R
Raderad medlem 6459
Att man inte tjafsar om disk, städning, julfirande, hur man ska tröstas etc etc betyder inte att man är identiska människor som inte kan ha ett vettigt utbyte. Tvärtom, i min värld. Vi slipper tjafsa om sånt som andra måste kämpa för att "kompromissa" och ge och ta och jag vet inte allt kring.(Eller, egentligen tycker jag inte det, för jag utvecklas ju och lär mig mer om mig själv och honom och funderar över nya saker och kommer vidare varje gång vi pratar med varandra om något som skiljer oss, det är liksom utmanade för mig att vi inte är helt lika. Det vill jag inte vara utan).
Jag och min partner är väldigt olika som personer på vissa sätt och jag tycker att vi båda utvecklas av att leva ihop och diskutera allt som sker här i världen och våra liv. Däremot ser jag inget utvecklande alls i att leva med nån som vill städa en gång i månaden och jag vill städa varje vecka så nu måste vi hitta en lösning, nån som inte vill resa till Y när jag vill X så vi får välja Ä, nån som har vänner jag inte gillar men jag ställer upp och träffar. Kort sagt: Nån som ständigt var min motpart i nån form av ongoing förhandling som jag verkligen inte signat upp för.