Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var en uppriktig och inte en spydig fråga. Du är ju beredd på att ta upp igen att du vill vara mer än vänner med förmåner, att du vill ha mer kontakt än ni haft sista tiden. Om han du svarar "jag ska försöka" men det ändå inte blir någon förändring, kommer du sitta igen och ha ångest inför nästa månads träff?

Det är ett högst realistiskt scenario utifrån vad du skrivit, jag menar inte att vara spydig. Men ni har ju redan diskuterat detta, så jag är lite undrande över vad i hans beteende efter konversationen i juni som gör att du tror att han ändrar sig gällande det?
Jag skulle tro att han kanske säger ja, kanske håller det tills nästa år när det är jobb och annat som skall prioriteras. Eller inte alls. Jag vet faktiskt inte.
Och helt ärligt, jag förstår faktiskt inte varför han ens vill riskera att träffa mig. Är inte det stress?
 
Nej det är inte "grejen"

Grejen är att du ursäktar och sen accepterar du det oavsett hur dåligt du mår. Jag har frågat innan men du svarar aldrig. Hur mycket skit är du beredd att ta innan du fattar vad som pågår?
Inte så mycket mer, jag kommer att säga såsom jag vill. Jag tror inte han kan möta mig alls i det. Då får det vara… oavsett tycker jag att såna diskussioner tar man irl, inte över nätet.
 
Helt appropå, detta är lite det jag pratat om innan. När folk tyckte jag satte diagnoser.
Men denna stämmer ganska bra

https://evalottastiernholm.se/2019/11/16/nar-en-undvikande-och-en-ambivalent-ar-tillsammans/
Problemet är väl dock att ni gemensamt inte sökt er till en coach eller dylikt för att jobba på era respektive svagheter i en relation. Som det ser ut idag så är det du som identifierar mönster och vill jobba på det, medans han inte har en aktiv del i det och kanske inte vill jobba på det.
 
Inte så mycket mer, jag kommer att säga såsom jag vill. Jag tror inte han kan möta mig alls i det. Då får det vara… oavsett tycker jag att såna diskussioner tar man irl, inte över nätet.

Det där är bara bs och det vet du själv med. Innan han dök upp igen så va du 100% på att han aldrig skulle höra av sig igen, du va på väg framåt igen och nu är du längre bak än du va när du startade tråden ens.
 
Problemet är väl dock att ni gemensamt inte sökt er till en coach eller dylikt för att jobba på era respektive svagheter i en relation. Som det ser ut idag så är det du som identifierar mönster och vill jobba på det, medans han inte har en aktiv del i det och kanske inte vill jobba på det.
Vi har pratat om det, en gång sa han att ”det är en sak jag beundrar med dig, du tar tag i saker/problem”.
Han gör ju inte det, han stänger in noterar som ”osäkert läge”.
 
Är inte det en del av själva grejen med fwb, kk osv? Att man kan ha det fint när man ses men att man däremellan inte är bundna till varandra på samma sätt som i en konventionell parrelation?
Jag har inte haft nåt sen jag var väldigt ung. Hade ett som var bra, annars var det mer fyllesex. Så mognare sådana relationer vet jag inte hur de kan se ut.
Jag hade tex aldrig när jag har känslor som med denne kille tyckt det varit okej att han hade andra också. Vilket jag inte brytt mig om ifall känslorna inte funnits där
 
Jag skulle tro att han kanske säger ja, kanske håller det tills nästa år när det är jobb och annat som skall prioriteras. Eller inte alls. Jag vet faktiskt inte.
Och helt ärligt, jag förstår faktiskt inte varför han ens vill riskera att träffa mig. Är inte det stress?

Vad menar du med att "han ens vill riskera" att träffa dig? Han vill väl träffas för att han har vägarna förbi och ni har det trevligt när ni ses?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Vad menar du med att "han ens vill riskera" att träffa dig? Han vill väl träffas för att han har vägarna förbi och ni har det trevligt när ni ses?
Jag menar att om han är så rädd/stressad att han inte ens kan öppna mina medelanden… för jag blir ett stressmoment eftersom vi haft tidigare tjafs. Hur läskigt är det inte att träffa mig då?
Sitter jag mitt emot hjälper det inte att inte öppna meddelanden
 
Men du kan inte lösa ANDRAS eventuella problem, särskilt inte om de kanske inte ens värderar problemen på samma sätt som du.
Nej det har jag inte sagt att jag vill göra. Jag syftade mer på att han inte tar tag i sina utan blir rädd. Men det får han lösa själv. Vi löser saker olika
 
Jag har inte haft nåt sen jag var väldigt ung. Hade ett som var bra, annars var det mer fyllesex. Så mognare sådana relationer vet jag inte hur de kan se ut.
Jag hade tex aldrig när jag har känslor som med denne kille tyckt det varit okej att han hade andra också. Vilket jag inte brytt mig om ifall känslorna inte funnits där

Har du frågat honom om ni är exklusiva med varandra?
 
Jag menar att om han är så rädd/stressad att han inte ens kan öppna mina medelanden… för jag blir ett stressmoment eftersom vi haft tidigare tjafs. Hur läskigt är det inte att träffa mig då?
Sitter jag mitt emot hjälper det inte att inte öppna meddelanden

Men han vill ju träffas, vid ett specifikt tillfälle där och då. Ett stressmoment ur hans synvinkel kan ju vara att om han öppnat och svarat på ditt meddelande så hade det antagligen kommit ett till. Så att det blir en konversation, istället för "ett svar" kort och gott.
 
Nej det har jag inte sagt att jag vill göra. Jag syftade mer på att han inte tar tag i sina utan blir rädd. Men det får han lösa själv. Vi löser saker olika

Du verkar hoppas på att om han bara blir kvitt sina anknytningsproblem så kommer han att prioritera er relation mer likt som du gör.
 
Vi har pratat om det, en gång sa han att ”det är en sak jag beundrar med dig, du tar tag i saker/problem”.
Han gör ju inte det, han stänger in noterar som ”osäkert läge”.
Nej, men att han noterat det en gång och sagt så, innebär inte per automatik att han okejat att du liksom försöker jobba på relationen åt honom. Även om han säkert kan hålla med dig och se sin del av varför relationen inte går bra - så betyder det inte att han kommer vilja jobba på det.
 
Men han vill ju träffas, vid ett specifikt tillfälle där och då. Ett stressmoment ur hans synvinkel kan ju vara att om han öppnat och svarat på ditt meddelande så hade det antagligen kommit ett till. Så att det blir en konversation, istället för "ett svar" kort och gott.
Men rent krasst, han är inte dum. I och med sitt undvikande skulle han mycket väl kunna tänka sig att ”nu har hon massor att ladda ur”…
 
Du verkar hoppas på att om han bara blir kvitt sina anknytningsproblem så kommer han att prioritera er relation mer likt som du gör.
Där har du fel, förvisso tror jag han tjänat på att bli av med dem. Men det är inget jag har med att göra.

Och oavsett, näää… avstånd och logistik är detsamma.
 
Nej, men att han noterat det en gång och sagt så, innebär inte per automatik att han okejat att du liksom försöker jobba på relationen åt honom. Även om han säkert kan hålla med dig och se sin del av varför relationen inte går bra - så betyder det inte att han kommer vilja jobba på det.
Men sluta, jag jobbar inte med honom alls. Utan nämnde det ”detta är ju typ du och jag”… Han kollade och googlade sedan hemma. Hur det gick? Inte en aning
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 168
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 775
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp