Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men rent krasst, han är inte dum. I och med sitt undvikande skulle han mycket väl kunna tänka sig att ”nu har hon massor att ladda ur”…

Det behöver inte ha med undvikande att göra, han har ju sagt att han inte vill messa en massa i vardagen. Jag vet inte heller hur du har varit i er kontakt tidigare, om du svarat direkt på hans svar eller om du låtit det vara.
 
Det behöver inte ha med undvikande att göra, han har ju sagt att han inte vill messa en massa i vardagen. Jag vet inte heller hur du har varit i er kontakt tidigare, om du svarat direkt på hans svar eller om du låtit det vara.
Han säger själv att han är undvikande i relationer. Blir det för nära blir det obehagligt och han vill fly…och att han är osäker i relationer. Att allt stämde utom att han inte var rädd att bli lämnad, han var rädd att förlora sin frihet.

Förr messade vi jämt, sen försvann det när han blev så trött när han jobbade 7 dagar i veckan, men det var inte mitt fel utan han tyckte fortfarande lika mycket om mig. Men han var trött och grinig för han inte fått sin egentid.

När han sa det där så var det att han inte var gjord för ett förhållande, hade nog med sig själv, inte orka träffa nån för ofta, han nån hos sig eller ha ständig kontakt med nån. Osäker på om det då ens gällde mig eller en reflektion om nåt annat. Nu är det ju annat i fokus samt att han då ser mig som ett stressmoment. Men han har hört av sig 2 gånger idag.

Sen vet jag att han enligt egen utsago spelar dum för att slippa människor… så vad som är sant? I dont know…
Han är ingen person som ljuger, snarare är väldigt uppriktig. Men just den biten är jag osäker på. Men kan säkert stämma det där med stressmoment, för jag vet också att han haft dåligt samvetet gent emot mig

Jag har svarat ganska så direkt, jobbar dock oregelbundet så ibland kan det dröja.
 
Han säger själv att han är undvikande i relationer. Blir det för nära blir det obehagligt och han vill fly…och att han är osäker i relationer. Att allt stämde utom att han inte var rädd att bli lämnad, han var rädd att förlora sin frihet.

Förr messade vi jämt, sen försvann det när han blev så trött när han jobbade 7 dagar i veckan, men det var inte mitt fel utan han tyckte fortfarande lika mycket om mig. Men han var trött och grinig för han inte fått sin egentid.

När han sa det där så var det att han inte var gjord för ett förhållande, hade nog med sig själv, inte orka träffa nån för ofta, han nån hos sig eller ha ständig kontakt med nån. Osäker på om det då ens gällde mig eller en reflektion om nåt annat. Nu är det ju annat i fokus samt att han då ser mig som ett stressmoment. Men han har hört av sig 2 gånger idag.

Sen vet jag att han enligt egen utsago spelar dum för att slippa människor… så vad som är sant? I dont know…
Han är ingen person som ljuger, snarare är väldigt uppriktig. Men just den biten är jag osäker på. Men kan säkert stämma det där med stressmoment, för jag vet också att han haft dåligt samvetet gent emot mig

Jag tror att han på olika sätt försöker kommunicera att du inte ska förvänta dig mer än friends with benefits.

Vem var det som först tog upp frågan om anknytningsmönstret?
Vem var det som först nämnde frågan om att ni bor långt ifrån varandra, och eventuell flytt?
 
Jag tror att han på olika sätt försöker kommunicera att du inte ska förvänta dig mer än friends with benefits.

Vem var det som först tog upp frågan om anknytningsmönstret?
Vem var det som först nämnde frågan om att ni bor långt ifrån varandra, och eventuell flytt?
Kanske, jag vet inte. Sen får han rätt som det är ett infall. Massa hjärtan och grejer…vi ska ses och hit och dit, sen backar han. Och jag ser inget mönster.

Det var jag, för jag utforskade mitt eget. Det var mer när jag läste om motsatsen det liksom blev ”haha men du, detta är ju du”… så inget grävande alls.

Båda nämnde det efter vi setts första gången. Han hade t.o.m. kollat var han ev kunde tänka sig bo, jobb osv. Planen var att dejta och sen se vad det kunde bli… men nånstans där blev han livrädd. Och flytt var liksom inget krav så. Jag tänkte mer att vi snackar om ett år. Han blev rädd att jag förväntade mig att ”om ett år kräver jag en flytt”.
 
Dvs svarar han så blir det en fortsättning?
Då gjorde han det.
Nu sen Juni har det ju gått flera dagar mellan. Sen dyker han upp glad… sen tog det nu 2,5 vecka. Dock har han haft väldigt mycket att göra och därför skalat bort stressmoment dvs människor. Tyvärr tillhörde jag stressmomenten.

Men inser att efter tjafset i Maj har det varit mindre, allt handlade om hur trött han var mm. Och det var han säkert med.
 
Då gjorde han det.
Nu sen Juni har det ju gått flera dagar mellan. Sen dyker han upp glad… sen tog det nu 2,5 vecka. Dock har han haft väldigt mycket att göra och därför skalat bort stressmoment dvs människor. Tyvärr tillhörde jag stressmomenten.

Men inser att efter tjafset i Maj har det varit mindre, allt handlade om hur trött han var mm. Och det var han säkert med.

Jag ser inget konstigt i att det kan ta några dagar innan ett svar kommer. Om två parter messar med varandra och båda ska svara inom en dag så är det ju en kontinuerlig kommunikation.

Men kär är han knappast, i så fall hade han hört av sig oftare. Men som "vän", då tycker jag inte det är konstigt.
 
Jag ser inget konstigt i att det kan ta några dagar innan ett svar kommer. Om två parter messar med varandra och båda ska svara inom en dag så är det ju en kontinuerlig kommunikation.

Men kär är han knappast, i så fall hade han hört av sig oftare. Men som "vän", då tycker jag inte det är konstigt.
Inte jag heller, speciellt inte om man har mycket att göra, är stressad osv.
Såsom det blev….men det var också där tjafsen blev.

Jag vet heller inte om han vill bevisa nåt genom att göra såhär ”ser du, vi har inte samma kontakt nu såhär ska det vara” eller vad det är. Enligt honom fallerar relationer när det blir för mycket också.
Jag vet inte vad som är vad. Men för mig känns det väldigt konstigt hela grejen.

Den jag träffade då var en väldigt förälskad kille. Som sen bestämde sig att detta inte funkade samt stressade halvt ihjäl sig.
Hur man än vänder på det, han vet hur jag känner, så att erbjuda att vara FWB känns lite konstigt

Oavsett bra att försöka ha ett prat tror jag om det går.
 
Inte jag heller, speciellt inte om man har mycket att göra, är stressad osv.
Såsom det blev….men det var också där tjafsen blev.

Jag vet heller inte om han vill bevisa nåt genom att göra såhär ”ser du, vi har inte samma kontakt nu såhär ska det vara” eller vad det är. Enligt honom fallerar relationer när det blir för mycket också.
Jag vet inte vad som är vad. Men för mig känns det väldigt konstigt hela grejen.

Den jag träffade då var en väldigt förälskad kille. Som sen bestämde sig att detta inte funkade samt stressade halvt ihjäl sig.
Hur man än vänder på det, han vet hur jag känner, så att erbjuda att vara FWB känns lite konstigt

Oavsett bra att försöka ha ett prat tror jag om det går.

Om tjafset uppstår när ni messar men ni har trevligt och tjafsfritt när ni ses live är det logiskt att han vill minimera messkontakten men fortsätta träffas när det går.

Som utomstående låter händelseförloppet inte alls konstigt. Två personer hittar varandra och blir kära. Har mycket kontakt. Efter en tid svalnar känslorna hos en av dem och realismen gör sig påmind. Men sexet är bra och det är trevligt att umgås -> erbjuder FWB.

Nu ska jag sova. Men jag tycker verkligen att du ska läsa dina egna inlägg några dagar tillbaka. Du skrev helt annorlunda igår. Nu har du loopat tillbaka till där du började tråden.
 
Om tjafset uppstår när ni messar men ni har trevligt och tjafsfritt när ni ses live är det logiskt att han vill minimera messkontakten men fortsätta träffas när det går.

Som utomstående låter händelseförloppet inte alls konstigt. Två personer hittar varandra och blir kära. Har mycket kontakt. Efter en tid svalnar känslorna hos en av dem och realismen gör sig påmind. Men sexet är bra och det är trevligt att umgås -> erbjuder FWB.

Nu ska jag sova. Men jag tycker verkligen att du ska läsa dina egna inlägg några dagar tillbaka. Du skrev helt annorlunda igår. Nu har du loopat tillbaka till där du började tråden.
Jag ska läsa dem. Igår var jag ganska arg och beslutsam. Positiva är att jag oavsett mår bättre idag.

Vi HAR diskuterat (i min värld är det inte tjafs men i hans) IRL. Han tycker dock jag verkar arg i text.. även fast jag inte varit det.
För mig som sagt om det varit ombytt hade det varit så långt ifrån mig om han sagt ”jag är kär i dig” att då säga att ”men du vi är bara internetkompisar, och vi kan ligga också. Men gör du inte det så är vi bara nätkompisar”… sa empaten.

Jag är ambivalent det vet jag. Men oavsett, det mest relevanta är att måendet är bättre.

Sov gott
 
Tänker du att jag skulle veta mer över FB, sms, telefon eller dyl?

Jag vet precis varför jag vill träffa honom. Som jag skrev innan, behöver klä av honom glorian och ta ner honom från piedestalen jag satt honom på.
Nej. Du vill träffa honom för att du saknar honom och för att du inte vill släppa honom. Så jävla sorgligt. Och så har du börjat försvara hans beteende igen också. Snälla - lägg ner!!! Oavsett om han är snäll, dum, ljuger eller inte så mår du SKIT av den här relationen och det kommer du att fortsätta göra.
Som jag skrivit i ett tidigare inlägg - du lurar bara dig själv.
 
Nej. Du vill träffa honom för att du saknar honom och för att du inte vill släppa honom. Så jävla sorgligt. Och så har du börjat försvara hans beteende igen också. Snälla - lägg ner!!! Oavsett om han är snäll, dum, ljuger eller inte så mår du SKIT av den här relationen och det kommer du att fortsätta göra.
Som jag skrivit i ett tidigare inlägg - du lurar bara dig själv.
Tänkvärt
Jag saknar honom, men inte som den han är idag utan som den han var. Som han var gången innan när allt bara var mysigt.

Ja, jag mår skit av den såsom den är. Och även om den skulle bli bättre, hur kan jag någonsin bli trygg i den igen?

Jag tror också jag lurar mig själv, samtidigt så vill jag prata med honom. Jag är kanske naiv och barnslig. Men jag vill se vad jag egentligen föll för och jag vill se honom med andra ögon än de jag hade sist.
 
Fast jo, det är skillnad på att svara jämt och sen inte alls svara på 2,5 vecka. Då tycker jag man ghostar. Ja tanken är ju det
Som jag skrev till dig förra veckan du kommer träffa honom och fortsätta med honom nu men du kommer fortsätta må dåligt för han är som han är.
Du vet vad du ger dig in på nu och jag hoppas den här också har bra egenskaper som väger upp trots allt :)
 
Nej när vi ses är det skitbra.
Ja, och grejen är att det kan vara minsta skitsak som han ser som stress. Tror t.o.m. du och jag haft argare konversationer i denna tråden och jag upplever inte att vi tjafsat. För honom är minsta småsak tjafs och svårt och skrämmande.
Kan du inte också bara tänka så då?
Det är skitbra när ni ses och det räcker så?
I vardagen håller du kontakt med dom som finns närmare dig och inte honom?
 
Har jag missuppfattat men har du inte barn, också? Två? För en man med stort frihetsbehov och en rädsla att fastna, är det nog tyvärr också en barriär.
 
Har jag missuppfattat men har du inte barn, också? Två? För en man med stort frihetsbehov och en rädsla att fastna, är det nog tyvärr också en barriär.
Ja det har jag. Det var nåt av det första han berättade om att barn inte var nåt problem. Nu var ju aldrig tanken att leva familjeliv på det viset.

Enda han pratat om är avståndet, inte rimligt att ge upp allt och flytta ifrån allt.
Det han mer var inne på när det begav sig var att flytta närmare och ses oftare. Barn var aldrig ett bekymmer.
 
Men hallå vad tror du han får ut av att åka och ha sex med någon var tredje månad?
Helt seriöst men du låter som du är 15 år gammal nu, han har inte sex i baktanke alls han är bara inte som du vill att han ska vara.

När jag frågat andra har svaret varit att det bara handlat om sex, alt att han är gift då och den biten.

Nej, kanske inte men kan ju liksom se förlängningen på det där och den skrämmer mig. Höras sporadiskt, vilket sen rinner ut i sanden och sen kanske ses nån gång ibland som också rinner ut i sanden. Nu är det ju förvisso snart höst med mer tid osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 168
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 775
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp