Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte om jag alltid varit så konsekvent, det är svårt att gå mot strömmen och livet i sig är ju också föränderligt vare sig man vill eller inte.

Och även om jag förstår din vilja att ifrågasätta hans beteende tänker jag att tråden lätt kan slå över i att människor som fungerar så som du beskriver honom har något fel och måste ändra på sig. Något jag tänkt på är till exempel att du och flera andra återkommande skrivit att du försöker och försöker men inte han. Du försöker ja, alldeles för mycket och det lider du av. Han kanske också försöker men till den gräns han klarar av, och det räcker inte alls för dig. Eftersom han haft konflikter i sina tidigare förhållanden och sedan valt bort relationer helt och hållet kan det ju också vara så att han av erfarenhet vaktar gränser som han vet att han behöver. Han kanske vägrar gå igenom samma sak för 111:e gången och därför backar snabbt vid tecken på liknande krav och förväntningar. Men vilka motiv han har spelar ju egentligen ingen roll för du mår fortfarande inte bra av det här. Du måste börja respektera dina egna gränser lika mycket som han nu respekterar sina.
Det var väldigt bra formulerat!
 
Jag vet inte om jag alltid varit så konsekvent, det är svårt att gå mot strömmen och livet i sig är ju också föränderligt vare sig man vill eller inte.

Och även om jag förstår din vilja att ifrågasätta hans beteende tänker jag att tråden lätt kan slå över i att människor som fungerar så som du beskriver honom har något fel och måste ändra på sig. Något jag tänkt på är till exempel att du och flera andra återkommande skrivit att du försöker och försöker men inte han. Du försöker ja, alldeles för mycket och det lider du av. Han kanske också försöker men till den gräns han klarar av, och det räcker inte alls för dig. Eftersom han haft konflikter i sina tidigare förhållanden och sedan valt bort relationer helt och hållet kan det ju också vara så att han av erfarenhet vaktar gränser som han vet att han behöver. Han kanske vägrar gå igenom samma sak för 111:e gången och därför backar snabbt vid tecken på liknande krav och förväntningar. Men vilka motiv han har spelar ju egentligen ingen roll för du mår fortfarande inte bra av det här. Du måste börja respektera dina egna gränser lika mycket som han nu respekterar sina.
Vilket klokt inlägg.
Ja, jag känner också att för mig handlar det om mig och vad jag vill. Något jag helt tappat här. Jag är med på att ses varje månad, men då får han prioritera mig. Inte att vi skall ha sex när han behagar.

Ja, han vaktar sina gränser och säger själv att han drar sig undan när det blir för nära eller han har för mycket runt sig. De flesta av hans relationer följer samma mönster, han vill ses för lite och de har gått vidare. Enligt honom var det viktigt att vara tydlig med att flytta gör han inte och att han vet min situation och att jag inte skall ha falska förhoppningar. Sen är det ju fortfarande han som säger sig vilja köra så långt för att ses, för sex bör han kunna få närmre om det bara är det.

Han är en udda prick, det är väl också det som gjorde honom intressant från början.
 
Men nu låter det ju inte som att intentionen med att ses är för ett avslut? Utan att du hoppas på att ni ska komma överens om något annat?

Alltså, jag förstår såklart impulsen. Men det är ju just det här som blir lite oroande att det kan bli samma sak, igen, igen och igen.
Jag har ju mina gränser nu. Och det är inga stora krav eller så. Bara att han får prioritera mig med inte bara ”komma för sex var tredje månad”
 
Det lät som att du gör det med förhoppningen att om han bara förstår dig och gillar dig tillräckligt mycket så kommer han att anpassa sig till dina önskemål.

Jag tyckte bara det lät meningslöst att framföra det när det väl inte spelar någon roll för utgången vad han svarar.
Grejen är att han är så himla rädd att bli låst , fast att jag ska tro en massa saker osv. För jag har inte varit tydlig utan veligt försökt anpassa mig. Nu vet jag vad mina gränser är, precis som han vet sina
 
Jag har ju mina gränser nu. Och det är inga stora krav eller så. Bara att han får prioritera mig med inte bara ”komma för sex var tredje månad”
Men det låter som du ruckat lite på dem från när du inte hörde av honom tills du gjorde? För att vara krass så låter det som att du kommer okeja att det fortsätter vara som det varit, med reservation för att 2,5 vecka var för långt uppehåll kommunikationsmässigt.
 
Jag har ju mina gränser nu. Och det är inga stora krav eller så. Bara att han får prioritera mig med inte bara ”komma för sex var tredje månad”

Finns det nånting i hans beteende som visar att han vill ha det annorlunda än det ni har nu, att han hör av sig när han är på väg, ni träffas och har det fint då, men hörs inte mer däremellan? Vad tänker du att du ska säga och göra för att han skulle ändra sig? Hade han velat ha mer kontakt hade han ju redan haft det?
 
Grejen är att han är så himla rädd att bli låst , fast att jag ska tro en massa saker osv. För jag har inte varit tydlig utan veligt försökt anpassa mig. Nu vet jag vad mina gränser är, precis som han vet sina

Men om han ska ha mer kontakt med dig så blir han ju mer uppbunden kring dig/har större förväntningar på dig. Hur ska han inte bli mer "låst" men du få dina behov tillgodosedda? Går det ens ihop...?
 
Men det låter som du ruckat lite på dem från när du inte hörde av honom tills du gjorde? För att vara krass så låter det som att du kommer okeja att det fortsätter vara som det varit, med reservation för att 2,5 vecka var för långt uppehåll kommunikationsmässigt.
Nej
Definitivt inte ses om allt bara skall vara på hans villkor. Han får visa att han vill och kan prioritera också.

Jag vill också lägga det på en nivå som inte oroar/skrämmer honom. För minsta grej gör ju det. Och det måste kännas bra för båda
 
Men om han ska ha mer kontakt med dig så blir han ju mer uppbunden kring dig/har större förväntningar på dig. Hur ska han inte bli mer "låst" men du få dina behov tillgodosedda? Går det ens ihop...?
Han sa att anledningen till detta vat

1) Han skalar bort människor när han har för mycket runt sig. Vilket han haft

2) Han har sett det som motigt pga tidigare tjafs. Men att det är bra att vi sagt att vi inte ska ha sånt mer. Det sa vi i början av Juni men sitter tydligen kvar i honom
 
Nej
Definitivt inte ses om allt bara skall vara på hans villkor. Han får visa att han vill och kan prioritera också.

Jag vill också lägga det på en nivå som inte oroar/skrämmer honom. För minsta grej gör ju det. Och det måste kännas bra för båda
Men du... :( Nu är du tillbaka vid att göra avkall på dig själv för att fixa en situation som du uppenbarligen mår bottenlöst dåligt av. Jag hoppas att en del av dig ser hur extremt destruktivt det här inlägget låter i ljuset av vad du skrivit och ältat senaste dagarna. :heart
 
För att sammanfatta

Ni kan ha en relation sålänge han inte har någon stress runt sig
sålänge du inte "tjafsar"
Sålänge du inte ställer några krav som skrämmer honom
sålänge du inte behöver mer kontakt än han känner för att ge
Sålänge du inte säger emot honom
sälänge du inte får honom att känna sig låst
sålänge du lägger dig på en nivå som passar honom
sålänge du förlåter honom så fort han ber om ursäkt.

Och för allt detta får du kanske (antagligen inte) max en träff i månaden och kanske (antagligen inte) kontakt då och då när det passar med hans liv.
 
Men du... :( Nu är du tillbaka vid att göra avkall på dig själv för att fixa en situation som du uppenbarligen mår bottenlöst dåligt av. Jag hoppas att en del av dig ser hur extremt destruktivt det här inlägget låter i ljuset av vad du skrivit och ältat senaste dagarna. :heart
Var tänker du med göra avkall?
För att vara ärlig, jag är livrädd
 
För att sammanfatta

Ni kan ha en relation sålänge han inte har någon stress runt sig
sålänge du inte "tjafsar"
Sålänge du inte ställer några krav som skrämmer honom
sålänge du inte behöver mer kontakt än han känner för att ge
Sålänge du inte säger emot honom
sälänge du inte får honom att känna sig låst
sålänge du lägger dig på en nivå som passar honom
sålänge du förlåter honom så fort han ber om ursäkt.

Och för allt detta får du kanske (antagligen inte) max en träff i månaden och kanske (antagligen inte) kontakt då och då när det passar med hans liv.
Jag har faktiskt sagt nåt likande till honom. ”Jag vill inte ha en KK relation när det passar dig nångång fram i oktober”…. Han blev ganska sur
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 168
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 775
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp