasten nar jag gor halt, utan lite tvartom - jag rider in i halten, for att anda fa en viss framatbjudning vilket medfor att hasten staller upp sig korrekt. Kramar lite i tygeln, sitter till och stracker pa mig. Men min gamla hast var ju inkord pa det, sa det har val med individerna att gora.
bollen__ skrev:Ja så kan de gå när man är trött å flummig. hade nog itne reagerat om jag inte nyss tråcklat med bakdelsvändningar på förra träningen, och jag BÖJER tillslut. Jag har honom ställd helt rätt från början, men sen gör jag något stort fel så han blir BÖJD åt fel håll. Så sist fick jag rida med honom helt rak, eftersom jag tydligen ändå vill ställa för mycket.. Och vet du, det funkade! =) så glad! Har alltid haft problem me dumma bakdelsvändningar!