Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, detta var ju det vi sa sist. Men ändå är han rädd. Men vill ändå ses och tycker det ska bli mysigt sa han igår. Jag får inte ihop logiken
Logiken är uppenbar, det är bara du som blundar för den eftersom du inte vill avsluta.

Han gillar att träffa dig, på hans villkor, om du ska blanda in dina egna krav så tycker han inte det är kul längre. Det är ungefär så logiskt det kan bli ärligt talat
 
Jo, detta var ju det vi sa sist. Men ändå är han rädd. Men vill ändå ses och tycker det ska bli mysigt sa han igår. Jag får inte ihop logiken

Det är solklart. Det ÄR mysigt när ni ses. Där och då. Som en utflykt. Sen åker man hem till vanliga livet och gör andra saker.

Så ni kom överens om samma sak sist, och ändå blev det såhär. Och det där tjafset ni hade, handlade det möjligen om att du försökte framföra dina önskemål och att han inte ville mötas i dem...?

När är nästa deadline du sätter upp? Augusti?
 
Fast han har ju hittills varit ganska tydlig med att han inte kommer möta dig på mitten, kanske på samma vis som det är väldigt onaturligt för dig att möta honom på hans planhalva (som att knappt ha kontakt).
Fast försöka ses varje månad är ju redan sagt. Ang kontakten så vet jag inte.

Jag tror han insett att det inte kan bli nåt mer, han är styrd av logik och har lätt att stänga av. Kommunikationen… jadu, men nu är han ju iväg osv
 
Det här kommer endast att sluta på ett sätt. Han kommer tröttna, jag gissar på att det kommer ske innan vintern och då kommer du må ännu mer skit än du gör nu.

Men det värsta är inte att det kommer ta slut, det värsta är att det kommer ta slut utan att du sagt att det räcker nu. Du har en sådan gigantiskt fördel just nu, du kan avsluta något som är dåligt för dig, du kan ta makten istället för att upprepa att du inte klarar det hela tiden. Du bara matar ditt monster in i oändligheten
 
Fast försöka ses varje månad är ju redan sagt. Ang kontakten så vet jag inte.

Jag tror han insett att det inte kan bli nåt mer, han är styrd av logik och har lätt att stänga av. Kommunikationen… jadu, men nu är han ju iväg osv
Jag tror att det är en jättestor risk att du kommer sitta i exakt den här situationen igen efter ni setts, kanske inte direkt efter men om det uppstår en fnurra på tråden (kan vara jätteliten) som du vill reda ut, och han behöver utrymme istället för att reda ut.

Och jo, han är iväg nu. Men det verkar ju inte ha varit när ni ses som är problemet.
 
Det är solklart. Det ÄR mysigt när ni ses. Där och då. Som en utflykt. Sen åker man hem till vanliga livet och gör andra saker.

Så ni kom överens om samma sak sist, och ändå blev det såhär. Och det där tjafset ni hade, handlade det möjligen om att du försökte framföra dina önskemål och att han inte ville mötas i dem...?

När är nästa deadline du sätter upp? Augusti?
Måste du vara spydig?

Hem till vanliga livet funkade utmärkt innan extrajobb och stress med båten kom in i bilden.

Stressen handlade väl om dels det i maj när vi inte kunde ses på lääääänge pga hans extrajobb. Jag backade… och väntade. Sen i Juni när han ganska kallt sa att jag inte skulle förvänta mig mer än det vi redan hade, bestämde oss för att försöka ses - gång i mån osv. Jag sa att jag hade känslor och han tyckte vi kunde vara ”nätkompisar med förmåner” och blev sur och tyckte att då kunde vi sluta ha sex och bara vara nätkompisar”… jag backade. Sen sa vi eller rättare sagt jag skrev ett Mail med bla ”efter detta vill jag inte ha såna här konversationer, jag vill att det ska vara lugnt och bra, bara bra prat”… han höll med… men är tydligen ändå stressad.

Efter det, bara glada konversationer, allmänna. Men han är ändå stressad tydligen
 
Fast försöka ses varje månad är ju redan sagt. Ang kontakten så vet jag inte.

Jag tror han insett att det inte kan bli nåt mer, han är styrd av logik och har lätt att stänga av. Kommunikationen… jadu, men nu är han ju iväg osv

Finns det någonting i detta som tyder på en förändring? Hans tidigare relationer har också spruckit pga att han och den andra inte vill samma gällande nivå på kontakt.
 
