Bekantas hundar hoppar på mig!!

Sv: Bekantas hundar hoppar på mig!!

Jo, det får man. Om du kallar det robotifierad för man har koll. Annars gör min hund långt mer roliga saker än din/dina.Saker som du aldrig skulle kunna göra.

Han är med mer, har ett friare liv, det händer mer, han är med i ett ständigt pågående arbete på gården, han tar råttor, han har stenkoll på hönsen och han är i högsta grad aktiv under tuppslakten.osv.

Jag vet inte vad du har för koll på din hund, bara att den inte går mer än 2 meter från dig.
Angående att din hund gör mer roligare saker är ju rätt löjligt att påstå då du inte vet vad mina har för liv ;)

Aktiv under tuppslakten reagerade jag dock på. Djur som slaktas ska ha det lugnt. På vilket sätt är han aktiv då? :crazy:
Nu vet jag inte vad du har för hund, men att bara "vara med" på gården hade inte räckt för mina.

Får hundar ta råttor förresten?

Senast ändrad:

Jag tycker du ska prata med hundägarna och förklara hur du känner. Och ignorera hundarna totalt, det brukar hjälpa :)

Jag vet inte vad du har för koll på din hund, bara att den inte går mer än 2 meter från dig.

Alltså nu undrar jag hur det står still.......

Jag har skrivit att det är under barnkammartiden, i skog o mark, det finns andra tider på året och andra platser. Suck. Egentligen vill jag inte ens bemöta det, ffa i denna tråd, men du skriver ju om mig och min hund på ett helt felaktigt sätt, är det en medveten menad feluppfattning med vilje eller ännu värre omedveten?.

Aktiv under tuppslakten reagerade jag dock på. Djur som slaktas ska ha det lugnt. På vilket sätt är han aktiv då? :crazy:

Han är med och hämtar, inget konstigt för han är annars med och matar, sitter still en bit bort när de nackas och är sedan med och noppar fjädrar och vad han gör då spelar ju mindre roll, de är redan döda.

Alltså nu undrar jag hur det står still.......

Jag har skrivit att det är under barnkammartiden, i skog o mark, det finns andra tider på året och andra platser. Suck. Egentligen vill jag inte ens bemöta det, ffa i denna tråd, men du skriver ju om mig och min hund på ett helt felaktigt sätt, är det en medveten menad feluppfattning med vilje eller ännu värre omedveten?.

Nej, jag trodde du bodde på landet och där är det ju vilda djur överallt. Iaf här och jag bor ändå i lägenhet. Så eftersom att du själv skrivit så så antog jag att det var så. Men du kanske inte alls menade så?

Han är med och hämtar, inget konstigt för han är annars med och matar, sitter still en bit bort när de nackas och är sedan med och noppar fjädrar och vad han gör då spelar ju mindre roll, de är redan döda.

Okej, jag trodde det var en väldigt aktiv aktivitet och inte en hyffsat lugn sysselsättning då du skrev såhär: "han är i högsta grad aktiv under tuppslakten.osv."

Jag har inte sagt att din hund inte har ett bra liv även om jag tycker vissa saker är överdrivna. Men att börja säga att din hund har det bättre än mina tycker jag är både löjligt och okunnigt.

Nej, jag trodde du bodde på landet och där är det ju vilda djur överallt. Iaf här och jag bor ändå i lägenhet. Så eftersom att du själv skrivit så så antog jag att det var så. Men du kanske inte alls menade så?

Men det är inte barnkammartid året om....

Okej, antagligen har vi olika uppfattningar om aktiv. För jag brukar ge min ena en hel höna (förvissa fryst och plockad) som lugn sysselsättning att slita och knapra på :)

Men du förstår inte-hunden får komma direkt efter halsavhuggningen, när blodet sprutar och tuppen far runt och jo då är han extremt aktiv det går inte att vara lugn då.

Men du förstår inte-hunden får komma direkt efter halsavhuggningen, när blodet sprutar och tuppen far runt och jo då är han extremt aktiv det går inte att vara lugn då.

Okej, då är jag med på hur du menar :) även om jag inte brukar kalla det extremt aktiv. Men det är skitsamma!

Vad då inte går vara lugn då? Kan du inte säga till honom?

Vad gör ni med tupparna när ni slaktat dom? Äter upp själva?

Vad då inte går vara lugn då? Kan du inte säga till honom?

Vad gör ni med tupparna när ni slaktat dom? Äter upp själva?

Jag vill inte säga till honom, det räcker att han är lugn o stilla den stund huvudet åker, sedan är han med, ja vi äter tupparna själva, vovven plockar huvud och ben han hittar äter o gömmer.

Okej, då är jag med på hur du menar :) även om jag inte brukar kalla det extremt aktiv. Men det är skitsamma!

Jo, skulle din hund strida med ett djur som skulle vara lite större och väga hälften ungefär i kanske 2 timmar, bortsett från korta pauser, så jo, jag kallar det extremt aktiv.

Jo, skulle din hund strida med ett djur som skulle vara lite större och väga hälften ungefär i kanske 2 timmar, bortsett från korta pauser, så jo, jag kallar det extremt aktiv.

Fast 2 timmars arbete är ju inte att vara extremt aktiv. Är 22 timmar kvar på dygnet. Är ju inte mer arbete än vad tex brukshundar gör och ett vanligt bruksarbete är inte att vara extremt aktiv.

Vad är det för djur som din hund får strida mot så länge? Kallar jag nästan djurplågeri, vilken vånda för djuret..

Skitsnack, är hunden så ouppfostrad att det krävs att man håller helt käft för att den inte ska hoppa ska man nog se över sin hundhållning eller ha den i koppel om det kommer folk, du vet KOPPEL.

Det här är ju lite till och ta i tycker jag. De allra flesta av mina träningskamraters unga hundar hoppar gärna på mig/alt är väldigt närgångna och det är väldigt lydiga hundar i de flesta andra situationer. Min egen hund hoppar också, inte på främlingar om de inte bjuder in men gärna på folk han känner och är trygg med. Jag kan inte se hur denna detalj skulle betyda att både jag och mina träningskamrater har en dålig hundhållning?

Sedan tycker inte jag personligen särskilt illa om hundar som hoppar. Så länge de inte är skitiga i kombo med att jag har rena finkläder tycker jag att det är helt okej. Så det är inte prio 1 på listan över viktiga saker som min hund ska kunna.

Det här är ju lite till och ta i tycker jag. De allra flesta av mina träningskamraters unga hundar hoppar gärna på mig/alt är väldigt närgångna och det är väldigt lydiga hundar i de flesta andra situationer. Min egen hund hoppar också, inte på främlingar om de inte bjuder in men gärna på folk han känner och är trygg med. Jag kan inte se hur denna detalj skulle betyda att både jag och mina träningskamrater har en dålig hundhållning?

Du får nog läsa mitt inlägg 31 och Linnssans svar 38, det var ett svar på det inlägget, min reser sig upp och får resa sig upp mot familjemedlemmar, jag ser inget konstigt att dela upp det så.

Liknande trådar

Övr. Hund I vårt område finns det en familj som har två vallhundar av mindre/mellanstorlek (15-20kg). Hundarna får ingen som helst aktivering...
Svar
15
· Visningar
1 695
Senast: Nota
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 690
Senast: Pancakes
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 897
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka