Bekantas hundar hoppar på mig!!

Sv: Bekantas hundar hoppar på mig!!

Kanske inte riktigt så enkelt men i vissa ärenden där ord står mot ord kan det avgöras av vem som anses vara mest trovärdig.

Jo, skulle din hund strida med ett djur som skulle vara lite större och väga hälften ungefär i kanske 2 timmar, bortsett från korta pauser, så jo, jag kallar det extremt aktiv.

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Vad är då mina arbetshundar, de dagarna de jobbar med vallning i >8 h? Ett par timmars lekjakt är ingenting, det är uppvärmning här...

---

Allmänt, så hoppar de flesta hundarna i vår familj, ffa på närmast sörjande. Är det gäster som inte är hundvana eller om de är uppklädda, så håller jag hundarna under kommando så de öht inte hälsar.

Sitter en lapp på grinden som varnar för lösa hundar. Ingång sker på egen risk.

Extremt aktiv under de två timmarna då vi håller på med slakten såklart.

Och jag har inte skrivit att min hund får strida mot ett djur i två timmar, det slaktas tuppar i två timmar och när en tupp har blivit nackat och hoppar, far runt, skvätter blod -när den är klar så kommer en ny tupp, han sitter still, väntar, huvudet av och han är med igen.
Därefter nästa osv osv- och djuren är döda, men uppför sig inte så, alla vet väl vad höns gör efter huvudet är borta?

Det här helt OT men hur ofta slaktar man tuppar, och hur många? Om det är hundens huvudsakliga arbete så lär det ju vara mååånga dar per år som den går arbetslös...

Vi har ett litet gäng hobbyhöns för hushållsbehov, men det blir ändå uppemot 30 tuppar om året som slaktas bort. Lantraserna är bra på att göra fler höns;)

Mina hundar uppskattar dock inte att vara med på slakten, de vill ha både plockat och styckat för att tycka det är värt att äta;)

*Totalt kl*

Hur många här är det som egentligen tror att det går någon nöd på ginnies hund, eller att den på något sätt far illa?

Och oavsett om någon nu skulle ha det så är det ju lite långt ifrån trådens ursprungliga ämne :)

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Vad är då mina arbetshundar, de dagarna de jobbar med vallning i >8 h? Ett par timmars lekjakt är ingenting, det är uppvärmning här...

---

Samma dag gick min på älgdrev från tidig morgon -till sen em. En uppvärmning till slakten förvisso, extremt aktiv då ???, knappast men under slakten, just under den stunden är han faktiskt extremt aktiv, men vad har det för betydelse egentligen??, och vad är det som är så himla roligt att det krävs en hel bunt rofl????

Retar du dig på att min är extremt aktiv under tuppslakten?, och ni andra som påpekar samma, vad är det som låter så illa när jag skriver det?

Det här helt OT men hur ofta slaktar man tuppar, och hur många? Om det är hundens huvudsakliga arbete så lär det ju vara mååånga dar per år som den går arbetslös...

Det va faan, var har jag ens skrivit att det är hunden huvudsakliga arbete?:mad:

Det är ett av arbeten han är med i, och som jag skrev det ihop med att ta råttor, som han gillar mest.

Vi kommer i år att slakta kanske 250 tuppar, har inte riktig koll på hur många det är, och han är med på varenda tupp.Han skulle bli djupt olycklig annars.

Egentligen, hör och häpna, gör han ingen nytta men det är inget vi låtsas om, men han är med för han tycker det är roligt och det är bra, tror jag, att vovven tror han gör nytta.

Annars , till vardags, så har han en arbetsuppgift att fånga hönor om någon kommit över staketet, där är han väldigt duktig och gör verkligen nytta måste jag säga.

*Totalt kl*

Hur många här är det som egentligen tror att det går någon nöd på ginnies hund, eller att den på något sätt far illa?

Men det är det väl ingen som sagt heller? De diskuterar ju vad som egentligen kan klassas som "extremt aktiv" och inte. Sen att det inte har med trådämnet att göra är ju en sak, men så brukar det ju lätt bli.

Fast jag tycker nog att ginnies får kritik för minsta sak hon skriver som man kan hitta något man tycker är fel och i lägen där man skulle ignorerat om det var en annan användare som gjort inlägget. Kanske för att hon har åsikter om vissa saker som skiljer sig från hur hundägare ofta tycker.

Bra, då behövs ingen häxjakt. Det är ganska oartigt att skratta ut någon för att man har olika syn på vad aktivitet är.

Bra, då behövs ingen häxjakt. Det är ganska oartigt att skratta ut någon för att man har olika syn på vad aktivitet är.

Men är det olika syn på vad aktivitet eller nu då extrem aktivitet är?

Här låter det mer som om bara för andras hundar inte är särskilt intresserade, eller kanske inte kan eller har möjlighet till sådan aktivitet, av tuppslakt så kan inte min vara det och i det då extremt aktiv?

Men är det olika syn på vad aktivitet eller nu då extrem aktivitet är?

Här låter det mer som om bara för andras hundar inte är särskilt intresserade, eller kanske inte kan eller har möjlighet till sådan aktivitet, av tuppslakt så kan inte min vara det och i det då extremt aktiv?

Jag tror snarare det handlar om att de flesta tycker att lekjakt med döda tuppar i två timmar + pauser inte är en extrem aktivitet, utan en rätt "normal" sådan. Och det är väl i sådana fall man ifrågasätter vad hunden gör annars eftersom ägaren anser det vara extremt aktivt för hunden.

Men vet inte om du menar att hunden just då far runt som en idiot och därav är "väldigt aktiv" eller om du menar att den dagen har varit väldigt aktiv. Jag tycker det blir svårt att diskutera då jag anser att om min hund rusar runt så är han inte extremt aktiv, även om han rusar/busar just då. Extrem aktivitet tror jag de flesta tycker är när hunden får en rejäl uppgift med hög koncentration i ett antal timmar.

Alltså, jag var mest bara nyfiken på det här med tuppslakt då jag har noll koll på hur det funkar... Om nu hunden jagar allt från råttor till älg och förrymda hönor så har den ju en massa jobb men det lät som om tupparna var den stora grejen och jag hade som sagt ingen som helst uppfattning om vad det innebär.

Jag har aldrig skrivit att hunden jagar älg.

Det gör han inte , han är med på älgdrev, och är kass.

Det andra, som tuppslakt, råttor, fånga höns, vara med efter skjutet djur, allt det är sysslor som om man jämför med daglig motion o aktivitet , sådant som sker mindre ofta och för det mesta också i perioder, så allt i den biten innebär inte ens det "en massa jobb".

Senast ändrad:

Jag tror snarare det handlar om att de flesta tycker att lekjakt med döda tuppar i två timmar + pauser inte är en extrem aktivitet, utan en rätt "normal" sådan. Och det är väl i sådana fall man ifrågasätter vad hunden gör annars eftersom ägaren anser det vara extremt aktivt för hunden.

Jag har inte skrivit att han tar pauser.Som vanligt hittar du på.

Och alla hundar är olika, att påstå att de flesta anser tuppslakt vara en normal aktivitet är väl lite konstigt då de flesta inte ens kan erbjuda tuppslakt och alla är inte som Migos heller, mer ointresserade.

Min hund älskar tuppslakt och han är under denna extremt aktiv, så vad menar du med det sista??, att han inte då kan vara extremt aktiv och när jag skriver att han är aktiv när han ex fångar hönor, eller för den delen tar råttisar, då är han inte aktiv utan vad är han då? ingenting? vilande?

Kanske för hon själv lyfter sig till skyarna som hundägare och ser ner på andra..

Det har, såvitt jag kan se, inte förekommit i den här tråden dock?

Liknande trådar

Övr. Hund I vårt område finns det en familj som har två vallhundar av mindre/mellanstorlek (15-20kg). Hundarna får ingen som helst aktivering...
Svar
15
· Visningar
1 695
Senast: Nota
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 690
Senast: Pancakes
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 897
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka