Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här undrar jag med, vad är målet eller handlar det bara om känslor som tagit över?
Målet med oss har aldrig varit samboliv osv det har han varit tydlig med från början. Vi har tyckt väldigt mycket om varandra. Vi har pratat på att han skulle flytta närmare. Nu blir det inte så och han har tydligt sagt att det inte kan bli mer än det vi har. Dvs ses när det passar och njuta av det då. Längre än så har jag inte tänkt.
 
Jag håller med om att TS nog lurar sig själv lite vad gäller skälet att träffa karln, trots allt. Men annars så är det väl inte så lätt, + ser det iaf inte som att min tid har slösats, jag får skylla mig själv isf som engagerar mig. Jag gör det eftersom att jag känner med TS eftersom att jag kan ha lite liknande problematik, det vittnar ju andra också om.
Jag har också gett TS råd med hopp om att hon ska ta åt sig. Men ser nu att hon bara utnyttjar alla i tråden som försöker ge råd. Har haft bekanta som gjort likadant. När killen försvinner får de ångest och då mår de bättre när de får prata om honom med en timme ut och timme in. Beklaga sig, man ger råd... Sedan dyker han upp. Och då är allt som bortblåst och hon är tillbaka med honom.
 
Jag har också gett TS råd med hopp om att hon ska ta åt sig. Men ser nu att hon bara utnyttjar alla i tråden som försöker ge råd. Har haft bekanta som gjort likadant. När killen försvinner får de ångest och då mår de bättre när de får prata om honom med en timme ut och timme in. Beklaga sig, man ger råd... Sedan dyker han upp. Och då är allt som bortblåst och hon är tillbaka med honom.
Jag tycker många har gett bra råd och perspektiv. Det är jag tacksam för.

Sen finns det andra som mest är inne för att ”hugga” som du… yxskaft kan du vara själv i övrigt
 
Eh nej, jag tänker inte alls. Och läs tråden istället. Människan har inte gett ut något annat än sin snap, ingen nummer ingen Facebook ingenting. Det är ett utmärkt sätt att hålla någon utanför sitt liv.

Och tro det eller ej, många många gömmer att dom har andra också. Det är inte konstigt, har du missat sånt folk i livet så har du haft tur.

Vad är det för roligt för övrigt att han inte släpper in henne i sitt liv? Eller att han ev faktiskt kanske har andra som han inte berättat om? Det är definitivt värt att ifrågasätta, speciellt om man har någon form av relation.
Men du, jag har inte ens bett om det.
Snap blev för att vi då bara var ett ”nick” och vi skulle byta bild. Dvs inte alls läge att lämna ut hela namnet och insyn i ens privatliv.

Nu har vi ju träffats på riktigt, vi vet vanartas adresser, yrken osv.
Dock blev det att vi fortsatte konversera via snap och nåt annat behov har inte funnits.

Jag tror helt ärligt inte han släpper in nån i sitt liv. Han vill ha sina relationer sådär,2 dagar i veckan och sen tid för sig själv/sitt.

Han har aldrig velat leva familjeliv eller tillsammans med någon. Förhållande är inget fokus i hans liv utan hans frihet att kunna ägna sig åt det han vill.

Han berättade ganska detaljerat vad han gjort sista tiden, och jag tror på honom. Just för att han “är sån”.
Som inte alls vill följa normen, han jag provat innan mig, det passade uppenbarligen varken han eller ev partners.
Jag kanske är naiv, men jag ser honom som en man som möjligtvis är gift med sitt ego dvs ”vad han vill göra/när han vill göra det”. Och det innefattar vad jag vet inte relationer alls, helst inte andra människor heller. Jag var ful nog (nu kommer jag att få skit) att kika efter gamla trådar på fd forumet från innan vi sågs. Han säger samma sak där. ”Stressfritt singelliv, följer inte normen och trivs så”.
 
Målet med oss har aldrig varit samboliv osv det har han varit tydlig med från början. Vi har tyckt väldigt mycket om varandra. Vi har pratat på att han skulle flytta närmare. Nu blir det inte så och han har tydligt sagt att det inte kan bli mer än det vi har. Dvs ses när det passar och njuta av det då. Längre än så har jag inte tänkt.

Nu ändrar du målet igen. Du börjar redan skriva om historien för att du inte vill avsluta det hela, du måste väl själv inse att oavsett om ni har trevligt när ni ses så kommer det sluta exakt likadant?

Jag tycker det är sorgligt att du lite respekt för ditt eget mående att du är beredd att göra allt för att va kvar i hålet.

Jag förutspår att ni kommer ses, ha en "diskussion" kring det hela som slutar i att du accepterar precis allt han kräver för att fortsätta och sen går det ett tag till du gör samma tråd igen. Att träffas när det passar och njuta är fint, men det finns ju ingenting av det här du njuter av. Tycker du verkligen inte att du förtjänar bättre än det här?

Jag tror varken han är gift, är ond eller bara vill manipulera dig, men ingenting av det behövs för att avsluta ett förhållande som uppenbarligen inte fungerar.
 
Nu ändrar du målet igen. Du börjar redan skriva om historien för att du inte vill avsluta det hela, du måste väl själv inse att oavsett om ni har trevligt när ni ses så kommer det sluta exakt likadant?

Jag tycker det är sorgligt att du lite respekt för ditt eget mående att du är beredd att göra allt för att va kvar i hålet.

Jag förutspår att ni kommer ses, ha en "diskussion" kring det hela som slutar i att du accepterar precis allt han kräver för att fortsätta och sen går det ett tag till du gör samma tråd igen. Att träffas när det passar och njuta är fint, men det finns ju ingenting av det här du njuter av. Tycker du verkligen inte att du förtjänar bättre än det här?

Jag tror varken han är gift, är ond eller bara vill manipulera dig, men ingenting av det behövs för att avsluta ett förhållande som uppenbarligen inte fungerar.
Men du, var har jag skrivit att målet skulle vara ett samboliv? Han vill inte ha det, däremot ville han flytta närmare en gång.

Nej, KK har jag sagt att jag absolut inte går med på. Jag hade velat en helt annan sak…nämligen fortsätta försöka ses som vi gör men då får han också prioritera det. Lära känna mer utan nåt mål/krav på flytt. Jag har ändå respekterat hans sommar/stress och jag vill inte vara en stoppkloss i det. Aldrig velat.

Nä tror inte heller han är varken gift, ond eller försöker manipulera medvetet. Men betendet blir dåligt för mig. Det kommer jag att försöka framföra, men inser ju att även de små kraven är något han skulle kunna backa från. Sen vidhåller jag fortfarande att vissa saker han sagt inte alls varit schyssta. Som KK grejen, när han vet att jag har känslor. Kanske tänkte han sig inte för eller så gjorde han det. Inte en aning.
 
Jag tycker många har gett bra råd och perspektiv. Det är jag tacksam för.

Sen finns det andra som mest är inne för att ”hugga” som du… yxskaft kan du vara själv i övrigt
Läs mina tidigare inlägg så ser du hur jag har svarat. Jag har inte huggit så ta av dig offerkoftan. Men jag lägger ner nu. Lycka till och hoppas du tar åt dig råden du fått på dessa 70 sidor!
 
Men du, var har jag skrivit att målet skulle vara ett samboliv? Han vill inte ha det, däremot ville han flytta närmare en gång.

Nej, KK har jag sagt att jag absolut inte går med på. Jag hade velat en helt annan sak…nämligen fortsätta försöka ses som vi gör men då får han också prioritera det. Lära känna mer utan nåt mål/krav på flytt. Jag har ändå respekterat hans sommar/stress och jag vill inte vara en stoppkloss i det. Aldrig velat.

Nä tror inte heller han är varken gift, ond eller försöker manipulera medvetet. Men betendet blir dåligt för mig. Det kommer jag att försöka framföra, men inser ju att även de små kraven är något han skulle kunna backa från. Sen vidhåller jag fortfarande att vissa saker han sagt inte alls varit schyssta. Som KK grejen, när han vet att jag har känslor. Kanske tänkte han sig inte för eller så gjorde han det. Inte en aning.

Nej jag har inte skrivit att målet är samboliv heller. Men nu skiftar du till att acceptera det han vill för att få fortsätta er relation, återigen är det ursäktande, accepterande av det som för ett par dagar sedan va oacceptabelt och ett försök att se det som att du fått det du vill ha trots att du inte fått nånting mer än innan han skickade meddelandet.

Du kommer inte avsluta det här hur mycket skit du än får ta.
 
I det sammanhanget att jag har nån bild att han är så himla fantastisk så jo det hade det. Förstår dock inte varför du lägger så stor vikt vid det. Många människor lever ett liv jag inte alls skulle vilja leva med i mina ögon trista hobbys och trista jobb med andra prioriteringar. Och jag kan tycka de är bra människor ändå.

Jag tycker det hela tiden låter som att du önskar att han blir en person han inte är, att bara han får ordning på det här otrygga anknytningsmönstret så kommer han att prioritera på ett annat sätt.

Men det är bra att du har en mer realistiskt syn nu 👍 Håll fast vid den, oavsett hur fantastiskt det känns igen när ni ses.
 
Nej jag har inte skrivit att målet är samboliv heller. Men nu skiftar du till att acceptera det han vill för att få fortsätta er relation, återigen är det ursäktande, accepterande av det som för ett par dagar sedan va oacceptabelt och ett försök att se det som att du fått det du vill ha trots att du inte fått nånting mer än innan han skickade meddelandet.

Du kommer inte avsluta det här hur mycket skit du än får ta.
Fast KK, när det passar honom? Aldrig i livet liksom.
Han får ju åtminstone prioritera att ses det vi kan. Avståndet är ju dock vad det är.
 
Jag tycker det hela tiden låter som att du önskar att han blir en person han inte är, att bara han får ordning på det här otrygga anknytningsmönstret så kommer han att prioritera på ett annat sätt.

Men det är bra att du har en mer realistiskt syn nu 👍 Håll fast vid den, oavsett hur fantastiskt det känns igen när ni ses.
Fast nej, jag har inte önskat honom som sambo/familjeliv. Möjligtvis att han flyttade närmare så vi kunde ses oftare.

Vänder vi på det har han vetat att min inställning varit att jag vill bo med den jag är ihop med också… lika fel där.

Däremot för att vara trygg så funkar det liksom inte att försvinna 2,5 vecka för mig. Jag går sönder då. Sen om det är en tillfällighet i all stress eller inte vet jag inte. Enda jag fattat är att vår/försommar så är det för mycket och då stänger han av. Han tycker nog han varit tydlig med det. Men för mig funkar det inte
 
Nä tror inte heller han är varken gift, ond eller försöker manipulera medvetet. Men betendet blir dåligt för mig. Det kommer jag att försöka framföra, men inser ju att även de små kraven är något han skulle kunna backa från.

Varför ska du framföra det? Jag trodde du tänkte avsluta, att detta var sista träffen. Du vet ju (nu) att han inte vill samma som du. Eller tror du fortfarande att om han bara förstår dig och gillar dig tillräckligt mycket så kommer han att anpassa sig till dina önskemål?
 
Fast nej, jag har inte önskat honom som sambo/familjeliv. Möjligtvis att han flyttade närmare så vi kunde ses oftare.

Vänder vi på det har han vetat att min inställning varit att jag vill bo med den jag är ihop med också… lika fel där.

Däremot för att vara trygg så funkar det liksom inte att försvinna 2,5 vecka för mig. Jag går sönder då. Sen om det är en tillfällighet i all stress eller inte vet jag inte. Enda jag fattat är att vår/försommar så är det för mycket och då stänger han av. Han tycker nog han varit tydlig med det. Men för mig funkar det inte

Nu är du tillbaka EXAKT till där du var för några dagar sedan. Jag tycker att du för din egen skull ska läsa de tre senaste dagarnas sidor igen.

Du VET nu att han är konsekvent, att han har gjort som han sa att han ville ha det. Han hörde av sig när han är på väg, och vill inte ha kommunikation innan dess.
 
Varför ska du framföra det? Jag trodde du tänkte avsluta, att detta var sista träffen. Du vet ju (nu) att han inte vill samma som du. Eller tror du fortfarande att om han bara förstår dig och gillar dig tillräckligt mycket så kommer han att anpassa sig till dina önskemål?
Jag måste väl få säga vad som inte funkar för mig? Precis som han får?
 
Nu är du tillbaka EXAKT till där du var för några dagar sedan. Jag tycker att du för din egen skull ska läsa de tre senaste dagarnas sidor igen.

Du VET nu att han är konsekvent, att han har gjort som han sa att han ville ha det. Han hörde av sig när han är på väg, och vill inte ha kommunikation innan dess.
Fast det har han inte sagt… han har sagt ”jag orkar inte vara i ständig kontakt med någon”…. 2,5 vecka är inte ständig kontakt. Även om jag fattat hur han tänkte. Han bad t.o.m. om ursäkt
 
Jag har också gett TS råd med hopp om att hon ska ta åt sig. Men ser nu att hon bara utnyttjar alla i tråden som försöker ge råd. Har haft bekanta som gjort likadant. När killen försvinner får de ångest och då mår de bättre när de får prata om honom med en timme ut och timme in. Beklaga sig, man ger råd... Sedan dyker han upp. Och då är allt som bortblåst och hon är tillbaka med honom.
Visst, det finns väl ett mönster man har sett förr, men skulle inte likställa det med utnyttja alls.
 
När vi först insåg att vi faktiskt gillade varandra mer än bara som nätkompisar och efter vi träffats och det klickade så hördes vi 24/7. Han var inne på att flytta till mig, tittade t.o.m. på jobb ev var han skulle kunna tänka sig bo. Så jo, ganska seriöst ändå. Sen försvann det mer och mer, inte att vi hade det sämre men ju tröttare han blev ju jobbigare blev det att hålla kommunikationen.

Nej jag skulle inte sett dig som en empatilös Natcissist, för jag antar att du är ganska konsekvent i att du är den du är. Här blir det lite skillnad.
Möjligt han hör av sig och tänker att han gör det när han är påväg. Men jag tror inte ens han tänkt göra det. I detta fallet är det ju ingen bestämd dag satt, utan det normala vore att åtminstone tala om när han börjar vara påväg eftersom han seglat och mycket beror på vädret.!
Jag vet inte om jag alltid varit så konsekvent, det är svårt att gå mot strömmen och livet i sig är ju också föränderligt vare sig man vill eller inte.

Och även om jag förstår din vilja att ifrågasätta hans beteende tänker jag att tråden lätt kan slå över i att människor som fungerar så som du beskriver honom har något fel och måste ändra på sig. Något jag tänkt på är till exempel att du och flera andra återkommande skrivit att du försöker och försöker men inte han. Du försöker ja, alldeles för mycket och det lider du av. Han kanske också försöker men till den gräns han klarar av, och det räcker inte alls för dig. Eftersom han haft konflikter i sina tidigare förhållanden och sedan valt bort relationer helt och hållet kan det ju också vara så att han av erfarenhet vaktar gränser som han vet att han behöver. Han kanske vägrar gå igenom samma sak för 111:e gången och därför backar snabbt vid tecken på liknande krav och förväntningar. Men vilka motiv han har spelar ju egentligen ingen roll för du mår fortfarande inte bra av det här. Du måste börja respektera dina egna gränser lika mycket som han nu respekterar sina.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 168
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 775
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp