Re: REMEDY RESCUE
Både jag och min häst tar räddningsdroppar när vi ska tävla..
Det verkar så som att tävlingsnerverna lugnar sig och man kan koncentrera sig på det viktiga som att veta vilket varv man har valt att visa i samt gångartsföljd osv... Man tar dem ca en halvtimme innan man ska in på banan.
Jag vet även att homeopatmedel fungerar, men det ger man framförallt långsiktigt, och då ska man ge individens konstitutionella medel. Vilket det är måste du få hjälp av en utbildad homeopat att ta reda på. H*n vill veta bl a hur hästen är mentalt, lättfödd/svårfödd, dricker mycket/litet, ofta halt, mm mm mm...
Så att säga att en häst ska ha Belladonna bara så där inte helt rätt. Visst, det finns medel som även hjälper till vid akuta problem, t ex så kan man ge Nux Vomica 1 gång/halvtimme med mycket gott resultat vid kolik I VÄNTAN PÅ VETERINÄREN. (Min veterinär har en timmes restid hem till mig, så jag kan inte "vänta och se" om anfallet går över utan måste ringa direkt.) För det är så att homeopatin kan inte ersätta veterinären vid akuta problem, men det är ett alldeles jättebra komplement!!!
Och i förebyggande syfte finns det inget som slår homeopati tycker jag. Men det är min åsikt och den står jag för. Den som tycker att homeopati är hokuspokus får gärna tycka så för mig, det är deras förlust.