Jag tror att det är en jättestor risk att du kommer sitta i exakt den här situationen igen efter ni setts, kanske inte direkt efter men om det uppstår en fnurra på tråden (kan vara jätteliten) som du vill reda ut, och han behöver utrymme istället för att reda ut.

Och jo, han är iväg nu. Men det verkar ju inte ha varit när ni ses som är problemet.
Nej när vi ses är det skitbra.
Ja, och grejen är att det kan vara minsta skitsak som han ser som stress. Tror t.o.m. du och jag haft argare konversationer i denna tråden och jag upplever inte att vi tjafsat. För honom är minsta småsak tjafs och svårt och skrämmande.
 
Finns det någonting i detta som tyder på en förändring? Hans tidigare relationer har också spruckit pga att han och den andra inte vill samma gällande nivå på kontakt.
Ja, och då har de relationerna varit mer på nära håll där man kan ses betydligt oftare. Detta är en gång i månaden och ändå såååå jobbigt. Nu är förvisso denna segling slut snart och extrajobben försvinner.
 
Ja, och då har de relationerna varit mer på nära håll där man kan ses betydligt oftare. Detta är en gång i månaden och ändå såååå jobbigt. Nu är förvisso denna segling slut snart och extrajobben försvinner.

Så du ser alltså fram emot en relation där du aldrig kan säga hur du känner för att han kommer tolka allt som "stress" och dra? det är alltså detta du försöker rädda än en gång?
 
Nej när vi ses är det skitbra.
Ja, och grejen är att det kan vara minsta skitsak som han ser som stress. Tror t.o.m. du och jag haft argare konversationer i denna tråden och jag upplever inte att vi tjafsat. För honom är minsta småsak tjafs och svårt och skrämmande.
Haha, alltså jag kan tänka mig exakt hur små saker det kan röra sig om. Men om du jämför med din separationsångest som nog triggas igång av mindre saker än för folk som inte har samma problem, så blir nog småsaker stora och ses som tjafs om man är rädd för motsatsen.
 
Så du ser alltså fram emot en relation där du aldrig kan säga hur du känner för att han kommer tolka allt som "stress" och dra? det är alltså detta du försöker rädda än en gång?
Grejen är att detta har kommit nu, i Maj. Innan var det inga som helst problem.
Det var innan jobb/båtstress
 
Haha, alltså jag kan tänka mig exakt hur små saker det kan röra sig om. Men om du jämför med din separationsångest som nog triggas igång av mindre saker än för folk som inte har samma problem, så blir nog småsaker stora och ses som tjafs om man är rädd för motsatsen.
Helt appropå, detta är lite det jag pratat om innan. När folk tyckte jag satte diagnoser.
Men denna stämmer ganska bra

https://evalottastiernholm.se/2019/11/16/nar-en-undvikande-och-en-ambivalent-ar-tillsammans/
 
Måste du vara spydig?

Hem till vanliga livet funkade utmärkt innan extrajobb och stress med båten kom in i bilden.

Stressen handlade väl om dels det i maj när vi inte kunde ses på lääääänge pga hans extrajobb. Jag backade… och väntade. Sen i Juni när han ganska kallt sa att jag inte skulle förvänta mig mer än det vi redan hade, bestämde oss för att försöka ses - gång i mån osv. Jag sa att jag hade känslor och han tyckte vi kunde vara ”nätkompisar med förmåner” och blev sur och tyckte att då kunde vi sluta ha sex och bara vara nätkompisar”… jag backade. Sen sa vi eller rättare sagt jag skrev ett Mail med bla ”efter detta vill jag inte ha såna här konversationer, jag vill att det ska vara lugnt och bra, bara bra prat”… han höll med… men är tydligen ändå stressad.

Efter det, bara glada konversationer, allmänna. Men han är ändå stressad tydligen

Det var en uppriktig och inte en spydig fråga. Du är ju beredd på att ta upp igen att du vill vara mer än vänner med förmåner, att du vill ha mer kontakt än ni haft sista tiden. Om han du svarar "jag ska försöka" men det ändå inte blir någon förändring, kommer du sitta igen och ha ångest inför nästa månads träff?

Det är ett högst realistiskt scenario utifrån vad du skrivit, jag menar inte att vara spydig. Men ni har ju redan diskuterat detta, så jag är lite undrande över vad i hans beteende efter konversationen i juni som gör att du tror att han ändrar sig gällande det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 168
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 775
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp