Berätta om lyckade operationer.

Efter flera år just inne på operation så kan jag ärligt säga att det går bra för de allra flesta - även de kritiskt sjuka. Inte ens på ett stort djursjukhus med många patienter är det många som inte klara sig.
Håller såklart tummarna att det går bra för din hund med :heart . Dom som jobbar där kommer garanterat göra sitt allra bästa för att hon ska må så bra som möjligt, både innan, under och efter operationen.
Tack.
Dom sa att dom skulle ringa efter operationen så jag hoppas att dom får tid att höra av sig snart så jag kan andas igen.
Men det verkade vara mycket akutfall så jag hoppas på att inga nyheter bara innebär att hon mår så pass bra att dom inte prioriterar att ringa till mig.
Hoppas jag.

Stor kram till dig! ♥️ Förstår att det är oerhört jobbigt, men jag hoppas och tror att det kommer gå jättebra. ♥️

Jag var jättenervös när min tik skulle sövas här i början på året för att dra ut flera tänder. 9-årig engelsk bulldog, fick höra otaliga gånger att hon var en ”högrisk” att söva, så jag sa hejdå ordentligt innan veterinären hämtade henne.

Under op så hade hon legat jättestabilt hela tiden och uppvaket gick snabbt och väldigt bra, hon började ”sjunga” lite väl mycket efter en stund så då ringde dom dit mig så hon fick komma hem lite tidigare än vad vi sagt. :angel:

Tack.
Dom sa att dom skulle ringa efter operationen så jag hoppas att dom får tid att höra av sig snart så jag kan andas igen.
Men det verkade vara mycket akutfall så jag hoppas på att inga nyheter bara innebär att hon mår så pass bra att dom inte prioriterar att ringa till mig.
Hoppas jag.

Hade det hänt något allvarligt så ringer dom direkt. Inga nyheter är bra nyheter.

Stor kram till dig! ♥️ Förstår att det är oerhört jobbigt, men jag hoppas och tror att det kommer gå jättebra. ♥️

Jag var jättenervös när min tik skulle sövas här i början på året för att dra ut flera tänder. 9-årig engelsk bulldog, fick höra otaliga gånger att hon var en ”högrisk” att söva, så jag sa hejdå ordentligt innan veterinären hämtade henne.

Under op så hade hon legat jättestabilt hela tiden och uppvaket gick snabbt och väldigt bra, hon började ”sjunga” lite väl mycket efter en stund så då ringde dom dit mig så hon fick komma hem lite tidigare än vad vi sagt. :angel:
😁
En stövare som jag hade för några år sedan skulle opereras för bråck och dom sa att hon skulle ligga inne minst ett dygn. Dom ringde dock ganska fort efter uppvak och sa "du måste hämta din hund", jag hörde henne vrålyla i bakgrunden 😁

Hade det hänt något allvarligt så ringer dom direkt. Inga nyheter är bra nyheter.
Jösses ja!

Min vet höll på att skrämma ihjäl mig nu när jag lämnade in Kimchi för kastrering. Jag lämnade honom runt halv nio och han var nästa på tur in på op. JAG skulle ringa dem runt ettsnåret för att få tid att hämta honom, och så ringer plötsligt telefonen klockan elva när jag är på jobbet och jag ser att det är veterinären, jag höll på att få hjärtsnörp och var nära att börja gråta redan innan jag svarat.... men det visade sig att de bara ville ha min emailadress så att de kunde regga microchipet på en gång (han chippades samtidigt). :angel: Jag hörde kisse klaga efter mat i bakgrunden.

Jag har lämnat min hund på djursjukhuset för akutoperation av livmoderinflammation. Hon fick även framfall av tredje ögonlocken så hon blev i princip blind.
Jag har själv inte mått så bra så detta var svårt. Det är alltid svårt när djuren är sjuka men jag har inte resurser till att hålla ihop mig själv.
Jag kan inte sluta skaka.
Jag kan inte sluta se bilden av att hon undrar vart jag tog vägen. Nästan blind, sjuk, ledsen och ynklig och matte lämnar henne.

Vi var på djursjukhuset nästan 7 timmar i väntan på utredning och hon gick från att vara ganska pigg till att vara riktigt hängig.

Jag klarar inte av att förlora henne. Jag klarar inte av att hon ska känna sig övergiven.

Jag behöver höra om operationer som gått bra. Snälla berätta för mig om när det gått bra för era hundar.

Visa bifogad fil 81738
Min 14 åriga hund opererades för 8 v sen. Diskbråck har hon och även juvertumör. Åkte in för hon var lite gå-påig vid matdags och kanske gick något långsammare men tänkte mest att det var åldern. Trodde tumören spridit sig eller diskbråcket blivit sämre. Hon hade livmoderinflammation. Så beslut, avliva eller operera. Blodprov togs, allt var perfekt. Jag opererade. Veterinären höll med.
Allt har gått superbra! Jobbigt första veckan då hon hade lite ont men nog mest att magmusklerna inte kunde hålla upp ryggen och diskbråcket gör ju ryggen svagare. Svårt med ju mer hunden blev pigg, desto jobbigare att hålla reda på henne, hon fick inte gå i trappor (har några steg inomhus).
Operationen har föryngrat henne säkert 10 år… i humör och energi. Har alltid hållit igång henne så hon var ju stark innan op men nu….hon har så högt tempo så man är helt slut efter promenaderna på 6-8 km. Men inte hon!
En helt ny hund. Glad över varje dag med henne. Oddsen kanske var sådär, men det har gått superbra! Livmodern var som ett pekfinger plus de hittade cysta på äggstocken. Hunden väger 3.5 kg.

Min 14 åriga hund opererades för 8 v sen. Diskbråck har hon och även juvertumör. Åkte in för hon var lite gå-påig vid matdags och kanske gick något långsammare men tänkte mest att det var åldern. Trodde tumören spridit sig eller diskbråcket blivit sämre. Hon hade livmoderinflammation. Så beslut, avliva eller operera. Blodprov togs, allt var perfekt. Jag opererade. Veterinären höll med.
Allt har gått superbra! Jobbigt första veckan då hon hade lite ont men nog mest att magmusklerna inte kunde hålla upp ryggen och diskbråcket gör ju ryggen svagare. Svårt med ju mer hunden blev pigg, desto jobbigare att hålla reda på henne, hon fick inte gå i trappor (har några steg inomhus).
Operationen har föryngrat henne säkert 10 år… i humör och energi. Har alltid hållit igång henne så hon var ju stark innan op men nu….hon har så högt tempo så man är helt slut efter promenaderna på 6-8 km. Men inte hon!
En helt ny hund. Glad över varje dag med henne. Oddsen kanske var sådär, men det har gått superbra! Livmodern var som ett pekfinger plus de hittade cysta på äggstocken. Hunden väger 3.5 kg.
Åh så fint ♥️

😁
En stövare som jag hade för några år sedan skulle opereras för bråck och dom sa att hon skulle ligga inne minst ett dygn. Dom ringde dock ganska fort efter uppvak och sa "du måste hämta din hund", jag hörde henne vrålyla i bakgrunden 😁
Hämtade ut Ammo efter CT med orden "Han är lite groggy för jag gav honom extra lugnande när han vaknade. Vi har haft dobbisar här förr.." 😅 😂

Jag har massor av historier om lyckade operationer, även sånt som var riktigt riktigt nära döden men som gick bra till slut. Oftast går det bra, även om det är jobbigt att lämna hunden, orolig väntan och besvärligt rehab. Håller tummarna!

En annan gång med stövaren som för övrigt gjorde illa sig ofta och råkade ut för allt möjligt, bråck och juvertumörer och hjärtfel, pinne i knäled osv osv sa veterinären:
"Hon måste ha tratt efter operationen"
Jag som levt med hunden i tio år:
"det går inte"
Veterinären: "hon måste ha tratten.
Jag "det är omöjligt hon sliter av den vad man än gör"
Veterinären som uppenbarligen bara trodde att jag tramsade fortsatte envisas om tratt..

När jag sedan hämtade hunden igen fick jag upplysning om att det var helt omöjligt att ha tratt på hunden
🙄
Jaha, tack för informationen.

Hon brottades med den så hon höll på att slita av sig öronen. Jäkla stollig hund.
Hon överlevde jäkligt mycket och blev 16 år.

Jag har massor av historier om lyckade operationer, även sånt som var riktigt riktigt nära döden men som gick bra till slut. Oftast går det bra, även om det är jobbigt att lämna hunden, orolig väntan och besvärligt rehab. Håller tummarna!
Jo jag vet ju det egentligen men jag är väldigt skör nu och behövde lite "tröst" och distraktion.

Rehab är en fis i rymden. Bara hon får komma hem igen..

Hemma och väldigt trött men så mycket bättre i ögonen.
DSC_8444.webp

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 552
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
38 844
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 247
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 148
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka