Behöver råd ifrån er mammor

Sv: Behöver råd ifrån er mammor

Trevligt med en uppdatering. Beklagar det jobbiga du har framför dig, men nu är det ju så kort tid kvar till bf, så förhoppningsvis har du annat att skingra tankarna med.

Sv: Behöver råd ifrån er mammor

Jag har avlivat 3 hästar under graviditet.

Ponnyn avlivades ganska tidigt i min grav pga han var för opålitlig att hantera när jag blev grav. (gick till anfall mm) Var för stora risker för mig helt enkelt & kunde med gott samvete inte sälja en ponny med det beteèndet.
Jag höll honom själv när han bultades.

Sen 2 föl i våras som inte var livsdugliga, ska själv ha barn om 2 veckor.
Fölen togs iofs med spruta & jag slapp vara direkt inblandad.
(Finns en ammatråd om det eländet)

I dina skor hade jag hade tagit bort hästen innan barnet kom, dels för att få kvalitetstid, att bli mamma är är tillräckligt omtumlande & du får snart en liten bebis som kommer kräva all din focus & uppmärksamhet.

Jag har själv varit med hela vägen förutom när kroppen lyftes upp i containern & ångrar inte en sekund, ångrar hellre det jag gjorde än det jag inte gjort.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 619
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 130
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar