Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, skulle din hund strida med ett djur som skulle vara lite större och väga hälften ungefär i kanske 2 timmar, bortsett från korta pauser, så jo, jag kallar det extremt aktiv.
Extremt aktiv under de två timmarna då vi håller på med slakten såklart.
Och jag har inte skrivit att min hund får strida mot ett djur i två timmar, det slaktas tuppar i två timmar och när en tupp har blivit nackat och hoppar, far runt, skvätter blod -när den är klar så kommer en ny tupp, han sitter still, väntar, huvudet av och han är med igen.
Därefter nästa osv osv- och djuren är döda, men uppför sig inte så, alla vet väl vad höns gör efter huvudet är borta?
Vad är då mina arbetshundar, de dagarna de jobbar med vallning i >8 h? Ett par timmars lekjakt är ingenting, det är uppvärmning här...
---
Det här helt OT men hur ofta slaktar man tuppar, och hur många? Om det är hundens huvudsakliga arbete så lär det ju vara mååånga dar per år som den går arbetslös...
*Totalt kl*
Hur många här är det som egentligen tror att det går någon nöd på ginnies hund, eller att den på något sätt far illa?
*Totalt kl*
Hur många här är det som egentligen tror att det går någon nöd på ginnies hund, eller att den på något sätt far illa?
Bra, då behövs ingen häxjakt. Det är ganska oartigt att skratta ut någon för att man har olika syn på vad aktivitet är.
Men är det olika syn på vad aktivitet eller nu då extrem aktivitet är?
Här låter det mer som om bara för andras hundar inte är särskilt intresserade, eller kanske inte kan eller har möjlighet till sådan aktivitet, av tuppslakt så kan inte min vara det och i det då extremt aktiv?
Jag tror snarare det handlar om att de flesta tycker att lekjakt med döda tuppar i två timmar + pauser inte är en extrem aktivitet, utan en rätt "normal" sådan. Och det är väl i sådana fall man ifrågasätter vad hunden gör annars eftersom ägaren anser det vara extremt aktivt för hunden.
Bra, då behövs ingen häxjakt. Det är ganska oartigt att skratta ut någon för att man har olika syn på vad aktivitet är.